کد خبر: 509663
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ۱۲:۳۳:۰۰
| |

جشنواره فیلم سن‌سباستین و تقدیر از یک عمر دستاورد هنری جانی دپ

متولیان جشنواره سن‌سباستین ضمن اعلام این خبر از دپ به عنوان یکی از بااستعدادترین و همه‌فن‌حریف‌ترین بازیگران سینمای معاصر یاد کردند. جایزه دونستیا روز 22 سپتامبر (31 شهریور) در ادیتوریوم و مرکز همایش کورسال به ستاره مجموعه دزدان دریایی کارائیب اهدا می‌شود.

جشنواره فیلم سن‌سباستین و تقدیر از یک عمر دستاورد هنری جانی دپ
کد خبر: 509663
|
۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ۱۲:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| شصت و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سن سباستین که از 17 تا 25 سپتامبر (26 شهریور- 3 مهر 1400) در اسپانیا برگزار می‌شود بالاترین جایزه خود یعنی جایزه دونستیا را به جانی دپ ستاره 58 ساله هالیوود اهدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، متولیان این جشنواره ضمن اعلام این خبر از دپ به عنوان یکی از بااستعدادترین و همه‌فن‌حریف‌ترین بازیگران سینمای معاصر یاد کردند. جایزه دونستیا روز 22 سپتامبر (31 شهریور) در ادیتوریوم و مرکز همایش کورسال به ستاره مجموعه دزدان دریایی کارائیب اهدا می‌شود.

جانی دپ با فضای این جشنواره آشناست؛ وی سال گذشته با مستند سبوی طلا: چند راند با شین مک‌گوان در جشنواره سن سباستین حاضر شد و در سال 1998 نیز همراه تری گیلیام مهمان این جشنواره اروپایی بود.

جایزه دونستیای سن سباستین از سال 1986 هر ساله به نام‌های بزرگی که تا ابد به عنوان بخشی از تاریخ سینمای جهان ماندگار خواهند شد، اهدا می‌شود. از جمله برندگان پیشین این جایزه می‌توان به ایتان هاوک، سیگورنی ویور ، جودی دنچ ، پنه لوپه کروز و ویگو مورتنسن اشاره کرد.

با توجه به جنجال‌ها و درگیری‌های قضایی اخیر جانی دپ با همسر سابقش، امبر هرد، تجلیل از این ستاره هالیوودی شاید برای بسیاری تعجب برانگیز باشد. اما جشنواره سن سباستین در سالهای اخیر اثبات کرد از شناکردن در خلاف جهت جریان غالب ترسی از ندارد؛ این جشنواره سال گذشته با فیلم جشنواره ریفکین، آخرین ساخته کارگردان جنجالی وودی آلن افتتاح شد.

جانی دپ که بیشتر به نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی چون دزدان دریایی کارائیب، چارلی و کارخانه شکلات سازی و ادوارد دست قیچی شناخته می‌شود به تازگی در فیلم میناماتا (Minamata) نقش یک عکاس جنگی را باز کرد. اما اکران بی سروصدای این فیلم صدای کارگردان این اثر سینمایی را درآورد. اندرو لویتاس مدعی شد مشکلات دپ در زندگی شخصی استودیو فیلمسازی مترو گلدوین مایر (MGM) را برآن داشته که فیلم جدیدش را دفن کنند.

دپ به تازگی درگیر یک پرونده قضایی با روزنامه انگلیسی سان و امبر هرد شده بود و وقتی در این پرونده شکست خورد، کمپانی برادران وارنر از او خواست از بازی در نقش گریندل والد در مجموعه فیلم‌های جانوران شگفت انگیز کنار بکشد.

جشنواره فیلم سن‌سباستین یک جشنواره فیلم بین‌المللی است که از سال 1953 هرساله در شهر سن‌سباستین اسپانیا برگزار می‌شود و در هر دوره آن 200 تا 250 فیلم از کشورهای مختلف جهان به نمایش در می‌آیند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها