کد خبر: 506259
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ۱۳:۱۸:۲۱
| |

خلیلزاد:

موضع طالبان بیش از گذشته قدرتمند شده است

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان گفته، موضع طالبان از وقتی دست به اقدامات نظامی زده، قوی‌تر شده و اصلا قابل مقایسه با گذشته نیست.

موضع طالبان بیش از گذشته قدرتمند شده است
کد خبر: 506259
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۹ ۱۳:۱۸:۲۱

اعتمادآنلاین| زلمای خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان گفت:‌ اصلا جای شگفتی نیست که با کاهش یا خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان طالبان در این کشور پیشروی‌هایی داشته باشد. چنین چیزی قابل پیش بینی بود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: این واقعیت نگران کننده با توجه به دیپلماسی بین کابل، متحدانش و طالبان مشکل سازتر است. من هم می‌خواهم پیشرفت بیشتری را در روند مذاکرات دوحه ببینم.

یکی از افراد مطلع در دوحه نیز گفته که طالبان خواسته تا هم خودش و هم دولت کابل 3000 زندانی را آزاد کنند و همچنین پیشنهاد آتش‌بس عید قربان را نیز مطرح کرده است.

خلیلزاد همچنین درباره مشخص نبودن روابط آینده بین دولت افغانستان و آمریکا نیز به طالبان تاکید کرد تا در مذاکرات به صلح برسند نه با استفاده از زور. اگر طالبان خشونت را انتخاب کند، ایالات متحده و بسیاری از شرکای آن، دولت جدید افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسند و یا کمک نمی‌کنند، در نتیجه افغانستان به کشوری تبدیل می‌شود که طالبان زمانی که آن را به دست می‌گیرد منزوی می‌شود.

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان همچنین گفت: ما تصمیم نگرفته‌ایم که چه کاری انجام خواهیم داد زیرا نمی‌دانیم دولت آینده در صورت توافق، آیا مطابق با استانداردی است که ما را قادر به کمک می‌کند یا خیر. با این حال دولت آمریکا تمایل دارد تا روابط خوبی با افغانستان داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها