کد خبر: 495489
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۰:۱۸:۰۳
| |

نیما نکیسا از شرایط حساس تیم ملی مقابل عراق می‌گوید

کارشناسان و رسانه‌ها فعلا نظر ندهند

تیم ملی فوتبال ایران فردا سه‌شنبه و از ساعت 21 مقابل عراق به میدان می‌رود. باخت یا تساوی در این بازی به معنای خداحافظی با جام جهانی 2022 است. ملی‌پوشان ایران در سه بازی قبلی خود در بحرین سه برد متوالی مقابل هنگ‌کنگ، بحرین و کامبوج به دست آورده و حالا برای تکمیل ماموریت باید عراق را هم شکست دهند.

کارشناسان و رسانه‌ها فعلا نظر ندهند
کد خبر: 495489
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۴ ۱۰:۱۸:۰۳

اعتمادآنلاین| تیم ملی فوتبال ایران فردا سه‌شنبه و از ساعت 21 مقابل عراق به میدان می‌رود. باخت یا تساوی در این بازی به معنای خداحافظی با جام جهانی 2022 است. ملی‌پوشان ایران در سه بازی قبلی خود در بحرین سه برد متوالی مقابل هنگ‌کنگ، بحرین و کامبوج به دست آورده و حالا برای تکمیل ماموریت باید عراق را هم شکست دهند. برای بررسی وضعیت تیم ملی و نظراتی که کارشناسان و هواداران در مورد شرایط ملی‌پوشان مطرح می‌کنند چند دقیقه‌ای با نیما نکیسا گلر سابق تیم ملی همکلام شدیم.

به گزارش اعتماد، نکیسا در رابطه با وضعیت تیم ملی در سه بازی قبلی گفت: «تیم ملی ما سه بازی بسیار خوب و به نظرم غرورآفرین را برگزار کرد و بچه‌های تیم ملی خیلی خوب واقف هستند که حتما باید تیم عراق را شکست دهند تا به عنوان تیم نخست گروه، راهی دور بعد بشوند. ما الان بین بهترین‌ تیم‌های دوم در جایگاه ششم ایستاده‌ایم. ما باید بتوانیم بدون اما و اگر به دور بعدی راه پیدا کنیم.» ایشان در ادامه افزود: «تیم ایران مقابل هنگ‌کنگ روی یک لحظه غفلت، یک گل دریافت کرد و این نشان می‌دهد که ما بعضی مواقع ضربه‌پذیر هستیم آن هم در شرایطی که اصلا حواس‌مان نیست. بازی مقابل بحرین یک بازی سیاستمدارانه با ترکیب بسیار مناسب بود. با سه گلی که به ثمر رسید، توانستیم از این بازی که از قبل فکر می‌کردیم بسیار بازی خطرناکی است به سلامت عبور کنیم. در بازی با کامبوج هم همان‌طورکه می‌شد حدس زد با یک برد پرگل کار را به اتمام رساندیم. تیم کامبوج تیمی است تازه به دوران رسیده به این معنی که تازه شروع کرده به فعالیت‌های جدی و حرفه‌ای در عرصه بین‌المللی.»


دروازه‌بان سابق تیم ملی با اشاره به اینکه بازی سختی مقابل عراق داریم، گفت: «با توجه به اینکه عراق نمی‌خواهد به عنوان تیم دوم مطرح شود و کارش به اما و اگر کشیده شود قطعا می‌آید که جلوی ما قد علم کند. عراق می‌آید که برای ما دردسرساز شود. حالا یکی، دو تا خبر رسیده که بشار رسن مصدوم است و نمی‌تواند بازی کند. شاید این هم یک ترفند باشد که چنین وانمود کنند چند بازیکن‌شان مصدوم هستند و به بازی نمی‌رسند. اما در مجموع وقتی از اردوی عراق خبرهای زیادی به بیرون درز پیدا نمی‌کند باید مقداری شک کرد. قطعا یک ترفندی برای این بازی دارند.»


این کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: «بازی مقابل عراق باید بازی سیاستمدارانه‌ای باشد از سوی بازیکنان. بازیکنان باید خیلی با سیاست به این مسابقه ورود کنند. برای دقیقه به دقیقه‌اش برنامه داشته باشیم، حرکات حریف را پیش‌بینی کنیم و مشخص کنیم اگر تحت هر شرایطی بازی جلو رفت بدانیم چه تغییراتی را باید اعمال کنیم و چه بازیکنانی را تعویض کنیم.»


نکیسا با اشاره به انتقاداتی که بعد از بازی با بحرین از احسان حاج‌صفی شد، گفت: «احسان حاج‌صفی بازیکن پرافتخاری است و برای تیم ملی زحمات زیادی کشیده است. کاپیتان تیم ملی است. من تقاضایی دارم از هواداران و آن این است که حمله به یک بازیکن خاص در این مقطع زمانی جز اینکه باعث تضعیف روحیه آن بازیکن و افراد دیگر تیم ملی شود فایده دیگری ندارد. ما الان اصلا نباید شرایطی را به وجود بیاوریم که بازیکنی از تیم ملی ما مکدر شود.»


ایشان در پاسخ به این سوال که آیا بازی دادن به حاج‌صفی در مرکز میدان در نیمه نخست مسابقه با بحرین اشتباه بوده یا خیر، گفت: «از کجا معلوم این یک اشتباه تاکتیکی بوده؟ از کجا معلوم این یک استراتژی تاکتیکی نبوده؟ بالاخره یک مربی در حد اسکوچیچ که همه ما فکر می‌کردیم به نوعی در نداری بازار به تور تیم ملی ما افتاده، در حال حاضر نتایجی گرفته که مربی‌های قبلی تیم ملی با رقم‌های بسیار بسیار بالا نتوانستند بگیرند. ما باید نگاه حمایتی‌مان را از فدراسیون، از تصمیماتش، از آقای حاج‌صفی، از اسکوچیچ و از همه بازیکن‌های تیم ملی داشته باشیم. این نگاه حمایتی ما را به دور بعد می‌برد. وقتی همه ما یکدل باشیم قاعدتا خدا هم برای ما اتفاقات خوب رقم خواهد زد.»


نیما نکیسا همچنین به درخواست‌های مکرر از کادرفنی برای بازی دادن به مهدی ترابی و مهدی قائدی اشاره کرد و افزود: «مهدی قائدی به نظرم یک اعجوبه مثال‌زدنی و یک استعداد بالقوه و بالذات است. مهدی ترابی هم بازیکنی است که هم برای پرسپولیس در جام باشگاه‌های آسیا و هم برای تیم ملی خیلی خوب و موثر بوده. ولی باید بپرسیم با نظراتی که می‌دهیم چه چیزی را دنبال می‌کنیم؟ نظر ما که باعث تغییرات تفکری کادرفنی نمی‌شود. پس در نهایت ما چه کاری انجام می‌دهیم؟ ما داریم برای تیم ملی تنش به وجود می‌آوریم. پس بهتر است الان نظری ندهیم. مخصوصا کارشناسان و اصحاب رسانه، شامل رادیو، تلویزیون، جراید و... اینها باعث می‌شود تفکر مردم عوض شود. مردم عصبی می‌شوند، مردم هیجانی می‌شوند و این خوب نیست.»


نکیسا در پایان تاکید کرد: «من صد در صد مطمئنم تیم ملی ما می‌تواند با افتخار عراق را شکست دهد.»


باید بپرسیم با نظراتی که می‌دهیم چه چیزی را دنبال می‌کنیم؟ نظر ما که باعث تغییرات تفکری کادرفنی نمی‌شود. پس در نهایت ما چه کاری انجام می‌دهیم؟ ما داریم برای تیم ملی تنش به وجود می‌آوریم. پس بهتر است الان نظری ندهیم. مخصوصا کارشناسان و اصحاب رسانه، شامل رادیو، تلویزیون و جراید. اینها باعث می‌شود تفکر مردم عوض شود. مردم عصبی می‌شوند، مردم هیجانی می‌شوند و این خوب نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها