کد خبر: 267684
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۱۰:۱۰:۰۰
| |

مهدی سیف، رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران:

نگاه شورای پنجم به گردشگری ویژه و متفاوت است/ برنامه توسعه سوم بر جایگاه سمن‌ها و انجمن تاکید دارد

رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه علاقه‌مندان به همکاری با شهرداری تهران برای معرفی و طرح‌ها گردشگری در ایام نوروز و چهارشنبه سوری می‌توانند تا پایان هفته و ظرف چند روز آینده پیشنهادات خودشان را به ما ارایه دهند و این نکته را مورد توجه خود قرار دهند که تا پایان سال فرصت زمانی زیادی باقی نمانده است.

نگاه شورای پنجم به گردشگری ویژه و متفاوت است/ برنامه توسعه سوم بر جایگاه سمن‌ها و انجمن تاکید دارد
کد خبر: 267684
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی سیف رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران در نشست با نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و فعالان گردشگری که با حضور حجت نظری، رییس ستاد توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران در محل شورای شهر تهران برگزار شد با بیان اینکه شهرداری تهران در نظر دارد برای ایام نوروز و چهارشنبه سوری برنامه‌هایی را عملیاتی کند تا بتواند ورود گردشگران به تهران را افزایش دهد، گفت: شهرداری تهران در این حوزه از طرح‌ها و پیشنهادات فعالان و سازمان‌های مردم نهاد برای جذب بهتر گردشگران و نیز برپایی بهتر این مراسم‌ها و بزرگداشت‌ها حمایت می‌کند.


وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در این زمینه شهرداری تهران انجام داده بود، استقرار پایگاه‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری در راه‌های ورودی و خروجی شهر تهران بود تا مسافران از این طریق با جاذبه‌های پایتخت آشنا شده و به سفر کردن به تهران ترغیب شوند.


رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه ستاد طی 3 سال گذشته موجودیت پیدا کرده است و لازم است که در ادامه این ستاد تغییر ماهیت داده و مقدمات آن را فراهم کنیم که این ستاد به سمت سازمان گردشگری پیش برود، تصریح کرد: طی 21 سال سابقه فعالیتم در حوزه گردشگری هیچ‌گاه شاهد چنین توجهی به گردشگری نبودم که امروز در شورای پنجم تهران وجود دارد.


وی افزود: این یک شانس است و ما باید از این فرصت استفاده کنیم. چراکه در کشور ما بسیاری از مسائل قائم به اشخصاص و افراد هستند و بر همین اساس باید از تمامی شرایط موجود برای تقویت گردشگری در این دوران استفاده کرد. همچنانکه ما در این دوران تصمیم گرفتیم و در هر منطقه یک مسئول و در هر کدام از سراهای محلات یک کانون گردشگری مستقر کردیم.


سیف همچنین در پاسخ به پیشنهاد یکی از فعالان گردشگری که پیشنهاد معرفی و بازسازی میراث فرهنگی در تهران را مطرح کرده بود، توضیح داد: موضوع میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی تهران مربوط به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران می‌شود و بعد از آنکه این اماکن به بهره‌برداری رسیدند، ما می‌توانیم نسبت به آن موضوعات ورود کنیم. کمااینکه در بحث موزه‌ها نیز ما برنامه‌ریزی مدونی داشته و در این خصوص نیز با 10 تا 15 موزه تفاهم‌نامه امضا کردیم و امروز نیز رییس موزه‌های تهران طی نامه‌ای به ستاد گردشگری 10 موزه دیگر را که نیازمند همکاری و حمایت بود، معرفی کردند.


رییس ستاد گردشگری تهران همچنین در پاسخ به یکی از نمایندگان سمن‌های گردشگری که گفته بود ، شهرداری چگونه از ایده‌ها و طرح‌ها پیشنهادی حمایت خواهد کرد، گفت: ایده‌ها و طرح‌ها باید گفته شود و اگر فضایی ایجاد شود که بتوان آن را اجرایی کرد یا طرح را به سمن‌ها واگذار کرد، درباره آن تصمیم‌گیری کرده و قطعا از آن حمایت می‌شود.

سیف افزود: مساله مهم برای ما تهران و بحث گردشگری است که اگر در این خصوص سمن‌ها یا بخش‌های مردمی و خصوصی با ما همکاری نداشته باشند، شهرداری تهران مانند ادوار گذشته ناچار است که با تصمیم‌گیری خودش نسبت به ایام پیش رو و جاذبه‌های گردشگری اقدام کند.


وی ادامه داد: نکته مهم دیگری که نباید فراموش کرد این است که شهرداری در انتخاب طرح‌ها و واگذاری طرح‌ها برای اجرا نیازمند آن است که مزیت‌ها طرح و یا اجرای آن را بداند. بنابراین طرح های پیشنهادی باید قابل دفاع باشند و همین طور پیشنهاد اجرای طرح‌ها باید مزیت‌هایی در مقایسه با سایر پیشنهادات و طرح‌ها داشته باشد تا از آن استقبال کنیم.


رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه علاقه‌مندان به همکاری با شهرداری تهران برای معرفی و طرح‌ها گردشگری در ایام نوروز و چهارشنبه سوری می‌توانند تا پایان هفته و ظرف چند روز آینده پیشنهادات خودشان را به ما ارایه دهند و این نکته را مورد توجه خود قرار دهند که تا پایان سال فرصت زمانی زیادی باقی نمانده است.


وی با بیان اینکه در سال آینده ستاد گردشگری برنامه‌های زیادی برای جاذبه‌های گردشگری تهران دارد، گفت: ما سال آینده در این زمینه فعالیت بیشتری خواهیم داشت و امیدوارم که در آینده نیز جلسات ما به صورت مستمر و مداوم ادامه یابد. البته فراموش نکنیم که در سال جاری نیز تغییرات عمده از جمله تغییر 3 شهردار تاثیر زیادی بر عملکرد شهرداری و زیرمجموعه‌های آن داشت ولی اکنون در تدارک آن هستیم که برای سال آینده برنامه‌های بیشتری را دنبال کنیم.


سیف با اشاره به تدوین و بررسی لایحه سند گردشگری در شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: تنظیم و احتمالا تصویب این لایحه در شورای شهر آغار فعالیت و کار اصلی ما خواهد بود. البته فراموش نکنیم که در برنامه سوم توسعه شهرداری تهران ، شورای شهر به شهرداری تکلیف کرده است که در موضوعات مختلفی از جمله بحث گردشگری، امور را با سمن‌ها و انجمن‌های مردمی پیش ببرد که این خبر خوشی است.


وی در پایان تصریح کرد: ستاد گردشگری شهرداری تهران یک سری پیشنهادات را در نظر گرفته است که می‌توان این پیشنهادات را برای استقبال از نوروز و نیز توسعه گردشگری در تهران به انجمن‌ها و سمن‌های پیشنهاد داد تا آنان نیز در این زمینه نظرات خود را پیشنهاد دهند. از جمله آنکه ما استقرار خدمات حمل و نقلی و ایستگاه‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری را در مناطق تهران در نظر گرفتیم. همین طور رویکرد خودمان را در بحث گردشگری بر نوجوانان متمرکز کرده‌ایم و در نظر داریم تا معرفی جاذبه‌های گردشگری را از طریق تبلیغات مجازی و شهری نیز دنبال کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها