کد خبر: 223064
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۱۵:۵۳:۰۰
| |

مدیرکل پیشگیری‌های مردمی قوه قضاییه اعلام کرد:

سامانه سجام تخلفات سازمان‌ها را آشکار می‌کند

مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: سامانه سجام به عنوان بزرگترین تشکل مردمی قوه قضاییه و به منظور آشکارسازی درون شبکه ای تخلفات دستگاه ها و سازمان های دولتی و خصوصی راه اندازی شده است.

سامانه سجام تخلفات سازمان‌ها را آشکار می‌کند
کد خبر: 223064
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۱۵:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدعلی اصغر رفاهی مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در نشست فنی و ارتقای سامانه سجام گفت: هدف اصلی از راه اندازی این سامانه تاسیس منسجم ترین، هدفمندترین و در دسترس ترین تشکل مردمی (شبکه اجتماعی) قوه قضاییه با قابلیت نقش‌آفرینی برای اقشار جامعه به منظور آشکارسازی درون شبکه ای تخلفات دستگاه ها در بدو یا حین پیدایش جرم است تا از تبدیل شدن آنها به جرم، پیشگیری و به تبع آن از افزایش پرونده های قضایی جلوگیری شود.


وی با بیان اینکه این اداره کل در بحث سامانه مردمی سجام با سازمان های منابع طبیعی و محیط زیست تفاهم نامه همکاری دارد، افزود: اداره کل مردمی درصدد است تفاهم نامه هایی با دو وزارتخانه بهداشت و کار در این زمینه امضا کند.


رفاهی از راکد بودن سامانه سجام در چهار سال گذشته سخن گفت و با بیان این که در یک سال گذشته زمینه برای بهبود فعالیت این سامانه فراهم شده است، افزود: روزانه 20 نامه از استان ها در سیستم مخصوص سامانه سجام دریافت می شود و تاکنون بیش از 2 هزار و 300 گزارش در این سامانه دریافت شده است.


مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار داشت: با سردار محمدحسین سپهر جانشین سردار غلامحسین غیب پرور صحبت و پیش نویس تفاهم نامه بین سازمان بسیج و معاونت آماده شده است.


وی افزود: شاید ظرفیت نیروی انسانی در این اداره کل برای اجرای کامل سامانه سجام محدود باشد اما کارهای خوبی در این سامانه انجام می شود.


رفاهی از گسترش فعالیت ها و ورود دیده بانان به سایر حوزه های پیشگیری و همچنین انعقاد تفاهم نامه های همکاری با وزارت نیرو، نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بازرسی کل کشور در آینده ای نزدیک خبر داد.


وی خواستار ارتقای سیستم سامانه سجام و الکترونیکی شدن این سامانه شد و تاکید کرد: زیرساخت های سیستم باید این قابلیت را داشته باشد تا در صورت عضویت 500 هزار نفر و حتی بیشتر هم بتواند، بدون ایراد و اشکال فعالیت های برنامه ریزی شده را انجام دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها