کد خبر: 501666
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۰۸:۵۶:۵۶
| |

مجتبی جدی:

جشنواره‌ای که درشرایط قرمز هم باید برگزار شود/ ریسک تعطیلی کرونایی

دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران معتقد است با وجود قرمز شدن شرایط تهران و حضور نداشتن مخاطب در سالن، این دوره از جشنواره باید برگزار شود و به تعویق انداختن آن ریسک بالایی دارد.

جشنواره‌ای که درشرایط قرمز هم باید برگزار شود/ ریسک تعطیلی کرونایی
کد خبر: 501666
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۰۸:۵۶:۵۶

اعتمادآنلاین| ماجرای برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران در میان دوره‌های متعدد برگزاری این رویداد مهم تئاتری بسیار عجیب و پیچیده شد.

به گزارش مهر، دوره بیست و سوم که قرار بود اردیبهشت سال 99 برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا مدام با تغییر زمان برگزاری مواجه و در نهایت با یکسال تأخیر و در تیر سال 1400 برگزار شد.

اما این اتفاق هم به راحتی میسر نشد و بعد از شروع جشنواره از 11 تیر، تهران وارد شرایط قرمز کرونایی شد که طبقه آن فعالیت مشاغل گروه 2 از جمله سینما و تئاتر تعطیل می‌شود.

رایزنی‌های دبیر و ستاد برگزاری جشنواره بیست و سوم تئاتر دانشگاهی باعث شد تا این جشنواره به فعالیت خود بدون بلیت فروشی و حضور تماشاگر ادامه دهد.

در چنین شرایطی انتقادها و گلایه‌هایی در خصوص اینکه جشنواره تئاتر دانشگاهی و به طور کلی تئاتر بدون تماشاگر بی‌معناست و باید برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی به بعد از تعطیلی‌های کرونایی اخیر موکول شود، مطرح شد.

مجتبی جدی دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران درباره اینکه چرا برگزاری این دوره از جشنواره به بعد از پایان تعطیلی‌های اخیر کرونایی موکول نشد، گفت: طی بیش از یک سال گذشته که شاهد شیوع ویروس کرونا بوده‌ایم هر موقع 2 هفته تعطیلی کرونایی اعلام شده شاهد تمدید آن بوده‌ایم و هیچ تضمینی وجود نداشته و ندارد که فقط تعطیلی‌ها به 2 هفته ختم شود.

وی تأکید کرد: طی صحبتی که با گروه‌های شرکت کننده داشتیم به تعویق انداختن برگزاری جشنواره بیست و سوم ریسک بالایی داشت زیرا گروه‌ها حدود یک سال گذشته با صرف هزینه زمانی و مالی درگیر تمرین و آماده سازی نمایش خود بوده‌اند و ادامه پیدا کردن این روند شرایط را برای شان سخت‌تر می‌کرد.

جدی یادآور شد: ضمن اینکه پیش از قرمز شدن شرایط کرونایی تهران 5 گروه آثارشان را در بخش مسابقه بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی اجرا کرده بودند و اینکه بعد از آن جشنواره تعطیل و به زمان دیگری موکول می‌شد، برنامه‌ریزی‌ها را بسیار پیچیده می‌کرد.

دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران در پایان سخنان خود تصریح کرد: خوشبختانه کیفیت کارها و روند برگزاری جشنواره بیست و سوم با وجود شرایط پیش آمده خوب است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها