کد خبر: 505796
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۴:۴۶:۱۵
| |

با تأیید صحت انتخابات میاندوره‌ای مجلس:

تکلیف شش کرسی دیگر از مجلس یازدهم مشخص شد

با اعلام سخنگوی وزارت کشور انتخابات میاندوره‌‍ای مجلس یازدهم از سوی شورای نگهبان در شش حوزه انتخابیه «میانه»، «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «گچساران و باشت»، «آستانه اشرفیه»، «تفرش، آشتیان و فراهان» و «بهار و کبودرآهنگ» تأیید شد.

تکلیف شش کرسی دیگر از مجلس یازدهم مشخص شد
کد خبر: 505796
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۴:۴۶:۱۵

اعتمادآنلاین| با اعلام سخنگوی وزارت کشور انتخابات میاندوره‌‍ای مجلس یازدهم از سوی شورای نگهبان در شش حوزه انتخابیه «میانه»، «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «گچساران و باشت»، «آستانه اشرفیه»، «تفرش، آشتیان و فراهان» و «بهار و کبودرآهنگ» تأیید شد و حرکت شتابان مجلس به سمت توسعه و حل مشکلات معیشتی سرعت بیشتری گرفت.

به گزارش خانه ملت، همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 28 خرداد ماه 1400 در در حوزه های«میانه» در استان آذربایجان شرقی،«تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» در استان تهران، «گچساران و باشت» در استان کهگیلویه و بویراحمد، «آستانه اشرفیه» در استان گیلان، «تفرش، آشتیان و فراهان» در استان مرکزی، «بهار و کبودرآهنگ» در استان همدان انتخابات میان دوره ای مجلس برگزار شد و از این طریق آقایان ابراهیم نجفی اسپیلی از حوزه آستانه اشرفیه، فتح الله توسلی از حوزه بهار و کبودرآهنگ، ولی الله بیاتی از حوزه تفرش، آشتیان و فراهان، اسماعیل کوثری از حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، سید مرتضی حسینی از حوزه میانه و سید ناصر حسینی پور از حوزه گچساران و باشت به مجلس راه یافتند.

بنا بر این پرونده انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم بسته شد و با اضافه شدن این شش نماینده، ترکیب مجلس یازدهم کامل شد. مجلسی که مقام معظم رهبری آنرا از قوی ترین و انقلابی ترین مجالس پس از انقلاب معرفی کردند.

حالا و بر اصل شصت و هفتم (67) قانون اساس ىپس از برگزاری مراسم تحلیف و سوگند این نمایندگان به طور رسمی این افراد به عنوان نماینده در مجلس حضور پیدا می کنند و پس از اعلام نظر شعبات و تأیید اعتبار نامه‌ها و حضور در کمیسیون‌ها بر اساس مواد 25 تا 37 آیین‌نامه داخلی حرکت مجلس بر اساس اولویت های ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری و طبق سیاست های بالا دستی و اسناد کارشناسی ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها