کد خبر: 514132
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۱۱:۰۴:۳۷
| |

همکاری ژاپن، آمریکا و کره جنوبی برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی

یک مقام وزارت خارجه ژاپن گفت که دیپلمات های ارشد توکیو، واشنگتن و سئول امروز سه شنبه توافق کردند به تلاش های خود برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی از طریق "گفت و گو و تحریم" ادامه دهند.

همکاری ژاپن، آمریکا و کره جنوبی برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی
کد خبر: 514132
|
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۱۱:۰۴:۳۷

اعتمادآنلاین| ملاقات این سه دیپلمات در توکیو یک روز پس از آن صورت گرفت که پیونگ یانگ اعلام کرد در هفته گذشته موشک کروز دوربرد جدیدی را با موفقیت آزمایش کرده است.

به گزارش ایرنا از کیودو، در آغاز مذاکرات سه جانبه، «تاکه هیرو فوناکوشی»، رئیس دفتر امور آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ژاپن گفت: همکاری ما با پیشرفت بیشتر کره شمالی در توسعه هسته ای و موشکی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی هم در این نشست گفت: ما امیدواریم کره شمالی به پیشنهادات متعدد ما برای ملاقات بدون پیش شرط پاسخ مثبت دهد.

نو کیو دوک، نماینده ویژه کره جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره هم به امکان ارائه کمک های بشردوستانه به کره شمالی اشاره کرد.

مذاکرات خلع سلاح هسته ای ایالات متحده و کره شمالی در حال حاضر متوقف شده است زیرا آنها نمی توانند فاصله بین تلاش واشنگتن برای خلع سلاح هسته ای کامل و درخواست های پیونگ یانگ برای رفع تحریم ها را کاهش دهند.

واشنگتن روز دوشنبه اعلام کرد آماده است تا با پیونگ یانگ بر سر تسلیحات هسته ای این کشور مذاکره کند. ایالات متحده پیشنهاد ملاقات "در هر کجا و هر زمان بدون پیش شرط" با کره شمالی را داده، اما سونگ گفت که پیونگ یانگ هنوز به درخواست واشنگتن پاسخ نداده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی کره جنوبی، موشک کروز جدید کره شمالی می تواند یک هدف را از فاصله 1500 کیلومتری منهدم کند، بردی که تقریباً تمام مجمع الجزایر ژاپن را در بر می گیرد.

نشست سه جانبه نمایندگان آمریکا، کره جنوبی و ژاپن آخرین بار در ماه ژوئن در سئول برگزار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها