کد خبر: 268808
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۱۹:۵۹:۰۰
| |

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران:

بیماران هموفیلی نیازمند حمایت اجتماعی دولت هستند

 احمد قویدل مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به مشکلات بیماران هموفیلی عنوان کرد: این بیماران علاوه بر حمایت‌های دارویی نیازمند حمایت‌های اجتماعی دولت نیز هستند.

بیماران هموفیلی نیازمند حمایت اجتماعی دولت هستند
کد خبر: 268808
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۱۹:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد قویدل روز پنجشنبه در همایش هموفیلی شهرستان دزفول در تالار بهارستان این شهرستان گفت: حدود 12 هزار بیمار هموفیلی در کشور وجود دارد که اگر مورد حمایت اجتماعی دولت قرار نگیرند حمایت دارویی آنها نیز کم ارزش خواهد بود.


وی اظهار داشت: با توجه به تعداد ناچیز تشکل های مردمی در ایران، میزان آگاهی مردم کم است و برای توسعه اجتماعی و سیاسی کشور باید تعداد تشکل های مردمی را افزایش داد.


مدیرعامل کانون هموفیلی ایران افزود: کبد 15 پروتئین برای انعقاد خون دارد و اگر کبد بیماران هموفیلی برداشته شود این بیماران دیگر مشکلی در این خصوص نخواهند داشت.


وی با بیان اینکه کمبود پلاکت نیز موجب خونریزی می شود، گفت: هموفیلی معروف ترین بیماری اختلال انعقادی است که به واسطه کمبود فاکتور هشت و 9 بروز می کند.


قویدل با بیان اینکه هموفیلی از زنان به مردان منتقل می شود، افزود: برای جلوگیری از تولد بیماران هموفیلی باید ازدواج فامیلی را کاهش داد چراکه ازدواج فامیلی یکی از اساسی ترین مشکلات کشور ما محسوب می شود که عوارض بسیار زیادی دارد.


امام جمعه دزفول نیز در این همایش گفت: مردم شهرستان دزفول نماد بالای فرهنگ ایثار و انسانیت و تربیت شده روحانیت هستند.


حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود: مردم نیکوکار دزفول آمادگی ارائه خدمات به بیماران هموفیلی را دارند و همیشه در امور خیر پیش قدم بوده اند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این آئین گفت: بیماری های اوتیسم، ام اس و بیماری پروانه ای به بیماری های خاص کشور اضافه شده اند و اکنون 6 بیماری به عنوان بیماری های خاص شناخته می شوند که باید از حمایت درمانی برخوردار شوند.


یوسف پریدار افزود: 10 درصد از جمعیت کشور درگیر دیابت هستند که با عوارضی چون عوارض چشمی، کلیوی، عفونت پا و قطع عضو همراه هستند و باید مورد توجه و حمایت قرار گیرند.


وی با اشاره به حجم بالای بیماری ها در کشور اظهار داشت: آگاهی سازی خیرین و بیماران بسیار ضروری است تا مردم بدانند در چه زمینه هایی می توانند ورود کنند.


پریدار با بیان اینکه خیرین سلامت حضور فعالی در شهرستان دزفول دارند، افزود: حضور این خیران دولت را مجبور به فعالیت و تلاش بیشتر در این حوزه کرده است.

102 بیمار هموفیلی در کانون هموفیلی دزفول عضو است


مسئول کانون هموفیلی شمال خوزستان و جنوب شرقی استان ایلام نیز با بیان اینکه 102 بیمار هموفیلی در کانون هموفیلی دزفول عضور است، به خبرنگار ایرنا گفت: این بیماران مربوط به شهرستان های اندیمشک، شوش، دزفول، دهلران، آبدانان و حومه هستند.


علی کریمیان راد افزود: این کانون از سال 1383 به عنوان دومین مرکز خارج از مرکز استان در کشور به منظور ارائه خدمات درمانی و حمایتی به بیماران هموفیلی افتتاح شد.


وی اظهار داشت: کانون هموفیلی دزفول امور درمانی را پیگیری می کند البته در زمینه های خدمات رفاهی و تکمیلی نیز به بیماران خدمات می دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها