کد خبر: 229746
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۰ ۱۱:۴۹:۰۰
| |

وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

ساماندهی آموزش عالی از سال تحصیلی جدید کلید می‌خورد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: ساماندهی آموزش عالی از سال تحصیلی جدید کلید می‌خورد.

ساماندهی آموزش عالی از سال تحصیلی جدید کلید می‌خورد
کد خبر: 229746
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۰ ۱۱:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری روز شنبه در پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور اظهار داشت: آموزش عالی در 40 سال گذشته تا کنون سیر رشد و توسعه در همه ابعاد بسیار خوب و بالاتر از روال عادی داشته است.


وی با اشاره به توسعه کمی دانشگاه ها در دهه 80 گفت: تقاضای ورود به مراکز آموزش عالی علت این توسعه کمی بود. اینگونه توسعه کمی موجب تضعیف امر پژوهش و تحقیق و خالی بودن این مهم در آموزش عالی بود. در 6 سال گذشته تشکیل پارک‌های علم و فناوری، مراکز داتش بنیان رشد خوبی داشته و نقص ها و کمبودها را جبران کرد.

وزیر علوم تاکید کرد در حوزه ارتباط با جامعه ارتباط‌های خوبی با وزارتخانه های مطرح کشور مانند وزارت دفاع، نفت و سازمان محیط زیست داشته و حلقه ارتباط داتشگاه با جامعه و بازار کار تنگ تر شده است.

غلامی تقویت بخش آموزشی داتشگاه ها را ضروری دانست و گفت: فضای روان خدمات دهی باید حاکم شده و دانشجو درگیر چرخه پیچیده خدمات آموزشی نشود.

وی بر اخلاق مداری در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: بداخلاقی و بی اخلاقی در سیستم آموزشی موجب آسیب شده و برخورد های شدید با اینگونه رفتار ها انجام می شود. این امر در دانشگاه های دولتی کمتر دیده شده و در سایر مراکز علمی با دقت رصد خواهد شد.

غلامی اظهار داشت این اجلاس برای کاهش نگرانی خانواده ها و دانش آموختگانشان در باب اشتغال و آینده کاری دایر شده و نتایج خوبی خواهد داشت.ساماندهی آموزش عالی یک تکلیف قانونی و در اولویت است و در سال تحصیلی جدید با تصمیم گیری های کارشناسانه آغاز خواهد شد.

وی بر استفاده بهینه از امکانات و شرایط فعلی تاکید کرد و افزود: اشتراک گذاری فضاهای آموزشی خوابگاهی و نرم افزاری در این طرح انجام می شود‌.

وزیر علوم خواستار توجه به موسسات آموزش عالی بخش خصوصی شد و افزود: موسسات آموزش عیر دولتی را باید حمایت کرده تا سر پا بمانند. ضعفهای احتمالی موجود در این موسسات نباید دستاویز و بهانه ای برای ضربه به این موسسات باشد. مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی محور این دوره از اجلاس بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها