کد خبر: 503519
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

نظری افشار،ملی‌پوش سابق والیبال:

شرایط قائمی دقیقا در المپیک قبلی برای من پیش آمد/ ضعف تیم ملی والیبال در بدنسازی بود

ملی‌پوش سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: اینکه از ظرفیت کامل والیبال برای درخشش در المپیک استفاده کنیم کار بدی نیست، اما باید روش کار را هم بلد باشیم تا دلخوری پیش نیاید.

شرایط قائمی دقیقا در المپیک قبلی برای من پیش آمد/ ضعف تیم ملی والیبال در بدنسازی بود
کد خبر: 503519
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فرهاد نظری افشار درخصوص روند تیم ملی والیبال از زمان روی کار آمدن ولادیمیر آلکنو اظهار داشت: لیگ ملت‌ها مسابقاتی پرفشار است، ولی اردو‌های تیم ملی ایران برای حضور در این رقابت‌ها بسیار دیر تشکیل شد و تقریبا پس از اتمام لیگ بازیکنان ریکاوری مناسبی انجام نداده بودند. آلکنو و کادرش هم در این مدت کوتاه فرصت کافی برای کار کردن در بحث بدنسازی و همچنین مرور کار‌های تاکتیکی نداشتند. همین عوامل باعث شد تا شروع خوبی در لیگ ملت‌ها نداشته باشیم، ولی رفته رفته شاهد نمایش خوبی از تیم ملی بودیم، اما طبیعی است باتوجه به ضعف بدنی بازیکنان ایران در هفته‌های پایانی کم آوردند و شکست‌های متوالی انتقادات مردم و کارشناسان را در پی داشت.

به گزارش میزان، وی افزود: ولی من همیشه مثبت فکر می‌کنم و به نظرم لیگ ملت‌ها فرصت خوبی برای برخی بازیکنان جوان و همچنین پدیده‌های لیگ برتر بود تا بتوانند خودشان را در کنار باتجربه‌های تیم ملی و همچنین رویارویی با تیم‌های بزرگ بسنجند. خوشبختانه بازیکنان جوان و با استعدادی مانند میثم صالحی، صابر کاظمی و بردیا سعادت نشان دادند که می‌توانند بار اصلی حملات را به دوش بکشند. با این جوان‌ها باید به آینده امیدوار بود.

بازیکن سابق تیم ملی والیبال در مورد دعوت دوباره از بازیکنانی مانند قائمی، میرزاجانپور و مرندی و حواشی که پس از خط خوردن قائمی پیش آمد، خاطرنشان کرد: بازی‌های تیم ملی در لیگ ملت‌ها نشان داد که ضعف مشهودی در دریافت اول داریم و اکثر کارشناسان و حتی مسئولان فدراسیون تشخیص دادند که بازگشت بازیکنانی با ساعد‌های مطمئن می‌تواند به تیم ملی در المپیک کمک کند. اینکه از ظرفیت کامل والیبال برای درخشش در المپیک استفاده کنیم کار بدی نیست، اما باید روش کار را هم بلد باشیم تا دلخوری پیش نیاید. قائمی به دعوت دوباره احترام گذاشت و پاسخ مثبت داد، ولی گویا سرمربی تیم ملی تشخیص داده که قائمی از نظر بدنی عقب‌تر از دیگر بازیکنان است و در فرصت کوتاه تا المپیک نمی‌تواند به شرایط ایده‌آل برسد.

نظری‌افشار تصریح کرد: قائمی کارنامه بسیار درخشانی دارد، ولی باید به نظر سرمربی احترام گذاشت. دقیقا همین شرایط در المپیک قبلی برای من پیش آمد و درحالی که همه می‌گفتند حضورم می‌تواند به تیم ملی کمک کند، اما در آخرین لحظات مرا خط زدند و بازیکن دیگری جایگزین من شد، ولی در آن زمان من هیچ حرفی نزدم، زیرا به نظرم بردن تیم ملی به حاشیه آن هم پیش از بزرگترین رویداد ورزشی جهان کار درستی نیست. باید همیشه دید مثبت داشت و باید تاکید کنم که تیم ملی ارث پدری‌مان نیست. باید به نظر سرمربی احترام گذاشت و اگر انتقادی هم وجود دارد باید به بعد از المپیک موکول شود.

بازیکن سال‌های نه چندان دور تیم ملی والیبال تصریح کرد: من هم خیلی حرف‌ها برای گفتن دارم، ولی دوست ندارم تیم ملی به حاشیه برود، زیرا حاشیه سازی آفت است و باعث مسومیت می‌شود. باور کنید تمامی این مطالب و اخباری که در رسانه‌ها دست به دست می‌شود به گوش بازیکنان می‌رسد و طبیعتا باعث از بین رفتن تمرکز و کاهش کارایی می‌شود. امیدوارم در این مدت باقیمانده با تمرینات و بدنسازی خوب شاهد درخشش تیم ملی در توکیو باشیم.

نظری افشار در پایان گفت: کار فرهاد کاملا درست بود، ولی کار مسئولان درست نبود. قائمی کاملا صادقانه به تیم ملی برگشت و و بهتر بود اگر قرار بر خط زدن است به شیوه‌ای درست در ابتدا از او تقدیر می‌شد و حتی بهتر بود این موضوع رسانه‌ای می‌شد تا ارج و قرب بازیکنان باتجربه حفظ شود و این دلخوری‌ها پیش نیاید. من هم از نوع رفتار با قائمی ناراحت شدم. با آب و تاب از قائمی خواستند به تیم ملی برگردد، ولی خیلی بد او را کنار گذاشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها