کد خبر: 490455
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۷ ۱۴:۵۰:۳۵
| |

سایه انس جهانی و مذاکرات وین بر بازار طلا

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت طلا و سکه تحت تأثیر افزایش بهای انس جهانی طلا در روزهای اخیر اندکی بالا رفته، اما ممکن است در صورت نتیجه مثبت مذاکرات وین و کاهش قیمت ارز، دوباره سیر نزولی به خود بگیرد.

سایه انس جهانی و مذاکرات وین بر بازار طلا
کد خبر: 490455
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۷ ۱۴:۵۰:۳۵

اعتمادآنلاین| محمد کشتی آرای اظهار داشت: انس جهانی افزایش قیمت پیدا کرده و همین امر بیشترین نقش را در افزایش قیمت طلا داشته است. در روز چهارشنبه، قیمت انس به یکباره حدود 28 دلار بالا رفت و همین امر در سیر صعودی قیمت طلا تعیین کننده بود.

به گزارش ایرنا، کشتی آرای در بیان دلایل این موضوع، اضافه کرد: در حال حاضر تورمی در دنیا ایجاد شده که برخلاف پیش‌بینی‌های قبلی است. تا چند ماه پیش تحلیل‌ها این بود که با توجه به اینکه اقتصاد دنیا تحت تأثیر کرونا قرار گرفت، افزایش قیمت انس جهانی ایجاد شد. بعد با تغییر وضعیت و شروع واکسیناسیون در اکثر کشورها پیش‌بینی این بود که قیمت انس جهانی کاهش پیدا خواهد کرد و به سطح قیمت حدود 1400 دلار می رسد.

وی ادامه داد: اما اتفاق دیگری که اکنون افتاده این است که به خاطر همین بیماری کرونا یک تورمی در دنیا ایجاد شده که کاهش ارزش دلار را در پی داشته و کاهش ارزش جهانی دلار نیز به افزایش قیمت انس جهانی منجر شده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به موضوع حباب سکه اشاره کرد و اظهار داشت: حباب سکه در این روزها خیلی کم شده و حتی در پنجشنبه گذشته به پایین‌ترین حد خودش در چندسال اخیر رسید و صفر شد. در دو یا سه روز اخیر حباب سکه زیر 100 هزار تومان بوده است که رقم قابل توجهی نیست. اما، نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های گرمی همچنان حباب بالایی دارند.

وی درباره قیمت طلا در روزهای آینده نیز گفت: چشم بازار ارز به مذاکرات وین دوخته شده تا مشخص شود که به چه شکلی پیش خواهد رفت. ما انتظار داریم نتایج آن مثبت بوده و به برداشته شدن تحریم‌ها و کاهش نرخ ارز منجر شود که این موضوع بسیار تأثیرگذار خواهد بود. اما فعلاً نتیجه نامشخص است.

در ساعت 13 و 30 دقیقه دیروز (پنجشنبه)، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش 10 هزار تومانی نسبت به روز گذشته به رقم 10 میلیون و 3100 هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 10 میلیون و 280 هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی پنج میلیون و 900 هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و 850 تومان و سکه یک گرمی هم 2 میلیون و 300 هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای 18 عیار به یک میلیون و 46 هزار تومان رسید.

قیمت مثقال طلا نیز چهار میلیون و 532 هزار تومان شد.

همچنین هر اونس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و 895 دلار و 78 سنت فروخته شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها