کد خبر: 482334
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۷:۳۲:۳۷
| |

محمد محمودیان، کارشناس مدیریت شهری:

دغدغه‌مندی معلمان برای آموزش در دوران کرونا ستودنی است

یک کارشناس مدیریت شهری گفت: معلمان علیرغم نبود زیرساخت مناسب برای آموزش آنلاین دانش آموزان، خوش درخشیدند و تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا شاگردانشان از تحصیل محروم نشوند و با امکانات موجود، ساختار جدیدی را در آموزش کشور پایه گذاری کردند.

دغدغه‌مندی معلمان برای آموزش در دوران کرونا ستودنی است
کد خبر: 482334
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۲ ۱۷:۳۲:۳۷

اعتمادآنلاین| محمد محمودیان، کارشناس مدیریت شهری در گفتگویی با تسلیت ایام شهادت حضرت امام علی (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، اظهار داشت: آموزش و پرورش شکل دهنده زیرساخت اصلی توسعه در کشور است که نقش اصلی را در این نهاد معلمان فرهیخته و زحمت کش برعهده دارند.

محمودیان با بیان اینکه معلمی شغل انبیاست و آموختن در دین اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است،گفت: یک معلم علاوه بر آموزش دروس، الگوی مناسبی برای پرورش روحی و اجتماعی دانش آموزان است.

این کارشناس مدیریت شهری با یادآوری کلام ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص معلمان که می فرمایند :"اگر همه آفرینش به معلّم درود می‌فرستند، برای این است که معلّم، علم را در اختیار متعلّم میگذارد"، خاطرنشان کرد: حضرت امام خامنه ای بارها در دیدار با مسئولان مختلف بر لزوم توجه به امر تربیت و آموزش نسل جدید تاکید کرده اند که فرمایشات ایشان باید برای همه مدیران و تصمیم گیران در همه سطوح فصل‌الخطاب باشد.

محمودیان با اشاره به مشکلات دوران پاندمی کووید 19 و عدم تعطیلی آموزش در طول این دوران گفت: معلمان علیرغم نبود زیرساخت مناسب برای آموزش آنلاین دانش آموزان، خوش درخشیدند و تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا شاگردانشان از تحصیل محروم نشوند و با امکانات موجود، ساختار جدیدی را در آموزش کشور پایه گذاری کردند که تا سال ها می تواند مبنایی برای برنامه ریزی های آموزشی باشد.

وی با بیان اینکه در اکثر کشورهای توسعه یافته دنیا،معلمان از جایگاه ویژه ای از نظر سطح دریافت خدمات و منزلت اجتماعی برخوردار هستند، تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود تا از معلمان دلسوز و فداکاری که تمام دغدغه آنها ارتقاء سطح آموزشی و موفقیت دانش آموزانشان است، به صورت شایسته قدردانی شود.

محمودیان اجرای کامل طرح رتبه بندی معلمان و تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس با اولویت نیروهای توانمند را از جمله مهم ترین مطالبات این قشر خدوم در سطح ملی عنوان کرد و افزود:از سوی دیگر شهرداری ها و شوراها می توانند به جهت نقشی که معلمان در ارتقاء دانش و فراهم سازی زیرساخت توسعه شهر دارند،برنامه ها و اقدامات اجتماعی،فرهنگی و … را برای قدردانی از زحمات این عزیزان در دستور کار خود قرار دهند.

وی در پایان گفت: یکبار دیگر با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان، حضرت علی (ع) آرزو می کنم،لطف و توجه آن حضرت شامل همه جامعه ما خصوصاً معلمان دلسوز و فداکار سرزمینمان باشد تا به سلامت این دوره سخت را پشت سر گذاشته و دوباره شاهد برپایی کلاس های درس و حضور گرم آموزگاران در جمع دانش آموزان باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها