کد خبر: 235569
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۸ ۱۲:۴۳:۰۰
| |

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران:

معافیت مدارس از پرداخت هزینه‌های آب و برق اجرا نمی‌شود

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران گفت: مصوبه مجلس مبنی بر معافیت مدارس دولتی از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز از سوی وزارت نیرو اجرا نمی‌شود و مدارس هنوز هم با تهدید قطعی آب و برق مواجه می‌‌شوند.َ

معافیت مدارس از پرداخت هزینه‌های آب و برق اجرا نمی‌شود
کد خبر: 235569
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۸ ۱۲:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| عباسعلی باقری مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران در نشست خبری که امروز در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات زیربنایی برای توسعه کشور توجه به مسئله تعلیم و تربیت است، ریشه همه معضلات امروز و مشکلات اقتصادی را که شاهدیم، آسیب‌های اجتماعی و مسائل زیست محیطی را می‌توان در عدم توجه به آموزش‌وپرورش جست و تمام مشکلات کشور با تربیت و آموزش صحیح حل خواهد شد.

وی افزود: عزم ملی ما برای اصلاح خانواده و آموزش‌وپرورش است و این مسئله کار دستگاه تعلیم و تربیت به تنهایی نیست و همه باید تلاش کنند تا آموزش‌وپرورش اولویت نخست کشور باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران درباره مشکلات مدارس دولتی و عدم اختصاص سرانه به آنها گفت: مصوبه مجلس در قانون بودجه سال 97 مبنی براینکه مدارس از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز معاف باشند از سوی دستگاه‌ ذیربط یعنی وزارت نیرو مورد توجه نیست و این وزارتخانه باید درباره عدم عملیاتی شدن این مصوبه پاسخگو باشد.

باقری بیان کرد: مسئولان وزارت نیرو مدعی هستند که آموزش‌وپرورش، آئین‌نامه اجرایی دراین رابطه را تدوین نکرده است و نمایندگان مجلس هم باید از دستگاهی که موظف به اجرای این مصوبه است سوال بپرسند که چرا آن را اجرا نمی‌کند و هنوز هم مدارس به قطعی آب، برق و گاز تهدید می‌شوند.

وی گفت: وزارت نیرو دربرابر عدم اجرای مصوبه معافیت مدارس از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز باید پاسخگو باشد. آئین‌نامه مربوط هم باید با همراهی آموزش‌وپرورش تنظیم و به دولت ارائه شود البته به نظر می‌رسد با توجه به معافیت مدارس برای پرداخت هزینه‌ها، وزارت نیرو تمایل چندانی ندارد برای تدوین این دستورالعمل همراهی کند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها