کد خبر: 505761
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۳:۱۰:۰۰
| |

دو دوست نه‌چندان صمیمی

فرهاد مجیدی سخت‌ترین قهرمانی تاریخ جام حذفی را به‌ دست می‌آورد؟

دو دوست نه‌چندان صمیمی
کد خبر: 505761
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۳:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| استقلال اگرچه برابر پرسپولیس نمایش چندان باکیفیتی نداشت اما به پاس زجری که از ابتدای جام حذفی کشیده بود شایسته صعود به نیمه‌نهایی به‌ نظر می‌رسید. آنها تنها تیمی بودند که امسال از همان ابتدا به رقبای لیگ برتری خوردند و با عبور از پیکان و ذوب‌ آهن به پرسپولیس رسیدند. حالا بعد از غلبه بر حریف سنتی، فرهاد مجیدی تیمش را به نیمه‌نهایی رسانده است؛ به جایی که 2 تیم گردن‌کلفت به نام‌های فولاد و گل‌گهر سیرجان انتظار شاگردانش را می‌کشند. البته اگر قرعه نیمه‌نهایی با مجیدی مهربان باشد، شاید این تیم به برنده ملوان و خیبر خرم‌آباد بخورد اما قرعه امسال با فرهاد نهایت بدقلقی را داشته است. بنابراین هیچ بعید نیست آنها مثلا در نیمه‌نهایی به گل‌گهر و در فینال احتمالی به فولاد بخورند!

به گزارش همشهری، در هر صورت اگر فرهاد مجیدی قصد فتح جام حذفی و دشت نخستین قهرمانی‌اش با استقلال در کسوت مربی را دارد، باید بر یک یا هر دو تیم ذکرشده غلبه کند. نکته جالب‌تر به روابط نه‌چندان دوستانه مجیدی با سرمربیان این دو تیم مربوط می‌شد. خودتان همه فراز و فرودهای فرهاد با امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام را از بر هستید. مجیدی اگر چه در آغوش قلعه‌نویی از فوتبال خداحافظی کرد اما پیش و پس از آن داستان هرگز رابطه خیلی خوبی با امیر نداشت. بیانیه تاریخی مجیدی در مورد کارنکردنش با «بی‌اخلاق‌ها» فراموش‌نشدنی است و نیز خودداری فرهاد از دست دادن با قلعه‌نویی، زمانی که به‌ عنوان دستیار شفر در جریان بازی سپاهان و استقلال به اصفهان رفت.

در مورد نکونام هم می‌شود از شایعه اختلاف بر سر بازوبند کاپیتانی شروع کرد و رسید به قیل و قال باورنکردنی همین بازی فصل گذشته استقلال و فولاد؛ مسابقه‌ای که بعدش فرهاد و جواد تندترین مصاحبه‌های ممکن را علیه هم انجام دادند و مخاطبان را مات و مبهوت گذاشتند. خلاصه که خواستیم تصویر پیش روی مجیدی در مسیر نخستین جشن قهرمانی‌اش با استقلال را برایتان ترسیم کنیم. البته که فرهاد اعتماد به نفس کافی دارد و شاید با عبور از این موانع رفیع، یکی از دشوارترین قهرمانی‌های تاریخ جام حذفی در ایران را به‌ دست بیاورد.

وقتی فرهاد به آرزویش رسید

آخرین شکست استقلال با مجیدی به 2‌ ماه و 3‌ روز پیش برمی‌گردد؛ جایی که آبی‌ها در داربی دور برگشت لیگ با نتیجه یک بر صفر به پرسپولیس باختند و به نوعی شانس قهرمانی در لیگ را از دست دادند. مجیدی پنجشنبه هفته گذشته انتقام این شکست را در جام حذفی از پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی گرفت و با حذف رقیب سنتی استقلال، تیمش را به نیمه‌نهایی رساند.

حالا روز گذشته فایلی صوتی از مجیدی منتشر شده که نشان می‌دهد او پیش از قرعه‌کشی یک‌چهارم آرزوی تقابل با پرسپولیس را داشته است. محمد نوری‌فر، مدیر رسانه‌ای سابق استقلال، که رابطه نزدیکی با مجیدی دارد، تنها دقایقی قبل از قرعه‌کشی یک‌چهارم با مجیدی گفت‌وگویی داشته که سرمربی آبی‌ها در آن می‌گوید: «خدایا اگر واقعا دوستم داری، کاری بکن تا در این قرعه‌کشی بخورم به پرسپولیس.» جالب این که تنها پس از چند دقیقه مجیدی به آرزویش می‌رسد و به قرعه پرسپولیس می‌خورد؛ قرعه‌ای که در نهایت به پیروزی آبی‌ها و انتقامی شیرین برای این مربی ختم شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها