کد خبر: 485800
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۰۸:۱۴:۰۰
| |

درخواست لغو المپیک توکیو از سوی انجمن ملی پزشکان ژاپن

انجمن پزشکان ژاپن جمعه شب در یک نشست خبری در توکیو اعلام کرد: برگزاری بازی‌های المپیک توکیو با حضور هزاران ورزشکار و اعضای کاروان‌های ورزشی از کشورهای مختلف در ژاپن، خطر ظهور سویه‌های جهش یافته جدید ویروس کرونا در این کشور را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

درخواست لغو المپیک توکیو از سوی انجمن ملی پزشکان ژاپن
کد خبر: 485800
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۰۸:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که کمتر از 70 روز تا آغاز المپیک توکیو باقی مانده است، انجمن پزشکان ژاپن از دولت این کشور به ویژه وزارت بهداشت، کار و رفاه خواست تا بازی‌های المپیک توکیو را برگزار نکند.

به گزارش ایرنا از ژاپن تودی، این انجمن جمعه شب در یک نشست خبری در توکیو اعلام کرد: برگزاری بازی‌های المپیک توکیو با حضور هزاران ورزشکار و اعضای کاروان‌های ورزشی از کشورهای مختلف در ژاپن، خطر ظهور سویه‌های جهش یافته جدید ویروس کرونا در این کشور را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

گزارش ها حاکی است حدود 11 هزار ورزشکار برای برگزاری المپیک و پارالمپیک توکیو طی دو ماه به ژاپن سفر خواهند کرد که علاوه بر احتمال شیوع بیشتر ویروس کرونا، جهش جدید این ویروس را نیز در پی خواهد داشت.

با نزدیک شدن به زمان آغاز المپیک توکیو، برگزاری این بازی‌ها همچنان با مخالفت‌های شدید روبرو است. دولت‌های محلی ژاپن نسبت به میزبانی این کشور از المپیک نگرش خوبی ندارند و تا کنون بیش از 40 شهر ژاپن به دلیل وضعیت وخیم همه گیری، ثبت نام از پذیرش نیروهای لازم برای برگزاری بازی‌های المپیک را متوقف کرده‌اند.

ژاپن بیش از 600 هزار مورد ابتلا به کرونا و بالغ بر 10 هزار و 500 مرگ و میر ناشی از کووید-19 گزارش کرده که از تمام کشورهای شرق آسیا بیشتر است.

شیوع بیشتر ویروس کرونا، جهش جدید این ویروس را نیز در پی خواهد داشت.

با تعویق یک ساله المپیک 2020 توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از 23 جولای تا 8 آگوست 2021، (اول تا 17 مردادماه 1400) و پاراالمپیک نیز از 24 آگوست تا پنجم سپتامبر 2021 (دوم تا چهاردهم شهریورماه 1400) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها