کد خبر: 487362
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۰۸:۱۷:۳۱
| |

آتش‌بس در غزه، موضوع گفتگوی تلفنی بلینکن با همتایان مراکشی و آلمانی خود

آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه ایالات متحده سه شنبه با هایکو ماس، همتای آلمانی و ناصر بوریطه، همتای مراکشی خود در مورد تلاش برای آرام کردن اوضاع بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی ها گفتگو کرد.

آتش‌بس در غزه، موضوع گفتگوی تلفنی بلینکن با همتایان مراکشی و آلمانی خود
کد خبر: 487362
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۰۸:۱۷:۳۱

اعتمادآنلاین| وزرای خارجه آمریکا ، مراکش و آلمان در تماسی تلفنی در مورد تلاش‌ها برای کاهش تنش بین فلسطین و رژیم صهیونیستی گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه ایالات متحده سه شنبه با هایکو ماس، همتای آلمانی خود در مورد تلاش برای آرام کردن اوضاع بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی ها گفتگو کرد.

در بیانیه منتشر شده توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده آمده است که دو طرف "در مورد تلاش‌ها برای ایجاد آرامش در خاورمیانه گفتگو کردند."

همچنین در این بیانیه آمده که ایالات متحده "در حال هماهنگی با آلمان در مورد چین و روسیه است."

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین با ناصر بوریطه، همتای مراکشی خود تماس تلفنی برقرار کرده و درباره اوضاع در فلسطین و راه‌های رسیدن به آرامش در کوتاه‌ترین زمان گفتگو کرد.

بلینکن بعدا در توئیتی مراکش را "یک شریک استراتژیک" توصیف کرد و گفت: "من با ناصر بوریطه وزیر خارجه مراکش در مورد اهمیت برقراری آرامش در اسرائیل، کرانه باختری و غزه صحبت کردم تا از تلفات بیشتر جان جلوگیری شود.

مراکش یک شریک استراتژیک است و ما برای پایان دادن به این مسئله همکاری خواهیم کرد.

درگیری در غزه برای دهمین روز متوالی ادامه دارد و باعث خسارات سنگین مادی و تلفات جانی شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها