کد خبر: 266834
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ۱۳:۳۶:۰۰
| |

سرپرست معاونت آموزش متوسطه بیان کرد:

توسعه فعالیت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در 32 استان کشور

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از توسعه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی خبر داد و گفت:‌ پژوهش سراهای دانش‌آموزی در32 استان کشور در حال فعالیت هستند و در حال حاضر به ازای هر منطقه آموزش و پرورش در سطح کشور، یک پژوهشسرای دانش آموزی داریم که این مراکز در حوزه‌های علمی مختلف فعالیت می‌کنند.

توسعه فعالیت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در 32 استان کشور
کد خبر: 266834
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ ۱۳:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ عبدالرسول عمادی سرپرست معاونت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پژوهشسراهای دانش‌آموزی در32 استان کشور در حال فعالیت هستند، گفت :در حال حاضر به ازای هر منطقه آموزش و پرورش در سطح کشور، یک پژوهشسرای دانش آموزی داریم که این مراکز در حوزه‌های علمی مختلف فعالیت می‌کنند؛ در واقع این مراکز زمینه‌های پژوهشی را برای دانش‌آموزان برای شکوفایی خلاقیت و استعدادهای آنها مهیا کرده است.

عمادی درباره بخشی از فعالیت پژوهشسراها در علم نجوم افزود: خوشبختانه بسیاری از پژوهشسراهای ما در کل کشور در حوزه علم نجوم در حال فعالیت هستند و تا کنون به نتایج خوب و دستاوردهای قابل توجهی رسیده‌اند این موضوع در حالی است که رصدخانه‌هایی در استان های کشور داریم که آنها نیز کد پژوهشسرا دارند و در واقع به عنوان پژوهشسرا تلقی می‌شوند.

وی با اشاره به تفاوت پژوهشسراها با هنرستان و دبیرستان‌ها، اضافه کرد: تفاوت مراکز پژوهشی ما در مقابل دبیرستان ها و هنرستان‌ها در این است که در هنرستان و دبیرستان آموزش نظری و مهارتی را به صورت استاد و شاگردی انجام می دهیم اما در پژوهشسرا ایده دانش آموزان با استفاده از امکانات موجود در این مراکز به مرحله عمل می رسد.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش از توسعه پژوهشسراها خبر داد و تصریح کرد: برای توسعه پژوهشسراها وزارت آموزش و پرورش به طور جدی پیگیر است به طوری که ما ساختار کارشناسی پژوهشسراها را در ستاد وزارتخانه ، اداره کل استان‌ها و اداره مناطق مستقر می‌کنیم چراکه این مراکز رسماً به عنوان یک بخش از آموزش و پرورش کشور تلقی می‌شوند.

عبدالرسول عمادی روز چهارشنبه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از هر دو پست خود خداحافظی کرده است اما هنوز هیچ خبر رسمی در خصوص این استعفا، پذیرفتن آن و جایگزینی وی منتشر نشده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها