کد خبر: 504702
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۴:۳۶:۳۰
| |

معاون حمل و نقل سازمان راهداری خبر داد؛

تسریع در روند حمل و جا به جایی کالاها از بندر امام خمینی(ره) تا 15 روز آینده

طالبی گفت: امیدواریم با مشوق‌هایی که برای کامیون داران در نظر گرفته شده، تا 15روز آینده کالاها به نقاط مختلف کشور حمل شود.

تسریع در روند حمل و جا به جایی کالاها از بندر امام خمینی(ره) تا 15 روز آینده
کد خبر: 504702
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۴:۳۶:۳۰

اعتمادآنلاین| طالبی، معاون سازمان حمل و نقل سازمان راهداری درباره تمهیدات ویژه سازمان راهداری برای تسریع در روند ترخیص کالا‌های اساسی و راهبردی گفت: امیدواریم با مشوق‌هایی که برای کامیون داران در نظر گرفته شده است، بتوانیم تا 15 روز آینده کالا‌ها را به اقصی نقاط کشور حمل کنیم.او ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 154 میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور جا به جا شده است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این مقام مسئول گفت: از این میزان 6.5 میلیون تن بار کالای اساسی بوده که از بنادر عمده کشور از جمله بندر امام خمینی(ره) به اقصی نقاط کشور حمل شده است.

او ادامه داد: خوشبختانه با اتفاقات و تمهیدات و مشوق‌هایی که در هفته گذشته اخذ کرده‌ایم امیدواریم روند ترخیص کالا سرعت یابد.

طالبی بیان کرد: امیدواریم با همکاری سازمان صمت بتوانیم بحث تخصیص لاستیک و روغن موتور را برای سرعت در ترخیص کالا اجرایی کنیم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری اظهار کرد: در حال حاضر جلسات و بازدید‌های از جمله معاون نظارت بازرسی داشتیم که در این بخش تمام ارگان‌ها حضور داشتند و توانستیم تصمیمات لازم را در این بخش اخذ کنیم.

او یادآور شد: براساس اولویت‌هایی که در نظر گرفته‌ایم و همچنین تصمیمات گرفته شده، امیدواریم طی 10 تا 15 روز آینده سرعت حمل و جابه جایی کالا را افزایش دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای تخلیه کالای اساسی و نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی، قرار شده کامیون‌های درون‌شهری دارای کارت هوشمند، و همچنین، کامیون‌های مخصوص حمل مصالح ساختمانی هم مجاز باشند تا به این بندر اعزام شوند، افزود: امیدواریم با این روند شاهد تخلیه هرچه سریع‌تر بندر امام خمینی(ره) باشیم و مانع از فاسد شدن کالاها در این بندر شویم.

او ادامه داد: روزانه 2 هزار و 500 تا 2هزار و 600 کامیون اقدام به جا به جایی کالا از بندر امام خمینی می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در راستای حمل کالا‌های اساسی اقداماتی انجام شده است که راه اندازی ستاد حمل کالا‌های اساسی در مرکز استان‌ها و در پایانه بندر امام خمینی از جمله این اقدامات بوده است.

طالبی با بیان اینکه استفاده از توان ناوگان ملکی هر استان برای حمل کالای اساسی 2 شرکت پشتیبانی و امور دام و شرکت بازرگانی دولتی از استان خوزستان را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، گفت: برای حمل کالای اساسی هر استانی 2 تا 3 شرکت حمل بار را معرفی کنند و از مبدا بندر امام خمینی سیستمی بارنامه صادر و به هر استانی که اعلام شده ارسال می‌شود.

او اظهار کرد: به شرکت‌های توانمند دارای ناوگان ملکی مجوز ارائه شده که به سیستم ناوگان متصل و بارنامه لازم هم در این بخش صادر شود.

طالبی گفت: طی تصمیماتی که در این حوزه گرفت شد مقرر شده به رانندگان در این مسیر لاستیک و روغن موتور با نرخ دولتی ارائه شود.

معاون سازمان راهداری اظهار کرد: با توجه به اهمیت حمل کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره)، از 20 تیرماه تا 31 مرداد سال یک جفت لاستیک با نرخ دولتی به رانندگان متقاضی تعلق می‌گیرد.

او توضیح داد: رانندگانی که حداقل تعداد پنج فقره بارنامه مربوط به حمل گندم، کنجاله سویا و جو مربوط به شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی ایران از مبدأ بندر امام (ره) به تمام نقاط کشور با مجموع مسافت طی شده 4000 کیلومتر حمل کنند، می‌توانند با مراجعه به پایانه بار بندر امام خمینی (ره) نسبت به دریافت یک جفت لاستیک با نرخ دولتی اقدام کنند که امیدواریم در این بخش وزارت صمت هم همکاری لازم را انجام دهد.

او یاد آور شد: همکاری تمامی دستگاه‌ها برای اجرای و ترخیص هرچه سریع‌تر کالا‌ها خود باعث می‌شوند که این روند تسریع شود.

طالبی با بیان اینکه یک میلیون و 200هزار تن کالای قابل حمل در بنادر کشور وجود دارد، افزود: سالانه 500 میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جا به جا می‌شود که از این میزان تنها 20میلیون تن آن معادل 4 درصد کالای اساسی است.

این مقام مسئول همچنین در خصوص ارائه روغن موتور هم گفت: با توجه به حجم وسیع ورود کالا‌های اساسی به بندر امام خمینی (ره) و اهمیت و حساسیت موضوع و کمک در جهت تسریع روند تخلیه کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی در انبار‌ها و در راستای اجرای طرح‌های تشویقی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور جذب حداکثری رانندگان برای تخلیه بار‌های موجود در این بندر، توزیع روغن موتور با نرخ مصوب کارخانه و بدون واسطه در پایانه بار بندر امام خمینی (ره) تا اطلاع ثانوی به تمامی رانندگان حمل کالا‌های اساسی ارائه می‌شود.

او در پایان بیان کرد: رانندگان و مالکان ناوگان حمل و نقل سنگینی که جهت حمل کالا‌های اساسی به بندر امام خمینی (ره) مراجعه می‌کنند، می‌توانند بعد از دریافت نوبت حمل کالای اساسی، نسبت به دریافت روغن موتور تشویقی از نمایندگی شرکت تولید کننده مستقر در پایانه بار با قیمت فروش عمده اقدام کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها