کد خبر: 281582
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۴ ۰۹:۵۱:۳۸
| |

آخرین خبرها از سیل لرستان؛

دومین روز از عملیات امداد آغاز شد

دومین روز از عملیات امداد هوایی به مناطق سیل‌زده لرستان در حالی آغاز می‌شود که تاکنون بیش از 11 هزار نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند.

دومین روز از عملیات امداد آغاز شد
کد خبر: 281582
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۴ ۰۹:۵۱:۳۸

اعتمادآنلاین| روز گذشته با مساعد شدن شرایط آب و هوایی، بالگردهای امداد و نجات هلال احمر، ارتش و سپاه به یاری مردم سیل زده پلدختر و معمولان شتافتند و امروز نیز با روشن شدن هوا کار امدادرسانی به سیل‌زدگان از سر گرفته شد.

علاوه بر نهادها و دستگاه‌های امدادی و انقلابی، مردم و اصناف مختلف نیز با جمع آوری کمک‌ها در تلاش هستند هرچه سریع‌تر کالاهای مورد نیاز مردم سیل زده را به دستشان برسانند.

استانداران کرمانشاه و همدان نیز در پیام‌های مختلفی ضمن ابراز همدردی با مردم لرستان از ارسال تجهیزات و امکانات مورد نیاز مناطق سیل زده استان خبر داده‌اند.

کمیته امداد امام خمینی (ره) و هلال احمر لرستان نیز کار جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی را به پیش می‌برند.

اما همچنان حجم خسارت‌ها بسیار بالاست، راه‌های دسترسی تخریب شده و آب و برق و گاز و ارتباط تلفنی و اینترنتی در مناطق سیل زده لرستان به ویژه در پلدختر و معمولان قطع است.

امدادرسانی به اهالی 241 روستای لرستان

«صارم رضایی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به اینکه به 241 روستای لرستان عملیات امداد و نجات صورت گرفته است، اعلام کرد: از ابتدای سال جاری و در پی سیلاب‌های اخیر، جمعیت هلال احمر لرستان به بیش از 3 هزار و 800 خانوار امداد رسانی کرده است.

وی افزود: بیش از 11 هزار نفر در سیلاب‌های اخیر نیز اسکان اضطراری داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: در این عملیات‌ها از 110 پرسنل و 377 داوطلب بهره برده‌ایم که در پی آن 23 دستگاه آمبولانس، 58 تک کابین و دو کابین و از 36 موتور پمپ و لجن کش نیز استفاده شده است.

رضایی افزود: توزیع بیش از 820 رول پلاستیک، 170 کلمن آب و 330 ست ظروف به همراه اقلامی نظیر قند و شکر، پتو، حبوبات، موکت، هیتر برقی، والور و کنسروجات از اقدامات جمعیت هلال احمر لرستان به سیل زدگان بوده است.

وی افزود: بیش از 1500 پک 72 ساعته و بیش از 1300 پک یک ماهه و همچنین 220 پک 24 ساعته اقلام زیستی ارائه شده جمعیت هلال احمر به افراد متأثر از سیلاب بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: در سیلاب اخیر نیز با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی جمعیت هلال احمر 6 دستگاه بالگرد در نظر گرفته شده که در روز نخست بیش از 64 سورتی پرواز انجام شد.

تدارک اقلام امدادی و زیستی

رضایی اعلام کرد: با حمایت رئیس جمعیت هلال احمر کشور، دبیر کل و همچنین رئیس سازمان امداد و نجات، بیشتر از آمار افراد حادثه دیده اقلام امدادی و زیستی به استان ارسال شده و هیچ نگرانی در بحث امدادرسانی به سیل زدگان پلدختر و معمولان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با همدلی و همکاری بیشتر مردم فهیم پلدختر و معمولان بتوانیم در شرایط بهتری امدادرسانی لازم را ارائه دهیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها