کد خبر: 265259
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۰۹:۱۸:۰۰
| |

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس:

بخشنامه استخدام ورودی‌های 97 آموزش و پرورش لغو شود

حمیدرضا حاجی‌بابایی رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس، بخشنامه وزارتخانه آموزش و پرورش در خصوص استخدام ورودی‌های 1397 را فاقد پشتوانه قانونی دانست و از وزیر خواست آن را لغو کند.

بخشنامه استخدام ورودی‌های 97 آموزش و پرورش لغو شود
کد خبر: 265259
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۰۹:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حمیدرضا حاجی بابایی با انتقاد از بخشنامه اخیر وزارت آموزش وپرورش در خصوص استخدام پیمانی دانشجویان ورودی سال 1397 دانشگاه فرهنگیان، آن را گامی به سوی تضعیف دانشگاه فرهنگیان و خلاف سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش دانست و گفت: در سند تحول بنیادین به ایجاد سازوکارهای لازم برای جذب و نگهداشت استعدادهای برتر و برخوردار از صلاحیت‌های دینی و اخلاقی، انقلابی و شخصیتی با تاکید بر تقویت انگیزه‌های معنوی و مادی معلمان از قبیل حقوق و دستمزد در طول تحصیل و ارتقای سطح آموزشی و تجهیزاتی مراکز و نظام بازآموزی مستمر علمی و تسهیل در ادامه تحصیل با توجه به رتبه‌بندی معلمان و همچنین دانشگاه فرهنگیان با رویکرد آموزش تخصصی و حرفه‌ای تربیت‌محور توسط وزارت آموزش و پرورش تصریح شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: امنیت شغلی و پشتوانه استخدامی در دانشگاه فرهنگیان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های جذب داوطلبان کنکور در انتخاب رشته‌های دانشگاه فرهنگیان است که با بخشنامه اخیر وزارت آموزش و پرورش زیر سئوال رفته است.

رویگردانی استعدادهای برتر برای جذب در آموزش و پرورش

وی این بخشنامه را زمینه‌ساز تضعیف دانشگاه فرهنگیان و رویگردانی استعدادهای برتر برای جذب در آموزش و پرورش برشمرد و ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش بر طبق اسناد فرادستی باید زمینه جذب نخبگان به سیستم تعلیم و تربیت را فراهم سازد‌.

حاجی بابایی با اشاره به اعتراض دانشجو معلمان تصریح کرد: این رویکرد بیانگر تضعیف آموزش و پرورش در همه ابعاد و حرکت به طرف خصوصی‌سازی آموزش و پرورش و بکارگیری نیروهای خرید خدمت در آموزش و پرورش است که با هیچ یک از اصول قانون اساسی همخوانی ندارد.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش به جای تکیه بر طرح‌های متعدد در کیفیت‌بخشی در دانشگاه فرهنگیان سرمایه‌گذاری کند که با ورود معلمانی با صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی با پشتوانه سلامت روحی و شخصیتی در کلاس‌های درس حاضر شوند و زمینه اعتلای آموزش و پرورش را ایجاد کنند.

مدرنترین امکانات و تجهیزات نمی‌تواند جای نقصان و کمبود معلم را پر کند

رییس فراکسیون فرهنگیان گفت: یکی از شش زیرنظام سند تحول بنیادین، نظام تربیت معلم و نیروی انسانی در آموزش و پرورش است؛ این موضوع نشان‌دهنده اهمیت تربیت معلم و نیروی انسانی در سیستم تعلیم و تربیت است که بر سایر مولفه‌ها برتری دارد.

وی افزود: وقتی معلم با صلاحیت‌های حرفه‌ای و شخصی در کلاس درس حضور پیدا کند، می‌تواند نقایص در سایر زمینه‌ها و مولفه‌های تاثیرگذار را پوشش دهد؛ اما اگر معلم از تخصص و صلاحیت لازم برخوردار نباشد، مدرنترین امکانات و تجهیزات نمی‌تواند جای نقصان و کمبود معلم را پر کند.

بخشنامه آموزش و پرورش از نظر قانونی پشتوانه‌ای ندارد

حاجی بابایی بیان کرد: دانشجو معلمان ورودی 1397 با اطلاع از نوع استخدام، اقدام به انتخاب رشته نموده‌اند و قطعا بخشنامه آموزش و پرورش از نظر قانونی پشتوانه‌ای ندارد.

وی با تاکید بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان، به حضور رهبر معظم انقلاب در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: ایشان به دلیل تاکید بر اهمیت این دانشگاه در هفته معلم در میان اساتید و دانشجو معلمان حضور یافتند و به اهمیت دانشگاه صحه نهادند.

رییس فراکسیون فرهنگیان از وزیر آموزش و پرورش خواست با اعلام لغو بخشنامه اخیر این وزارتخانه در خصوص استخدام ورودی‌های 1397، از همه ظرفیت‌ها برای رشد واعتلای دانشگاه فرهنگیان استفاده کند.

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها