کد خبر: 483356
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۱۲:۳۶:۰۰
| |

سازمان بهداشت پان‌آمریکن هشدار داد:

افزایش ابتلا به کرونا در بین جوانان آمریکای لاتین

سازمان بهداشت پان آمریکن بر اساس ارزیابی‌های هفتگی سیر تحولات همه‌گیری در منطقه آمریکای لاتین و کارائیب اعلام کرد، در بیمارستان‌ها نه فقط شاهد حضور بیماران سالمند هستیم، بلکه بخش‌های مراقبت‌های ویژه از افراد جوان مبتلا به کرونا به طور خطرناکی»پر شده است.

افزایش ابتلا به کرونا در بین جوانان آمریکای لاتین
کد خبر: 483356
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۱۲:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سازمان بهداشت پان آمریکن نسبت به افزایش شدید تعداد مبتلایان جوان به کرونا و پر شدن تخت های بیمارستانی در بخش‌های مراقبت ویژه کشورهای آمریکای لاتین هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای سازمان ملل، سازمان بهداشت پان آمریکن بر اساس ارزیابی‌های هفتگی سیر تحولات همه‌گیری در منطقه آمریکای لاتین و کارائیب اعلام کرد، در بیمارستان‌ها نه فقط شاهد حضور بیماران سالمند هستیم، بلکه بخش‌های مراقبت‌های ویژه از افراد جوان مبتلا به کرونا «به طور خطرناکی» پر شده است .

کاریسا اِتیِنه (Carissa Etienne) رئیس سازمان بهداشت پان آمِریکن با تاکید بر اینکه ابتلای جوانان به کرونا به صورت وخیم و حتی منجر به مرگ بوده، گفت، میزان موارد بستری مبتلایان زیر 39 سال در شیلی، 70 درصد افزایش یافته است. همچنین در برزیل، بیشترین افزایش بستری‌ها در افراد 40 ساله گزارش شده است.

وی افزود: در برزیل در بازه زمانی دسامبر 2020 تا مارس 2021 (آذر تا فروردین) میزان مرگ‌ومیر بیماران زیر 39 سال، دو برابر، در افراد حدود 40 سال چهار برابر و در بیماران 50 ساله حدود سه برابر افزایش یافته است.

مدیر سازمان پان آمریکن با اشاره به اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در بخش‌های مراقبت ویژه در سال 2020 در کشورهایی همچون کلمبیا، پاناما و جمهوری دومینیکن دو برابر، در کشورهایی از جمله شیلی و پرو سه برابر و در مکزیک و هندوراس چهار برابر شده است هشدار داد که بیمارستان‌های سراسر منطقه به طرز وخیمی اشباع شده است.

وی افزود، حتی در صورت افزایش نامحدود ظرفیت بیمارستان‌ها، زمان کافی برای استخدام و آموزش به موقع وجود ندارد.

در نتیجه بهترین گزینه برای مقابله با کرونا همچنان رعایت اقدامات پیشگیرانه و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

این نهاد بهداشتی وابسته به سازمان ملل همچنین پیرامون شیوع گونه جهش‌یافته هندی اعلام کرد، تاکنون فقط یک مورد ابتلا به ویروس هندی در مکزیک شناسایی شده و موارد دیگری از سایر کشورهای منطقه گزارش نشده است.

بر اساس آمار تارنمای وردو میترز تاکنون بیش از 29 میلیون و 476 هزار نفر در آمریکای لاتین و کارائیب به ویروس کرونا مبتلا شده و افزون بر 940 هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

برزیل، آرژانتین، کلمبیا، مکزیک و پرو به ترتیب با ثبت بیش از 14 میلیون و 936 هزار، سه میلیون و 71 هزار، دو میلیون و 934 هزار، دو میلیون و 355 هزار و یک میلیون و 824 هزار مورد ابتلا به کووید-19 در جایگاه پنج کشور نخست درگیر به ویروس کرونا در این منطقه قرار دارند.

همچنین پس از آمریکا با ثبت بیش از 593 هزار مورد فوت کووید-19، برزیل با بیش از 414 هزار مورد فوت در جایگاه دومین کشور در فهرست جهان قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها