کد خبر: 231585
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

لیست بدهکاری‌های گذشته شهرداری تهران موجود است/ هیچ‌کدام از بدهی‌ها صوری نیست

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اعلام کرد: تمام اسناد و مدارک بدهکاری‌های شهرداری وجود دارد و اگر نیاز باشد این مدارک و اسناد نیز اعلام و منتشر خواهد شد. البته در خصوص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام هنوز به صورت مسجل نمی‌توان چیزی را مطرح کرد.

لیست بدهکاری‌های گذشته شهرداری تهران موجود است/ هیچ‌کدام از بدهی‌ها صوری نیست
کد خبر: 231585
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۴ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در واکنش به این شایعه که گفته می‌شود بخشی از بدهی‌های معوقه شهرداری از دوران گذشته صوری است، گفت: اساسا چنین مسئله‌ای صحت ندارد و کذب است. تمام اسناد و مدارک بدهکاری‌های شهرداری وجود دارد و اگر نیاز باشد این مدارک و اسناد نیز اعلام و منتشر خواهد شد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به بدهکاری‌های شهرداری تهران به اعتمادآنلاین ، گفت: بخشی از این لیست شامل بدهکاری به بانک‌ها می‌شود که کاملا ممیزی و تنظیم شده است و حتی سود متعلقه به آن تعریف شده است. این بدهی اساسا چیزی نیست که بگوییم صوری است و یا آن را انکار کنیم.

وی ادامه داد: بخش دیگری از بدهکاری‌ها شامل بدهی به پیمانکاران است که کاملا واقعی است و تمام اسناد و مدارک آن ثبت شده است. اینکه می‌گویند بخشی از بدهکاری‌ها در این رابطه صوری است دروغ است. شهرداری در قبال تعهداتی موظف بوده که مبالغی را به پیمانکاران پرداخت کند که این اتفاق رخ نداده است و پیمانکاران به رغم انجام وظایف و تعهدات خود، پولی دریافت نکرده‌اند.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: بخش دیگری از بدهکاری‌های شهرداری مربوط به دیون شهرداری می‌شودد که این مربوط به منابعی است که شهرداری برای تملک طرح‌ها باید پرداخت کند. مثلا در جایی قرار بوده که شهرداری طرحی مانند اتوبان امام علی(ع) را اجرا کند که خانه‌ای در این طرح بوده و خانه‌ای 5 سال پیش خریداری شده ولی هنوز پول آن پرداخت نشده است.

به گفته وی، آنچه که می‌توان گفت که برآوردی است، در واقع اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های نیمه تمام است که به صورت مسجل نمی‌توان گفت ولی مابقی این بدهی‌ها ثبت شده است که باید به طرق مختلف این بدهی‌ها به طلبکاران پرداخت شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها