کد خبر: 485549
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۳ ۱۴:۲۲:۰۰
| |

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان:

مناقشه خاورمیانه راه حل نظامی ندارد/ به یک راه حل برای خروج از درگیری‌ها نیاز داریم

وزیر امور خارجه آلمان گفت: باید به گام‌های اعتماد سازی بین اسرائیل و فلسطین بازگردیم؛ تنها از طریق راه حل تشکیل دو کشور (اسرائیل و فلسطین) می توان به قطع زنجیره خشونت در منطقه برای همیشه پایان داد.

مناقشه خاورمیانه راه حل نظامی ندارد/ به یک راه حل برای خروج از درگیری‌ها نیاز داریم
کد خبر: 485549
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۳ ۱۴:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ هایکو ماس ر گفت‌ وگو با روزنامه "فونکه" آلمان درباره حوادث جاری در فلسطین اشغالی افزود: ما به یک راه حل برای خروج از درگیری ها نیاز داریم و باید از تمام کانال‌ها برای آرام کردن شرایط استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا، وی با نادیده گرفتن کشتار مردم بی گناه غزه و جنایات تاریخی رژیم اشغال‌گر قدس بیان کرد: شلیک موشک‌ها (به سمت اسرائیل) باید متوقف و قوانین بین‌المللی حقوق بشر باید ارج نهاده شود.

وزیر امور خارجه آلمان با بیان اینکه مناقشه خاورمیانه راه حل نظامی ندارد، مدعی شد: باید به گام‌های اعتماد سازی بین اسرائیل و فلسطین بازگردیم؛ تنها از طریق راه حل تشکیل دو کشور (اسرائیل و فلسطین) می توان به قطع زنجیره خشونت در منطقه برای همیشه پایان داد.

درگیری در مرز غزه با فلسطین اشغالی در پی اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و قدس شریف در روزهای اخیر بالا گرفته است.

رژیم اشغالگر قدس شب گذشته و بامداد امروز ده ها ساختمان و خانه را در نوار غزه به ویژه شهرهای غزه و خان یونس هدف قرار داد و ویرانی های زیادی به بار آورد.

مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به این جنایات صهیونیست ها، اراضی اشغالی از جنوب تا شمال را آمار حملات گسترده موشکی و راکتی قرار داد که طی آن ده ها صهیونیست زخمی شده و خسارت های سنگینی به دشمن صهیونیستی وارد شد. برای اولین بار موشک های مقاومت به شمالی ترین شهرهای اسرائیل رسیده و آژیر خطر حتی در الجلیل و مناطق دورتر از آن نیز به صدا درآمد.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه آخرین آمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی در دو روز گذشته را 69 نفر از جمله 17 کودک و 7 زن و شمار زخمی ها را هم نزدیک به 400 نفر اعلام کرده است.

اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی از زمان تشدید حملات ددمنشانه صهیونیست ها به مردم مظلوم فلسطین ضمن اتخاذ رویکردی منفعلانه و نیمه جان، حتی از محکوم کردن جنایت‌های رژیم اشغال‌گر قدس دریغ کرده‌اند.

«پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه‌شنبه گذشته در نشست خبری از بروکسل نسبت به درگیری‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی ابراز نگرانی و به این نکته بسنده کرد که این تحولات «نشان می‌دهد که تا چه اندازه از سرگیری مذاکرات، یافتن راه حل پایدار و مسالمت آمیز در قبال شرایط اخیر ضروری است».

وی بدون اشاره به اقدامات ددمنشانه و جنایت‌های نظامیان صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، پرتاب راکت به سمت «اهداف غیرنظامی در اسرائیل» را غیر قابل قبول خواند و با اتخاذ رویکردی انفعالی بیان داشت: هدف اتحادیه اروپا رسیدن به یک دورنمای سیاسی و حرکت به سمت راه حل تشکیل دو دولت است. این مقام اروپایی با اشاره به اینکه فعالیت‌های سیاسی زیادی از زمان آغاز درگیری‌ها جریان دارد، افزود: اتحادیه اروپا در تلاش است تا از طریق مذاکره با شرکای بین‌المللی نا آرامی‌های اخیر سریعا متوقف شود و در نهایت به یک راه حل مذاکره محور در قبال تمام مشکلات فلسطینیان و اسرائیلی ها دست پیدا کنیم.

فرانسه هم موضع‌گیری مشابهی را انجام داده و بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی، از پاسخ راکتی و تلافی‌جویانه گروه‌های مقاومت علیه مواضع رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده است. وزارت امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای گفته است که پاریس، «قویاً شلیک راکت از نوار غزه به سمت (اراضی اشغالی) اسرائیل را که اقدامی ناقض قوانین بین‌المللی است، محکوم می‌کند.» در این بیانیه همچنین آمده است که تهدید به اخراج اجباری ساکنان محله «شیخ جراح» در شرق قدس اشغالی، غیرقانونی بوده و باعث تشدید تنش‌ها شده است.

نخست وزیر و وزیر امور خارجه انگلیس هم با انتشار پیام‌هایی در یک رویکرد کاملا محتاطانه و محافظه‌کارانه خواستار کاهش تنش‌ها شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها