کد خبر: 236760
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۴ ۱۲:۰۴:۰۰
| |

معاون درمان اعتیاد بهزیستی کشور:

کوتاهی وزارت کشور در پرداخت بودجه معتادان/ مراکز درمان معتادان کم آورده‌اند

معاون درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: هزینه هر فرد معتاد با توجه به تعرفه اعتیاد، روزانه 16 هزار تومان درنظر گرفته شده در حالی که رقم پیشنهادی برای امسال و قبل از گرانی‌های اخیر، 20 هزار تومان بوده و بودجه‌های مصوب هم دستمان نرسیده است.

کوتاهی وزارت کشور در پرداخت بودجه معتادان/ مراکز درمان معتادان کم آورده‌اند
کد خبر: 236760
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۴ ۱۲:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| فاطمه عباسی معاون درمان اعتیاد بهزیستی کشور، در رابطه با ایجاد سرپناه برای معتادان با توجه به آغاز فصل سرما گفت: ما اکنون مشکل تأمین سرپناه یا گرمخانه برای معتادان نداریم، چرا که مراکز ماده 16 برای معتادان خیابانی و متجاهر وجود دارد و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 19 مرکز برای معتادان متجاهر گفت: استان‌هایی که این مراکز را ندارند دارای کمپ‌های ترک اعتیاد هستند و طبق قانون، قرار شده در صورت نیاز این کمپ‌ها دراختیار مراکز ماده 16 قرار بگیرند. بنابراین مشکل فضا و سرپناه نداریم، اما مشکل کمبود اعتبارات داریم، چرا که تورم بیشتر شده و این امر هزینه نگهداری از معتادان را افزایش داده است.

معاون درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: تعرفه درمان نگهداری از معتادان همچنان رقم سال گذشته بوده و در ابتدای سال 97 با اینکه هنوز تورم به این شکل نبود، رقم آن افزایش نیافته و همان 16 هزار تومان است، البته ما نسبت به این رقم اعتراض داشته‌ایم، اما با همین تعرفه، بحث تعرفه معتادان بسته شده است.

عباسی افزود: تعرفه درمان در حال حاضر برای هزینه‌های یک فرد معتاد بسیار پایین است، ما در پروتکل درمان اعتیاد و در بخش سم‌زدایی مشکلی نداریم، اما در مراحل بعد از ترک که مربوط به تأمین اشتغال و صیانت از خانواده و... می‌شود، این تعرفه کم مشکل‌ساز خواهد بود. سعی کرده‌ایم از شهرداری‌ها کمک بگیریم و با سایر سازمان‌ها هم‌افزایی کنیم تا این تورم را پوشش دهیم، از طرفی بودجه‌های مصوب از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت کشور را نیز داریم.

وی گفت: هزینه هر فرد معتاد با توجه به تعرفه اعتیاد، روزانه 16 هزار تومان درنظر گرفته شده که ما با این رقم موافق نبوده‌ایم و پیشنهاد داده بودیم که برای سال 97، 20 هزار تومان باشد و این در حالی است که هنوز بودجه‌های مصوب خود را نگرفته‌ایم، ستاد مبارزه با مواد مخدر بودجه ما را داده اما وزارت کشور هنوز کامل پرداخت نکرده است. برای جبران کمبود این اعتبارات از بودجه بهزیستی مایه می‌گذاریم چرا که اولویت ما جان انسان‌ها درمان آنهاست.

وی با توجه به گرانی‌های اخیر گفت: حتی تعرفه‌های 20 هزار تومانی هم که درنظر داشته‌ایم در حال حاضر کافی نیست، این در حالی است که بسیاری از استان‌های که دارای مراکز ماده 16 هستند، در گزارشات اخیر خود اعلام کرده‌اند که اگر پول به آنها تزریق نشود قادر به ادامه فعالیت نیستند و ما مجبور شدیم به این مراکز مقداری پول تزریق کنیم. در حال حاضر علاوه بر 19 مرکز ماده 16 در سراسر کشور، بیش از 500 کمپ اعتیاد دارد که به فراخور نیاز برای کمک به مراکز ماده 16 استفاده می‌شوند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها