کد خبر: 516327
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ۲۰:۴۷:۳۹
| |

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد:

بارش مجدد باران از امشب در گیلان/ احیاء پاییز‌های گذشته و ثبت رکورد‌های تازه

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به ادامه روند ناپایداری هوا در استان گفت: بارش باران که امروز به طور موقت کاهش یافته است، از امشب مجدد آغاز می‌شود و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

بارش مجدد باران از امشب در گیلان/ احیاء پاییز‌های گذشته و ثبت رکورد‌های تازه
کد خبر: 516327
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۱ ۲۰:۴۷:۳۹

اعتمادآنلاین| محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به ادامه روند ناپایداری هوا در استان گفت: بارش باران که امروز به طور موقت کاهش یافته است، از امشب مجدد آغاز می‌شود و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

او از تداوم کاهش تدریجی دمای هوا در گیلان خبر داد و افزود: دمای هوای شهر رشت در حال حاضر 16 درجه سلسیوس و رطوبت نسبی استان 100 درصد است.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین با اشاره به مواج بودن دریا در هفته پیش رو تصریح کرد: دریای خزر امروز و فردا با ارتفاع حداکثر 20 تا 70 سانتی متر برای فعالیت‌های دریانوردی با احتیاط مناسب است.

بارندگی در گیلان نشان از احیاء پاییز دهه‌های گذشته و ثبت رکورد‌های تازه دارد


دادرس اظهار داشت: بارندگی‌های که از سحرگاه سه شنبه 6 مهر ماه در گیلان آغاز شد، در روز‌های آینده در مناطق مختلف استان ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: با توجه به کاهش بارندگی 20 درصدی نسبت به بلندمدت در سال‌های زراعی گذشته، این بارندگی باعث خوشحالی کشاورزان گیلانی و ایجاد امید در مسئولان دست اندرکار در بخش مدیریت منابع آب استان شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: در این مدت شاهد باران‌های خوبی از لحاظ حجم و گستره بارندگی در استان بودیم که نشان از احیاء پاییز دهه‌های گذشته و ثبت رکورد‌های تازه دارد.

دادرس افزود: به صورت مستمر با دستگاه‌های اجرایی استان از جمله مدیریت بحران و معاونت عمرانی استانداری گیلان در حال تبادل اطلاعات و گزارش رفتار این سامانه بارشی در استان گیلان هستیم.

او تصریح کرد: از چند روز قبل با اطلاع رسانی‌های به موقع و هشدار‌های لازم، دستگاه‌های مربوطه آماده مواجهه با این سامانه بارشی بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها