کد خبر: 263285
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۰۹:۳۳:۰۰
| |

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

اعتبارات بخش روستایی نگران کننده است

علی کرد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: بازوی توانمند این نظام‌، انقلاب و مردم، روستاها هستند، روستاها دژ محکم این مملکت در تمام زمینه‌ها هستند.اما متاسفانه بودجه و اعتبار مناسبی برای توسعه روستایی کشور در نظر گرفته نشده است.

اعتبارات بخش روستایی نگران کننده است
کد خبر: 263285
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ ۰۹:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| علی کرد در رابطه با ضرورت توجه به توسعه روستایی کشور گفت: توسعه روستاهای کشور یکی از ضروریات بسیار مهم برای ادامه بقای مهم ترین قشر جامعه یعنی کشاورزان،دامداران و تولید کنندگان در روستاها است. متاسفانه در لایحه بودجه 98 به این مقوله بسیار مهم آنچنان که باید پرداخته نشده است.کمبود بودجه و عدم توازن اعتبارات بخش روستایی کشور برای ما نمایندگان مناطق کم برخوردار و کم‌تر توسعه یافته موجب نگرانی است.

توسعه کشور نیازمند حرکت در مسیر دامپروری، دامداری، کشاورزی و صنعت گردشگری است

نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به اعتبارات بسیار ناچیزی که برای توسعه روستایی در نظر گرفته شده است نمی‌توانیم مردم را در روستا‍‌ها نگه داریم و شاهد مهاجرت‌های بسیار گسترده‌ای در سطح کشور خواهیم بود. افزایش مهاجرت از روستا‌ها باعث می‌شود حاشیه نشینی که بزرگترین معضل اجتماعی شهر‌های امروز است به بحران تبدیل شود، از طرفی تخلیه روستا‌ها تولیدات محصولات کشاورزی و دامی را به شدت کاهش داده و مشکلات بسیار زیادی برای کشور ایجاد می‌کند. بخش کشاورزی، دامپروری و گردشگری سه قطب مهم اقتصادی کشور هستند، برای توسعه ایران اسلامی لازم است از وابستگی خود به نفت بکاهیم و به طرف دامپروری، دامداری، کشاورزی و صنعت گردشگری، حرکت کنیم.

روستاها دژ محکم کشور در تمام زمینه‌ها هستند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هرکسی در قسمت توسعه روستایی کوتاهی کند ظلمی مضاعف و خیانتی بزرگ به جامعه‌ی ایران ‌انجام داده است. تمام توان ما و بازوی توانمند این نظام‌، انقلاب و مردم، روستاها هستند، روستاها دژ محکم این مملکت در تمام زمینه‌ها هستند.

کرد اظهار کرد: بقا، ماندن و آباد شدن روستاییان در سرفصل‌های زیر ساختی توسعه راه‌ها، طرح های هادی روستایی، وسایل بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، بهبود مشکلات آموزش و پرورش در تمام مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم، پیش دانشگاهی و دانشگاه، فراهم کردن آب شرب سالم بهداشتی در روستاها، اعطای تسهیلات کم بهره برای دامداران وکشاورزان، تامین علوفه با بهای کم و با ارائه الگوی کشت به کشاورزان در باغات و زراعت ممکن می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در بحث دامپروری نیز باید الگوی دامپروری، تکنیک های جدید، فضای مناسب، بستر مناسب، علوفه مناسب و حفظ مرتع ها، اعطای کمک‌های بلاعوض به کشاورزان و دامداران از ضروریاتی است که باید در بحث دامپروری و دامداری برای بقای روستائیان در روستاهای کشور داشته باشیم.

تخلیه روستا‌ها به امنیت و اقتدار کشور آسیب می‌رساند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: تاج سر این مملکت روستاها هستند، بنابر این هشدار می‌دهیم که با اجرای این رویه‌های غلط به زودی شاهد تخلیه روستا‌های کشور خواهیم بود که بی تردید به امنیت و اقتدار ملی ما ضرر وارد می‌کند، زمانی که روستائیان چهره و چراغ سبز شهرها را دیدند برگشت به روستا و آبادی آن برای ما کار دشواری است. بنابراین باید از روند تخلیه روستاها و مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری کرد، امروز تمدن کشاورزی و دامپروری و زندگی زیبا و پاک روستایی را باید پاس داشت و نگهداری کرد.

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها