کد خبر: 483281
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۰۹:۲۴:۰۰
| |

کاخ سفید ابهام استراتژیک در قبال مساله تایوان را حفظ می‌کند

هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا برای هند و اقیانوسیه گفت زمانی که مساله واکنش ایالات متحده به هرگونه حمله احتمالی چین به تایوان مطرح است، واشنگتن قصد ندارد سیاست ابهام استراتژیک خود را کنار بگذارد.

کاخ سفید ابهام استراتژیک در قبال مساله تایوان را حفظ می‌کند
کد خبر: 483281
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۰۹:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| "کرت کمپبل"، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا برای هند و اقیانوسیه گفت زمانی که مساله واکنش ایالات متحده به هرگونه حمله احتمالی چین به تایوان مطرح است، واشنگتن قصد ندارد سیاست "ابهام استراتژیک" خود را کنار بگذارد.به گفته کمپبل ، چنین رویکردی فواید خود را دارد ، در حالی که وضوح استراتژیک نقاط ضعف قابل توجهی دارد".

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، "سزار" آسیا در کاخ سفید مدعی است رویکردی متفاوت که در آن دیپلماسی، نوآوری دفاعی و قابلیت‌های خود ایالات متحده درگیر باشد، از سایر رویکردها بیشتر با هدف حفظ "صلح و ثبات" در منطقه تناسب دارد.

کمپبل به فایننشال تایمز گفت: بهترین راه، ارسال یک پیام تلفیقی به رهبری چین است تا آن‌ها در آینده به فکر اقدامات تحریک‌آمیز خطرناک و بلندپروازانه نیفتند.

پکن شدیداً مخالف برآورد کاخ سفید است و اصرار دارد که مأموریت‌های مکرر ارتش آمریکا در آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی و تنگه تایوان، صلح را ارتقا نمی‌دهند، بلکه در عوض، در صورت بروز اتفاق، خطر درگیری نظامی بین دو کشور را افزایش می‌دهند. با وجود این هشدارها از سمت پکن که در آن‌ها هم دریای چین جنوبی و هم تایوان را بخشی غیرقابل انکار از قلمروی خود می‌پندارد، آمریکا به انجام مأموریت به بهانه "آزادی عملیات رهگیری"، ادامه می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها