کد خبر: 490882
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

دونده ایرانی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» از اتفاق ناگوار در لیگ الماس دوحه می‌گوید:

مهدی پیرجهان: واقعاً بدشانسی آوردم/ جایگاه من برای حضور در المپیک تقریباً قطعی است

مهدی پیرجهان گفت: رنکینگ جهانی هشتم تیر بسته می‌شود و دوندگان تا آن زمان رقابت می‌کنند. چون هنوز بسته نشده، اعلام نمی‌شود، اما تقریباً جایگاه من قطعی است چراکه رنکینگ‌های زیر 40 وارد المپیک می‌شوند و من الان در جایگاه 24 هستم.

مهدی پیرجهان: واقعاً بدشانسی آوردم/ جایگاه من برای حضور در المپیک تقریباً قطعی است
کد خبر: 490882
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی پیرجهان رکورددار دو 400 متر با مانع ایران به خاطر عملکرد درخشانش در سال‌های اخیر به مرحله اول دایموند لیگ دوومیدانی 2021 که در دوحه برگزار می‌شد دعوت شد، اما با یک بدشانسی عجیب از رسیدن به خط پایان باز ماند. مانع دونده خط کناری پیرجهان به زمین افتاد و پایه آن به کف پای دونده ایرانی برخورد کرد و او سرنگون شد تا یکی از عجیب‌ترین اتفاقات در مسابقه رخ دهد.

پیرجهان در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره این اتفاق و همچنین برنامه‌های آینده خود صحبت کرد.

***

*درباره لیگ الماس بگو که یک اتفاق عجیب مانع ثبت رکوردت در این رقابت‌ها شد.

واقعاً اتفاق ناگواری پیش آمد؛ اتفاقی که اصلاً انتظارش را نداشتم. خیلی حساب‌شده برنامه‌ریزی کرده بودم که بتوانم خوب بدوم اما لاین من بود. برنامه‌ریزی اصلی‌ام برای 100 متر پایانی بود که تمام فشار و هدفم را روی آن گذاشتم اما بدشانسی آوردم.

*دعوت به دایموند لیگ برای دونده جوانی مثل تو می‌تواند تجربه خوبی باشد.

لیگ الماس مسابقه خیلی بزرگی است که هرساله برگزار می‌شود. به دلیل اینکه من در 2 سال گذشته توانستم نتایج خوبی بگیرم به این رقابت‌ها دعوت شدم. اگر در گروه B عملکرد خوبی داشتم، می‌توانستم در گروه اصلی هم شرکت کنم اما بدشانس بودم.


*با توجه به رنکینگ فعلی سهمیه المپیک تو قطعی است، اما چرا هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است؟

رنکینگ جهانی هشتم تیر بسته می‌شود و دوندگان تا آن زمان رقابت می‌کنند. چون هنوز بسته نشده، اعلام نمی‌شود، اما تقریباً جایگاه من قطعی است چراکه رنکینگ‌های زیر 40 وارد المپیک می‌شوند و من الان در جایگاه 24 هستم.


*شرایط فعلی‌ات برای حضور در المپیک مطلوب است؟

رفته‌رفته وضعیتم بهتر از این خواهد شد. تمام هدف من در آینده فینال المپیک است و این توانایی را در خودم می‌بینم که به این هدف برسم. در حال حاضر در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارم. من دونده‌ای هستم که بیشتر تمریناتم در لاین‌های پایین بوده و همیشه رقابتی که داشتم به این شکل برایم رقم خورده است.

*تا قبل از المپیک در چه مسابقات و اردوهایی شرکت می‌کنی؟

هفت روز دیگر در تور قاره‌ای در پراگ چک شرکت می‌کنم که تقریباً سطحی مثل دایموند لیگ دارد و از امتیاز خاصی برخوردار است. 10 روز بعد از آن هم در قزاقستان شرکت می‌کنم و در آخر هم یک ماه اردوی آماده‌سازی برای حضور قدرتمند در توکیو برگزار می‌کنم.


*صحبت پایانی؟

همه چیز تا به امروز خوب بوده و باید از هاشم صیامی و تمام عوامل فدراسیون تشکر کنم که خیلی به من کمک کردند. نسبت به سال‌های قبل اوضاع متفاوت است؛ سال‌هایی که همه ورزشکاران نابود شدند و عملکرد فدراسیون به شکلی بود که باعث شد خیلی‌ها خداحافظی کنند. اتفاقی که بر اثر سهل‌انگاری یک شخص رخ داد خیلی ناگوار بود، اما امسال خیلی بهتر شده است. امیدوارم تعداد سهمیه‌های دوومیدانی ایران در المپیک هم افزایش پیدا کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها