کد خبر: 492483
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۴:۰۱:۵۷
| |

ناو هوایپمابر انگلیس رزمایش ناتو را رهبری می‌کند

ناو هواپیمابر ملکه الیزابت روز جمعه شاهد پیوستن کشتی‌های آمریکا و هشت کشور متحد دیگر به منظور اجرای رزمایش عملیات مدافع پایدار طی روز جمعه بود – رزمایشی که چند روز پیش از ساحل پرتغال شروع شد و اواخر ماه جاری میلادی با رزمایشی زمینی در منطقه دریای سیاه در ضمن تداوم تنش‌ها با روسیه پایان می‌یابد.

ناو هوایپمابر انگلیس رزمایش ناتو را رهبری می‌کند
کد خبر: 492483
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۴:۰۱:۵۷

اعتمادآنلاین| ناو هواپیمابر سه میلیارد دلاری ملکه الیزابت در ارتش انگلیس رزمایشی را به همراه کشتی‌های ارتش آمریکا و 9 کشور دیگر در حالی که چند روز دیگر قرار است جو بایدن با ولادیمیر پوتین دیدار داشته باشد، در اقیانوس اطلس در ضمن تمرین استقرار در دریای سیاه رهبری می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، این ناو سه میلیارد دلاری نیروی دریایی سلطنتی انگلیس روز جمعه شاهد پیوستن کشتی‌های آمریکا و هشت کشور متحد دیگر به منظور اجرای رزمایش عملیات مدافع پایدار طی روز جمعه بود - رزمایشی که چند روز پیش از ساحل پرتغال شروع شد و اواخر ماه جاری میلادی با رزمایشی زمینی در منطقه دریای سیاه در ضمن تداوم تنش‌ها با روسیه پایان می‌یابد.

ناوگروه رزمی شامل زیردریایی‌ها، ناوشکن‌ها و ناوچه‌ها بوده و از سوی جنگنده‌های اف-35 بی لایتنینگ جدید نیروی هوایی سلطنتی انگلیس، جنگنده‌های اف-16 فایتینگ فالکون پرتغال و جنگنده‌های اف-18 هورنت اسپانیا و همینطور هواپیماهای نظامی ضد زیردریایی پوزایدون و اوریون آمریکا پشتیبانی می‌شود.

روسای ناتو تاکید دارند این رزمایش نظامی با حضور 9000 سرباز هدفش مشخصا مقابله با روسیه نیست بلکه متمرکز بر حوزه دریای سیاه است؛ جایی که مسکو در آن هزاران سرباز را در آستانه یک رزمایش نظامی در اواسط آوریل مستقر کرد.

این نمایش قدرت خاطرات مربوط به اقدام سال 2014 روسیه در ملحق کردن شبه جزیره کریمه به خاک خود را زنده کرده و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را وادار به برنامه ریزی نشستی با ولادیمیر پوتین کرد که قرار است اواخر ماه جاری میلادی در شهرژنو سوئیس برگزار شود.

در عین حال دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس هم در آستانه نشست ناتو به آنچه "رفتار تهاجمی" پوتین خوانده، تاخت.

دومینیک راب به نشریه تلگراف گفت: ارزش‌های دموکراتیک از رفتار تهاجی روسیه در قبال اوکراین گرفته تا حمله لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس به هواپیمای مسافربری مورد حمله قرار گرفته‌اند.

او بیان داشت: حمایت انگلیس به عنوان یکی از بزرگترین مشارکت کنندگان در ناتو از این ائتلاف ترانس آتلانتیک تزلزل ناپذیر است. ما با هم‌پیمانان و شرکا به منظور دفاع از هم‌پیمانانمان و ارزشهای‌مان همکاری خواهیم کرد.

این عملیات ناتو همزمان با نخستین سفر ناو هواپیما بر ملکه الیزابت انگلیس که قرار است در عرض شش ماه به 40 کشور سر بزند مصادف شده است در حالی که انگلیس به دنبال به نمایش گذاشتن جایگاهش به عنوان یک ابرقدرت جهانی در دوران پسابریگزیت است.

استیو مورهاوس، فرمانده و کاپیتان این کشتی در اظهاراتی در عرشه به هنگام حضور کشتی در سواحل پرتغال در حالی که جنگنده‌های اف-35 در حال برخاستن بودند، اظهار کرد: این ناو هواپیمابر یک بیانیه به شدت قدرتمند است. این نشان می‌دهد که ما یک نیروی دریایی جهانی هستیم و می‌خواهیم بازهم آنجا برگردیم.

در رزمایش مذکور دو مرکز فرماندهی ناتو یکی در نورفولک ویرجینیا و دیگری در شهر اولم آلمان مشارکت دارند. بخشی از تمرکز مرحله اول رزمایش حفاظت از کابل‌های زیردریایی است که حامل حجم عمده داده‌های ارتباطی و بازرگانی میان آمریکا و اروپا هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها