کد خبر: 504367
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۴:۰۶:۲۴
| |

ازبکستان نتایج شناگرانش را برای صعود به المپیک دستکاری کرده است

فدراسیون بین المللی شنا (FINA) پس از اینکه مشخص شد این کشور اقدام به تقلب برای کسب سهمیه شناگرانش در بازی‌های المپیک کرده است، این رفتار را محکوم کرد.

ازبکستان نتایج شناگرانش را برای صعود به المپیک دستکاری کرده است
کد خبر: 504367
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۴:۰۶:۲۴

اعتمادآنلاین| در بیانیه، فینا درخواست تجدیدنظر از طرف فدراسیون شنای ازبکستان در مورد عدم پذیرش نتایج شناگرانش توسط دادگاه داوری ورزش را تأیید کرد.

به گزارش تسنیم، فینا گفته بود که نتایج مسابقات جام آزاد شنای ازبکستان در نوامبر 2020 و مسابقات قهرمانی شنای آزاد ازبکستان در آوریل سال جاری، جایی که ورزشکاران کشورش به المپیک راه یافتند، محاسبه نخواهد شد.

به بیان ساده ، FINA در برابر هیچ نوع تقلب یا دستکاری در رویداد‌ها کوتاه نخواهدآمد. فینا همچنین به فدراسیون شنا این کشور هشدار داده است که با تحریم‌های بیشتر روبه‌رو می‌شوند.

گزارش ادعای تقلب توسط شناگر هندی، لیکیت پرما داده شد شد.

پرما پیش از این USF را به دستکاری در مسابقات قهرمانی شنای آزاد متهم کرد و ادعا کرد که مقامات شنای ازبکستان به او پیشنهاد رشوه داده‌اند تا از گزارش آنچه دیده است جلوگیری کنند.

در این مسابقه شاهد دستکاری‌های زیادی در زمان به نفع چند شناگر ازبکستانی بودیم که بسیار ناراحت کننده و دلخراش بود و منجر شد زمان‌های اشتباه برای شناگران هند ثبت شود. وی برای اثبات این ادعا ویدیویی را منتشر کرد.

ازبکستان هرگز در شنا مدال المپیک کسب نکرده و این کشور دو ورزشکار را برای شرکت در این رشته ورزشی در ریو 2016 اعزام کرده بود.

المپیک 2020 توکیو در 23 ژوئیه آغاز می شود و در 8 اوت بسته می شود ، مسابقات شنا از 24 ژوئیه تا 1 آگوست ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها