کد خبر: 499422
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۰:۵۵:۰۰
| |

پرویز سروری، منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران:

باید تکلیف انتخاب شهردار را مشخص کنیم / باید نگاه جناحی و حزبی را از مجموعه شورای شهر برداریم / شهرداری و شورا محل جنگ نیست

منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران گفت: طبیعتاً مهمترین کار شورای منتخب تا زمان آغاز به کار رسمی، فراهم کردن مقدمات لازم برای انتخاب شهردار است. ما باید تکلیف انتخاب شهردار را مشخص کنیم و مشخص شود چه کسی فرمان مدیریت شهر را به دست خواهد گرفت.

باید تکلیف انتخاب شهردار را مشخص کنیم / باید نگاه جناحی و حزبی را از مجموعه شورای شهر برداریم / شهرداری و شورا محل جنگ نیست
کد خبر: 499422
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۱۰:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ شورای ائتلاف نیروهای انقلاب پیروز ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران شدند. یکی از اقدامات مهم منتخبین ششمین دوره شورای شهر تهران انتخاب شهردار آینده است. گزینه های متعددی در خصوص شهردار بعدی تهران مطرح می شود اما منتخبین می گوید این گزینه ها گمانه زنی برخی افراد است و ربطی به آنها ندارد.

به گزارش فارس، از سوی دیگر در 4 سال گذشته شهر تهران با مشکلات زیادی رو به رو بوده و عقب ماندگی ها زیادی رخ داده است. پروژ های عمرانی متوقف شد. کارها بر زمین ماند. موضوعات اجتماعی مغفول ماند و مهمترین عملکرد این دوره نام گزینی برای معابر بود که البته حواشی زیادی هم در این زمینه رخ داد.

مدیران فعلی در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی عملکرد مناسبی نداشتند و در این مدت فقط 4.5 کیلومتر مترو در تهران ساخته و بهره برداری شد و همچنین در زمینه ورود واگن هم مشکلات زیادی وجود داشت.

همچنین یکی از مگا پروژ های این دوره به اعتقاد مدیرانش شهر نفروشی است هر چند که این موضوع از سوی بسیاری از کارشناسان شهری رد شده است.

در خصوص آخرین وضعیت انتخاب شهردار، وضعیت شهر و مشکلات بر زمین مانده با پرویز سروری منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران به گفت وگو نشستیم.

موضوع انتخاب شهردار بسیار مهم و حساس است / مشکلات و ناکارآمدی‌ها به اوج خود رسیده است

*بعد از برگزاری انتخابات و مشخص شدن منتخبین ششمین دوره شورای شهر تهران، یکی از مهمترین وظایف، انتخاب شهردار آینده تهران است. گمانه‌زنی‌های زیادی صورت گرفته و لیست‌های متعددی منتشر شده است. در خصوص انتخاب شهردار چه اقداماتی انجام شده است؟

طبیعتاً مهمترین کار شورای منتخب تا زمان آغاز به کار رسمی، فراهم کردن مقدمات لازم برای انتخاب شهردار است. ما باید تکلیف انتخاب شهردار را مشخص کنیم و مشخص شود چه کسی فرمان مدیریت شهر را به دست خواهد گرفت.

حق اشتباه نداریم / باید نگاه جناحی و حزبی را از مجموعه شورای شهر برداریم / شورا و مدیریت شهری، اجتماعی است نه سیاسی

موضوع انتخاب شهردار بسیار مهم و حساس است. در زمانی قرار داریم که توقعات بالاست و مشکلات و ناکارآمدی‌ها هم به اوج خود رسیده است. در شرایط سختی هستیم و نمی‌توانیم و حق نداریم اشتباه کنیم. باید نگاه جناحی و حزبی را از مجموعه شورای شهر برداریم. شورا و مدیریت شهری، اجتماعی است نه سیاسی.

شهردار منتخب تهران باید حاشیه‌گریز باشد / تمرکز بر امور شهر و دوری از کارهای سیاسی در شهرداری

باید موضوعات عقب‌ مانده را ساماندهی کنیم و شورای شهر تهران نباید به حاشیه برود. شهردار منتخب تهران باید حاشیه‌گریز باشد و باید متمرکز بر امور شهر باشد. دنبال کار سیاسی نباشد. شورای شهر و شهرداری در کانال اصلی خود که خدمت به مردم است قرار گیرد و خدمات مناسب ارائه شود.

شهردار آینده تهران باید بتواند نقایص را جبران کند / فرصت اختلاف نداریم و حرف اول را هم‌افزایی می‌زند

مردم ما بسیار فهیم و عزیز هستند و ما باید با تمام توان خود به آنها خدمت‌رسانی کنیم. شهردار آینده تهران باید بتواند نقایص را جبران کند. شهردار باید به دنبال هم‌افزایی برود. ما فرصت اختلاف نداریم و حرف اول را هم‌افزایی می‌زند. شهرداری در چهار سال گذشته عقب‌ماندگی‌های زیادی داشته و باید شهردار آینده تهران با دولت، مجلس و دستگاه‌ها ارتباط خوبی داشته باشد تا بتوانیم مشکلات را حل و فصل کنیم.

شهردار باید متعامل باشد / شهرداری برای توسعه از ظرفیت دولت استفاده کند

شهردار آینده باید از نظر کارآمدی مورد قبول باشد. شهردار باید تراز ملی داشته و همچنین با دولت و مجلس برای رفع مشکلات بتواند رایزنی‌های لازم را انجام دهد. ما باید یک شهردار متعامل داشته باشیم تا بتواند از ظرفیت‌های کشور برای اداره شهر استفاده کند و همین‌طور ظرفیت‌های تهران را دراختیار مدیریت کشور قرار دهد و دولت از شهرداری برای رسیدن به اهداف استفاده کند و شهرداری برای توسعه از ظرفیت دولت استفاده کند. حتماً شهرداری باید انتخاب شود که این موضوع را داشته باشد و مورد اعتماد قوا باشد و حرفی برای گفتن در این زمینه داشته باشد.

شهرداری و شورا محل جنگ نیست / شورا مجموعه بالادستی است / باید بعد نظارتی را تقویت کنیم تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم

شهردار باید کسی باشد که اشراف کامل به موضوعات مدیریت شهری داشته باشد و به سرعت بعد از ورود بتواند کارهای شهر را آغاز کند و همچنین با شورا هم‌افزا و همدل باشد.

شهرداری و شورا محل جنگ نیست. شهردار باید بداند که شورا مجموعه بالادستی است و حق نظارت دارد و باید با شورا در تعامل باشد. ما نباید شورای شهر و شهرداری را به محل منازعه بی‌خاصیت تبدیل کنیم، باید بعد نظارتی را تقویت کنیم تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

شهردار سوپرمن می‌خواهیم / فردی که قدرتمند بوده و از حاشیه گریزان باشد / شهرداری و شورای سیاسی باعث عقب‌ماندگی شهر می‌شوند

باید افرادی در شهرداری به کار گرفته شوند که پاکدست و کارآمد بوده، توانمندی‌های لازم را داشته، خوش‌انگیزه و انقلابی باشند و ترکیبی از جوانی در مدیریت شهری جلوه کند. ما یک شهردار سوپرمن می‌خواهیم. فردی که قدرتمند بوده و از حاشیه گریزان باشد. ببینید! شهرداری و شورای سیاسی باعث عقب‌ماندگی شهر می‌شوند. در دوره پنجم هم شاهد موضوعات این‌چنینی بوده‌ایم.

رقابت سیاسی در شورا باید به رقابت اجتماعی تبدیل شود / باید دعوا در شورای شهر برای حل معضلات مردم باشد / جریان تهران سربلند، بدهکار مجموعه‌ای نیست / بده کار مردم هستیم

ما تأکید داریم که شورا باید از ورطه سیاسی خارج شود و باید تمام مسائل به صورت اجتماعی حل و فصل شود و رقابت سیاسی در شورا باید به رقابت اجتماعی تبدیل شود و دعوا در شورای شهر برای حل معضلات مردم باشد نه حزب و گروه. الحمدلله لیست شورای ائتلاف با حمایت احزاب به نتیجه نرسیده است. وابستگی به حزب و گروه نداریم و به هیچ‌وجه جریان تهران سربلند، بدهکار مجموعه‌ای نیست. ما بدهکار مردم هستیم و باید خدمات لازم را به شهر و مردم ارائه کنیم و به هیچ وجه به اهداف و گروه‌ها برای تعیین تکلیف در مدیریت شهری اجازه نخواهیم داد. ما به یک مفاهیم مشترک با اعضا رسیده‌ایم و باید به تمام موضوعات اجتماعی نگاه شود.

میثاق می‌گیریم که موضوعات سیاسی را در مدیریت شهر مداخله ندهیم / مردم نمی‌خواهند که وارد حاشیه شویم و ما را به خدمت دعوت کرده‌اند

تلاش ما این است که در شهرداری سیاسی‌کاری نشود. ما حتماً تمایلات سیاسی داریم اما میثاق می‌گیریم که موضوعات سیاسی را در مدیریت شهر مداخله ندهیم. قطعا کسانی که چهار سال تهران را به سکون کشانده‌اند، از موقعیت شورای جدید راضی نخواهند بود و شروع به بدرفتاری‌ و فضاسازی می‌کنند و کار را به جنجال سیاسی تبدیل کنند. ما نباید این اجازه را به آنها بدهیم. مردم ما فهیم هستند. مردم نمی‌خواهند که وارد حاشیه شویم و ما را به خدمت دعوت کرده‌اند.

تلاش می‌کنیم که بعد از انتخابات، رقابت به رفاقت تبدیل شود / شهردار سیاسی نمی خواهیم

ما حتی با گروه‌های رقیب هم همکاری می‌کنیم و از نقطه‌نظرات و نگاه‌های کارشناسی استفاده می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که بعد از انتخابات، رقابت به رفاقت تبدیل شود. ما شهردار سیاسی نمی‌خواهیم. شهرداری توانمند که فقط به امورات شهر برسد را انتخاب می‌کنیم.

هنوز وارد مصادیق انتخاب نشده‌ایم / برای انتخاب شهردار باید به اجماع برسیم / شهردار باید متخصص باشد و بتواند عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند

*آیا شهردار آینده تهران از بدنه مدیریت شهری انتخاب می‌شود یا شهردار وارداتی است؟ مصادیق متفاوتی اعلام شده است، در این باره توضیح می‌دهید؟

ما هنوز وارد مصداق نشده‌ایم. البته ما نظرات متخصصین را در این مسئله جویا می‌شویم. گزینه‌های متعددی مطرح می‌شود. اما اینکه نگاه ما این باشد که حتماً باید از بیرون شهردار وارد کنیم اینطور نیست و یا اینکه از داخل باشد. به نظر من شهردار باید متخصص و آشنا به امورات باشد. البته ما برای انتخاب شهردار باید به اجماع برسیم و تعیین تکلیف کنیم. تأکید من این است که شهردار باید متخصص باشد و بتواند عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند.

مردم تهران تحت‌تأثیر هجمه‌ها قرار نگرفتند و به لیست شورای ائتلاف رأی دادند / قضاوت را به مردم واگذار کردیم

*آیا برای انتخاب شهردار آینده تهران شاخص‌هایی درنظر گرفته شده است؟

هنوز خیر. ما تاکنون درگیر موضوعات انتخابات بودیم و خدا را شکر نتیجه خوبی به دست آمد. شاید خیلی‌ها تصور نمی‌کردند که این چنین شکست بخورند. از روز اول هجمه‌های زیادی وارد کردند اما مردم تهران تحت‌تأثیر هجمه‌ها قرار نگرفتند و به لیست شورای ائتلاف رأی دادند. عده‌ای جنگ رسانه‌ای علیه شورای ائتلاف راه انداختند، اما مردم شورای ائتلاف را انتخاب کردند و بین نفر آخر شورای ائتلاف با نفر بعدی تفاوت آرای زیادی وجود دارد. این نشان می‌دهد که مردم با رأی قاطع لیست ائتلاف را انتخاب و به آنها رأی دادند.

از اول شهریور کار آغاز می‌شود / تلاش می کنیم بهترین خدمات را ارائه کنیم

حاشیه‌سازی‌های زیادی علیه لیست تهران سربلند ایجاد شد، اما با کمک خداوند تلاش کردیم وارد حاشیه نشویم و قضاوت را به مردم واگذار کردیم. از اول شهریور کار آغاز می‌شود و ما تمام توان خود را برای این کار صرف خواهیم کرد تا بتوانیم بهترین خدمت را به مردم ارائه کنیم.

*وضعیت شهر را چطور ارزیابی می کنید؟ وضعیت پروژ ها چطور است؟

تهران در 4 سال گذشته خواب بوده است در حالیکه در دوران ما هیچگاه شهرداری و مدیریت شهری و شورای شهر نمی خوابید اما بنا داریم در شورای ششم شهر تهران؛ شهرداری تهران را از خواب بیدار کنیم. در شورای ششم شهر مدیریت شهری بایستی بیدار شده و تغییر اساسی کند.

وعده های که داده بودیم محقق شد / تهران در 4 سال گذشته خواب بوده است / باید خسارت های وارده را جبران کنیم

در 14 سال کارنامه مؤثر و موفق در زمینه شورای شهر و شهرداری داریم که نشان دهنده ظرفیت های ویژه در گذشته و کارنامه خوب ما است. ضمن اینکه نشان دهنده تحقق وعده های ما هم محسوب می شود.

در دوران ما کارهای بسیار بزرگی برای تهران انجام شده و عملاً تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی در تراز انقلاب اسلامی قرار گرفته است و می کوشیم در شورای ششم شهر تهران این ظرفیت را گسترده تر کنیم و خسارت و آسیب هایی که در شورای پنجم به تهران وارد شده را جبران کنیم.

انسان نیازمند وسیله حمل ونقل و امکانات رفاهی مانند مترو و خطوط بی آرتی است / شهرداری یک سازمان خدمت محور است / عمران و ساخت وساز در شهرداری هم بخشی از وظایف مدیریت شهری است

مردم در تهران نیازمند مترو و اتوبوس هستند و حرف هایی که اعضای شورای پنجم شهر و مدیریت شهری در مورد شهر انسان محور می زنند بسیار عجیب و غریب است چرا که همین انسان نیازمند وسیله حمل ونقل و امکانات رفاهی مانند مترو و خطوط بی آرتی است و نباید در ترافیک بمانند.شهرداری یک سازمان خدمت محور است؛ فرهنگ در کشور متولی دارد و نباید صرفاً شهرداری کار فرهنگی کند بلکه عمران و ساخت وساز در شهرداری هم بخشی از وظایف مدیریت شهری محسوب می شود.

به سمت انتخاب یک شهردار انقلابی که به مدیریت شهری اشراف لازم را داشته باشد حرکت می کنیم

باز هم تاکید می کنم که شهردار انقلابی انتخاب می کنیم تصمیم داریم جریان ایران سربلند را بدون شعار و وعده گرایی به سمت انتخاب یک شهردار انقلابی که به مدیریت شهری اشراف لازم را داشته باشد حرکت دهیم تا در کمترین فرصت مجدداً حرکت خدمت، جوشش و خلاقیت را در پایتخت عملیاتی کنیم.

در این 4 سال متأسفانه نه تنها شهر متوقف شده، بلکه عقبگرد هم داشته‌ایم / مردم منتظرند که یک روح جدید به کالبد شهر دمیده شود

بالاخره می‌توان 4 سال دوره مدیریت فعلی را با شورای چهارم و سوم تطبیق داد. کارنامه شورای پنجم شهر تهران کارنامه خوبی نیست.در این 4 سال متأسفانه نه تنها شهر متوقف شده، بلکه عقبگرد هم داشته‌ایم.حتی اعضای فعلی شورای شهر هم در برخی مواقع صدایشان در آمده و نسبت به عملکرد گلایه و انتقاداتی دارند و بارها رئیس شورای شهر تهران در مصاحبه‌ها این موضوع را متذکر شده است. شهرداری در مسیر خدمت نیست و مردم منتظرند که یک روح جدید به کالبد شهر دمیده شود. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا بهترین خدمات را به مردم بدهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها