کد خبر: 494715
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۰۴:۲۱:۰۰
| |

زیباکلام: این نوع برگزاری مناظره برای مشارکت حداقلی است

هنگامی که کاندیداهایی در انتخابات شرکت دارند که زمینه‌ساز دوقطبی نیستند و مشارکت بالای مردم را فراهم نمی‌کنند به صورت طبیعی نیز مناظره‌ها در همان سطح قرار می‌گیرد.

زیباکلام: این نوع برگزاری مناظره برای مشارکت حداقلی است
کد خبر: 494715
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۰۴:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| صادق زیباکلام در مصاحبه‌ای گفت: برگزاری مناظره‌ها هم نمی‌تواند زیاد از استراتژی‌ای که ذکر کردم، جدا باشد و در همان راستاست.

به گزارش آرمان، وی ادامه داد: هنگامی که کاندیداهایی در انتخابات شرکت دارند که زمینه‌ساز دوقطبی نیستند و مشارکت بالای مردم را فراهم نمی‌کنند به صورت طبیعی نیز مناظره‌ها در همان سطح قرار می‌گیرد.

با این وجود معتقدم صدوسیما می‌توانست به صورت جدی‌تری به مناظره‌ها نگاه کند و اعتبار بیشتری به آن بدهد. این درحالی است که زحمت این کار را به خود نداده‌ است.

سوالاتی که در مناظره‌ها پرسیده می‌شود کلیشه‌ای و سطح پایین است و پاسخ‌های آنها از قبل مشخص است. به نظر می‌رسد انگیزه اصلی صداوسیما در ارائه پرسش‌ها به شکلی است که از هر کدام از کاندیداها سوالی مانند وضعیت نظام بانکی پرسیده شود، از این وضعیت انتقاد می‌کند و خواستار اصلاح ساختارهای نظام بانکی خواهد شد.

این وضعیت در زمینه‌های فرهنگی، آموزش و پرورش، صادرات و واردات نیز به همین صورت است. ذات پرسش‌ها به شکلی است که باید به دولت انتقاد کرد که این کار را کردند و باید دولت را می‌کوبیدند که این کار را هم انجام داده‌اند. به نظر می‌رسد ظاهرا این موضوع برای صداوسیما نسبت به میزان مشارکت مردم در انتخابات از اهمیت بیشتری برخوردار بوده است.

سوالات و رویکرد برنامه‌های صداوسیما به شکلی طراحی شده است که هر کسی در مقام پاسخگویی باشد دولت حسن روحانی را مقصر معرفی کند. در عمل نیز مشاهده کرده‌ایم هر سوالی که از پنج کاندیدای اصولگرا پرسیده می‌شد آن با شکلی به عملکرد دولت ارتباط می‌دادند، به دولت حمله می‌کردند و عملکرد آن را زیر سوال می‌بردند. این در حالی است که هیچ‌کدام از این کاندیداها کاری به سایر بخش‌های حاکمیت نداشتند و شرایط را به شکلی جلوه می‌دادند که دولت مقصر اصلی وضعیت موجود جامعه است. مشخص بود که مناظره‌ها ابزاری است برای انتقاد و بی‌اعتبار کردن بیشتر دولت.

در این بین برخی اظهارات از سوی آقای‌ همتی عنوان شد که زیاد خوشایند آقای رئیسی و دیگر کاندیداهای اصولگرا نبود. حاصل این وضعیت نیز این بود که پوسترهای آقای همتی را در برخی نقاط و حتی در قم پاره کردند یا آن را آتش زدند. این اقدامات را نیز نمی‌توان به نظام منتسب کرد؛ چراکه این اقدامات را نیروهای خودسر انجام می‌دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها