کد خبر: 503442
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۰۹:۱۰:۰۰
| |

قیمت پایین نفت باب میل تولیدکنندگان سنتی/ ایران بی‌دغدغه به بازار برمی‌گردد

این کارشناس حوزه نفت تاکید کرد: مادامی که عرضه نفت زیاد می‌شود، قیمت نفت نیز معقول است و سهم بازار کماکان دست تولیدکنندگان سنتی می‌ماند.

قیمت پایین نفت باب میل تولیدکنندگان سنتی/ ایران بی‌دغدغه به بازار برمی‌گردد
کد خبر: 503442
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۰۹:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بهروز نامداری با اشاره به تصمیم اخیر اوپک‌پلاس اظهار داشت: در واقع افزایش قیمت نفت خطر بزرگی برای تولیدکنندگان نفت است، گرچه بالا رفتن قیمت منجر به افزایش درآمد لحظه‌ای تولیدکنندگان می‌شود اما در مقابل سرمایه‌گذاری برای انرژی‌های جایگرین بیشتر شده و در میان‌مدت مصرف نفت کم خواهد شد.

وی افزود: تولید روزانه اعضای اوپک، اوپک‌پلاس و رقبا وابسته به قیمت نفت است، ضمن اینکه تولید نفت شیل متفاوت از نفت‌های متعارف بسرعت قابلیت آغاز و توقف تولید دارد.

این کارشناس حوزه نفت تاکید کرد: مادامی که عرضه نفت زیاد می‌شود قیمت نفت نیز معقول است و سهم بازار کماکان دست تولیدکنندگان سنتی می‌ماند، از این منظر تصمیم تولیدکنندگان مبنی بر افزایش عرضه تصمیمی بجا و برای در دست داشتن بازار و بیرون راندن رقبای تازه‌وارد از جمله شیل است.

وی با اشاره به تاثیر تصمیم اوپک‌پلاس بر بازگشت ایران به بازار گفت: هرچه میزان عرضه کم شود، تقاضا افزایش یافته و امکان بازاریابی برای ایران سهل‌تر خواهد بود اما در عین حال بازگشت ایران و سهم‌گیری از بازار تحت‌تاثیر تصمیمات سهمیه‌بندی و توافق کاهش تولید نیست، ایران هر زمان این امکان را داشته باشد و اراده کند می‌تواند رقم قبلی صادرات یعنی 2.5 بشکه خود را روانه بازار کند.

نامداری خاطرنشان کرد: البته احیای بازار جهانی نفت منبعث از شیوع و یا کم شدن ویروس کرونا است بنابراین در صورت احیای برجام احیای بازار نفت ایران کار چندان سختی نیست و موانع بزرگی پیش‌رو ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها