کد خبر: 513092
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۵ ۱۱:۵۴:۱۷
| |

پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره

همزمان با گمانه زنی ها مبنی بر اینکه کره شمالی در حال آماده شدن برای رژه نظامی به مناسبت سالگردهای بزرگ ملی است، یک هواپیمای جاسوسی آمریکا روز گذشته /یکشنبه/ بر فراز شبه جزیره کره به پرواز در امد.

پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره
کد خبر: 513092
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۵ ۱۱:۵۴:۱۷

اعتمادآنلاین| یونهاپ روز دوشنبه به نقل از تارنمای فلایت 24 (Flightradar24) که مسیر پرواز هواپیماها را ردیابی می کند، نوشت: هواپیمای گلوبال هاوک آمریکا بر فراز امتداد مرز کره جنوبی با کره شمالی به پرواز در آمده است.

به گزارش ایرنا، گلوبال هاوک یک پهپاد بدون سرنشین با تکنولوژی بالا است که می تواند تا سه هزار کیلومتر پرواز کند و اجسام روی زمین را به قطر 30 سانتیمتر تشخیص دهد.

پرواز جاسوسی آمریکا بعد از آن انجام شد که تعداد زیادی از سربازان کره شمالی در پیونگ یانگ تجمع کرده بودند، مساله ای که نشان می دهد کره شمالی در حال آماده شدن برای برگزاری رژه نظامی قبل از سالگرد تاسیس دولت خود و حزب حاکم به ترتیب در روزهای پنجشنبه هفته جاری و همچنین 18 مهر است.

احتمال برگزاری رژه نظامی در کره شمالی در حالی است که اخیراً این کشور به رزمایش نظامی ترکیبی که ماه گذشته توسط کره جنوبی و ایالات متحده برگزار شد اعتراض کرده بود.

کره شمالی معمولاً از سالگردهای ملی برای برگزاری رژه های نظامی و نمایش سلاح های پیشرفته خود استفاده می کند.

اکتبر گذشته، کره شمالی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب حاکم رژه نظامی گسترده ای برگزار کرد و از موشک بالستیک قاره پیمای جدید (ICBM)، موشک بالستیک زیر دریایی (SLBM) و چندین تسلیحات نظامی پیشرفته دیگر رونمایی کرد.

آخرین رژه نظامی کره شمالی در ماه ژانویه درست پس از کنگره حزب برگزار شد. در جریان این رویداد، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی متعهد شد که زرادخانه هسته ای کشور را تقویت کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها