اتحادیه اروپا قصد دارد 86 شرکت بلاروسی را تحریم کند

اتحادیه اروپا قصد دارد امروز دوشنبه 86 شرکت و مقام بلاروسی را تحریم کرده و دارایی‌های آنها را مسدود کند. از جمله کسانی که به خاطر این اتفاق از سوی اروپایی‌ها تحریم شده‌اند می‌توان به وزرای حمل و نقل و دفاع، و 8 شرکت بلاروسی اشاره کرد. 

اتحادیه اروپا قصد دارد 86 شرکت بلاروسی را تحریم کند
کد خبر: 497842
|
۱۴۰۰/۰۳/۳۱ ۱۷:۴۰:۳۷

اعتمادآنلاین| اتحادیه اروپا امروز 86 شرکت و مقام بلاروسی را تحریم می‌کند.

به گزارش فارس، اتحادیه اروپا قصد دارد امروز دوشنبه 86 شرکت و مقام بلاروسی را تحریم کرده و دارایی‌های آنها را مسدود کند.

جوزف بورل، در این باره گفت: البته تصمیم‌گیری برای اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه سران این کشور به بعد موکول شده است. اروپایی‌ها به این بهانه مقامات بلاروسی را تحریم کردند که این کشور اروپای شرقی در روز 23 می یک هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت ریان ایر را به زور مجبور به فرود کرده بود.

از جمله کسانی که به خاطر این اتفاق از سوی اروپایی‌ها تحریم شده‌اند می‌توان به وزرای حمل و نقل و دفاع، و 8 شرکت بلاروسی اشاره کرد.

بورل ادامه داد: امروز ما بسته جدید تحریم‌ها علیه بلاروس را تصویب خواهیم کرد که نسبت به گذشته بسته‌ای به مراتب بزرگ‌تری خواهد بود.

دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند: ممکن است این اقدام همگام با اعمال تحریم‌ها از سوی دیگر کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا اعمال شوند.

درواقع اروپایی‌ها می‌خواهند از این طریق دولت الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، را تحت فشار قرار دهند.

روز جمعه کشورهای اروپایی برای تحریم نفت و حوزه بانکی بلاروس توافق کرده بودند. ماه گذشته میلادی یک پرواز مسافری رایان ایر از سوی مقامات بلاروسی به زور نشانده شد و طی آن یک خبرنگار و شاگردش دستگیر شدند.

البته جوزف بورل در این باره گفته که موضوع تحریم‌های اقتصادی علیه بلاروس قرار است از سوی شورای اتحادیه اروپا در نشست بعدی مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها