کد خبر: 497091
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۱۴:۲۲:۲۶
| |

رئیس حشد شعبی:

هر کشوری ما را "شبه‌نظامی" بخواند، نمی‌تواند با عراق همکاری کند

رئیس حشد شعبی عراق ضمن مخالفت با "شبه‌نظامی" خواندن نیروهای حشد، تاکید کرد: هر کشوری که نیروهای حشد شعبی را "شبه‌نظامی" می‌خواند، نمی‌تواند با عراق روابط همکاری داشته باشد.

هر کشوری ما را "شبه‌نظامی" بخواند، نمی‌تواند با عراق همکاری کند
کد خبر: 497091
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۱۴:۲۲:۲۶

اعتمادآنلاین| فالح الفیاض، رئیس هیات حشد شعبی عراق در مراسم بزرگداشت هفتمین سالگرد تاسیس حشد شعبی با تاکید بر اینکه حشد شعبی و سایر دستگاه‌های امنیتی عراق حامیان وحدت عراق و حامیان حاکمیت آن هستند، اظهار کرد: مرجعیت عالی قدر عراق نقشه راهی را برای وضعیت عراق و روند تاسیس حشد شعبی تعیین کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، الفیاض ضمن اعلام مخالفت خود با "شبه‌نظامی" خواندن نیروهای حشد شعبی بر لزوم بقای این تشکیلات مسلح در عراق تاکید کرد و گفت: حشد شعبی توانست میان گروه‌های اهل سنت و شیعه عراق همبستگی ایجاد کند و این یک دستاورد بزرگ برای عراق است.

او در ادامه گفت: اقتدار کشور عراق از جمله مسایلی است که ما به شکل گسترده‌ای به آن توجه داریم و این حشد شعبی است که از اقتدار کشور و دولت حفاظت می‌کند.

رئیس حشد شعبی عراق افزود: باید از حشد شعبی حفاظت و حمایت شود چرا که آن شامل تمامی تشکل‌ها و گروه‌های مردم عراق است.

حشد شعبی عراق ژوئن 2014 پس از کنترل گروه تروریستی داعش بر شهر موصل، مرکز استان نینوا با فتوای مرجعیت عالی قدر عراق تاسیس شد و نقش بزرگی در کمک به نیروهای عراقی در عملیات بیرون راندن داعش و آزادسازی شهرهای مختلف این کشور ایفا کرد و در ادامه نیز با تصویب قانونی در پارلمان عراق به یک هیات در نیروهای مسلح عراق تبدیل شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها