کد خبر: 161489
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ۱۶:۱۷:۰۰
| |

عضو شورای نگهبان در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در مورد سرونوشت بند ز تبصره ۷ قانون بودجه:

واریز حق درمان کارگران به خزانه در دست بررسی است/ حرف کارگران را می‌شنویم/ اختیارات ما محدود است

نجات‌الله ابراهیمیان، عضو شورای نگهبان می‌گوید: « شورای نگهبان به یک سؤال تستی جواب می‌دهد و آن این است که آیا مصوبه‌ای که مجلس تصویب کرده خلاف قانون و شرع هست یا نه. اگر نبود، ما نمی‌توانیم به این دلیل که فکر می‌کنیم کار خوبی نیست یا راه‌حل‌های بهتری هم وجود دارد، مصوبه را رد کنیم.»

واریز حق درمان کارگران به خزانه در دست بررسی است/ حرف کارگران را می‌شنویم/ اختیارات ما محدود است
کد خبر: 161489
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ۱۶:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| نماینده‌های کارگران به شدت با مصوبه جدید مجلس در مورد واریز حق درمان اعضای تأمین اجتماعی به خزانه دولت، مخالف هستند و بارها از اعضای شورای نگهبان خواسته‌اند که این مصوبه را رد کند. نجات الله ابراهیمیان، عضو شورای نگهبان در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین می‌گوید: «ما حرف‌های کارگران را می‌شنویم و تا همین حالا هم نامه‌هایی را که به دستمان رسیده مطالعه کرده‌ایم اما تمام طرفین ماجرا باید محدوده اختیارات شورای نگهبان را در نظر بگیرند.»

او ادامه می‌دهد: «همه باید بدانند که شورای نگهبان نمی‌تواند بین راه‌حل‌های مختلف دست به انتخاب بزند یا به دولت و مجلس بگوید که اگر به جای این مصوبه تصمیم دیگری بگیرید بهتر است. شورای نگهبان به یک سؤال تستی جواب می‌دهد و آن این است که آیا مصوبه‌ای که مجلس تصویب کرده خلاف قانون و شرع هست یا نه. اگر نبود، ما نمی‌توانیم به این دلیل که فکر می‌کنیم کار خوبی نیست یا راه‌حل‌های بهتری هم وجود دارد، مصوبه را رد کنیم.»

بر اساس گفته برخی از اعضای هیئت‌امنای سازمان تأمین اجتماعی، این مصوبه خلاف قانون است چون قانون تأمین اجتماعی را یک موسسه مستقل می‌داند. ابراهیمیان در این مورد می‌گوید: «به هر حال این دست مسائل با مطالعه موضوع به دست می‌آید و به این راحتی نمی‌توان درباره آنها اظهار نظر کرد. باید دید دقیقاً قانون در این مورد چه می‌گوید و مصوبه مجلس خلاف آنچه قانون گفته قرار دارد یا نه. فهمیدن این موضوعات نیاز به بررسی دارد که ما در حال انجام همین بررسی‌ها هستیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها