کد خبر: 237943
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۹ ۱۲:۵۵:۰۰
| |

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور مطرح کرد؛

افزایش 14 درصدی دریافتی مستمری‌بگیران درسال جاری/ مددجویان، خوش‌حساب‌ترین وام‌گیرندگان هستند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور کمیته امداد را نوعی اورژانس اجتماعی موقت دانست و گفت: دریافتی مستمری بگیران امسال 14 درصد افزایش می‌یابد.

افزایش 14 درصدی دریافتی مستمری‌بگیران درسال جاری/ مددجویان، خوش‌حساب‌ترین وام‌گیرندگان هستند
کد خبر: 237943
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۹ ۱۲:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در دیدار با امدادگران کمیته امداد هشترود گفت: تمام افرادی که در سامانه کارا برای تسهیلات اشتغالزایی ثبت نام کرده‌اند بررسی خواهند شد، اما باید وام‌ها به اهلش برسد.

فتاح با بیان اینکه منابع تسهیلات این نهاد نسبت به سال گذشته 2 برابر شده به طوری که در سال گذشته رقم این تسهیلات حدود 2 هزار میلیارد تومان بود و 90 درصد آن نیز جذب شد که امسال این مبلغ به 4 هزار میلیارد تومان رسیده است افزود: در سال قبل 135 هزار فقره وام اعطا شده است که امید داریم تا امسال این میزان به 200 هزار فقره وام افزایش یابد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: همه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و چند دهک بعدی در شش ماهه دوم امسال سبد کالا دریافت خواهند کرد.

فتاح اظهار داشت: میزان کمک‌های مردمی در شهرستان‌های هشترود و چاراویماق مناسب است و باید قدردان این مردم بود.

وی افزود: صبوری مردم در این اوضاع اقتصادی درسی برای مسئولان است تا برای خدمت بیشتر اهتمام داشته باشند.

فتاح افزود: مددجویان کمیته امداد با وجود نیاز، اما متواضع هستند برخی‌ها هم بدلایلی سراغ کمیته امداد نمی‌آیند و وظیفه ماست تا سراغ آن‌ها برویم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور تصریح کرد: در ماه گذشته 600 هزار نفر وارد چرخه حمایت کردیم، اما اعتقاد داریم بجای توزیع یارانه؛ مددجویان باید توانمند شوند.

فتاح ادامه داد: خوش حساب‌ترین وام گیرندگان، مددجویان کمیته امداد هستند لذا بانک‌ها تمایل بیشتری برای همکاری با کمیته امداد دارند. ِ. سید حمزه امینی نماینده مردم هشترود و چاراویماق در خانه ملت هم خواستار افزایش وام مسکن مددجویی را شد و گفت:: بانک‌ها هم باید در گرفتن وثیقه و ضمانت از مددجویان در قبال وام کمک کنند و از گرفتن ضامن کارمند خودداری کنند.

امین امینیان فرماندار هشترود هم به نرخ بیکاری در هشترود اشاره نمود و گفت: متاسفانه نرخ بیکاری در هشترود 24.32 درصد است که بالاترین نرخ بیکاری در استان را دارد.

وی با بیان اینکه بستر بسیار مناسب سرمایه گذاری در هشترود فراهم می‌باشد خواستار کمک دولت برای ایجاد اشتغال در این شهرستان را شد.

تقویمی فرماندار شهرستان چاراویماق هم خواستار ایجاد و احداث کارخانه لبنیات و مرکز جمع آوری شیر در این شهرستان به خاطر تولید شیر بیشتر استان را شد.

شهرام آسیابی مدیر کمیته امداد هشترود هم گفت: هم اکنون هزارو 300 خانوار شهرستان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی گفت: شهرستان هشترود رتبه اول استانی را در جذب حداکثری منابع بانکی به خود اختصاص داده به طوری که 107 درصد از منابع تحقق یافته است.

آسیایی افزود: در شش ماهه اول امسال 113 میلیون تومان از صندوق صدقات سطح شهر جمع آوری شده که نسبت به سال قبل 26 درصد افزایش نشان می‌دهد.

آسیابی گفت: در 6 ماهه اول امسال همچنین 384 میلیون تومان زکات واجبه و 95 میلیون تومان زکات مستحبی جمع‌آوری شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها