کد خبر: 491011
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۰۹:۱۷:۰۰
| |

صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبرداد:

افزایش 6 الی 10 درجه‌ای دمای هوا در هفته جاری / احتمال آتش‌سوزی در جنگل و مراتع وجود دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در روز‌های پیش رو تا آخر هفته با افزایش 6 الی 10 درجه ای دما در سراسر کشور مواجه هستیم. در چنین شرایطی احتمال آتش‌سوزی در جنگل و مراتع وجود دارد.

افزایش 6 الی 10 درجه‌ای دمای هوا در هفته جاری / احتمال آتش‌سوزی در جنگل و مراتع وجود دارد
کد خبر: 491011
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۹ ۰۹:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سازمان هواشناسی اعلام کرده طی روزهای آینده با افزایش نسبی دما در سراسر کشور مواجه هستیم. همین موضوع سبب نگرانی‌هایی در خصوص ادامه روند خاموشی‌ها از سوی مردم شده است. در چنین شرایطی کارشناسان توصیه می‌کنند برای عبور از موج گرما مردم باید نسبت به مصرف بهینه آب و برق دقت بیشتری داشته باشند تا در روزهای گرم هفته پیش رو با مشکلات کمتری رو‌به‌رو شویم.


افزایش نسبی دما تا پایان هفته


به گزارش روزنامه ایران، صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش دمای هوا طی روزهای آینده خبر داد و اظهار داشت: براساس بررسی‌های انجام شده بارش‌های پراکنده باران که در هفته گذشته در بیشتر مناطق کشور رخ داد، همچنان طی روزهای آینده در 4 استان آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و سمنان ادامه خواهد داشت.


وی بااشاره به افزایش 6 تا 10 درجه دما در هفته جاری، ادامه داد: در روز‌های پیش رو تا آخر هفته با افزایش نسبی دما در سراسر کشور مواجه هستیم، اما افزایش دما امروز و فردا در سواحل دریای خزر یعنی استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و بخش‌هایی از استان اردبیل بیشتر خواهد بود. در چنین شرایطی احتمال آتش‌سوزی در جنگل و مراتع وجود دارد از این‌رو لازم است دستگاه‌های ذیربط تمهیدات لازم برای مقابله با حریق احتمالی رادر نظر بگیرند. این کارشناس سازمان هواشناسی با تأکید بر اینکه هفته گرمی پیش رو داریم، افزود: در بیشتر نواحی جنوب شرق کشور همچنان وزش باد و گرد و خاک پدیده غالب خواهد بود.

در برخی نقاط استان سیستان و بلوچستان بویژه در شمال آن و منطقه زابل باد‌های 120 روزه در حال وزش بوده و همین امر سبب کاهش کیفیت هوا دراین استان خواهد شد. ضیاییان با بیان اینکه از امروز(یکشنبه) در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کشوربا افزایش دمای 6 تا 10 درجه‌ای مواجه هستیم، افزود: روز دوشنبه همین مقدار کاهش دما برای سواحل دریای خزر، شمال شرق کشور و استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود و سایر مناطق کشور تا آخر هفته افزایش نسبی دما دارند.


افزایش بی‌سابقه دما در سیستان و بلوچستان


محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد در استان از افزایش بی‌سابقه دمای هوا خبر داد و اظهار داشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از امروز (یکشنبه) دمای هوا در 24 شهرستان استان تا پنج درجه افزایش می‌یابد. مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بیشترین افزایش دما مربوط به شهرستان‌های ایرانشهر، بمپور، تفتان، خاش، دلگان، راسک، زابل، زهک، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصرقند، گلشن، مهرستان، میرجاوه، نیکشهر، نیمروز، هامون، هیرمند، چابهار، کنارک، دشتیاری و زاهدان خواهد بود.


عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد:احتمال گرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی و مرغداری‌ها در روزهای آینده وجود دارد از این‌رو توصیه می‌شود برای عبور از موج گرما نسبت به صرفه‌جویی و مدیریت تأمین آب و برق، تهویه مناسب گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و برداشت محصولات رسیده باغی و زراعی اقدام شود.


دمای هوا در همه شهرهای هرمزگان به بالای 40 درجه می‌رسد


مرضیه سی‌سی‌پور، کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان نیز از افزایش دما در بیشتر شهرهای استان در هفته پیش رو خبر داد و گفت: طی هفته جاری دمای هوا بتدریج در همه شهرهای استان به بالای 40 درجه سانتیگراد می‌رسد.


کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان اضافه کرد: طی این مدت در مناطق دریایی وزش باد نسبتاً شدید رخ خواهد داد و احتمال اختلال در رفت و آمدهای دریایی نیز پیش‌بینی می‌شود. در سواحل نیز افزایش سرعت باد و احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها