کد خبر: 287254
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۰۹:۴۲:۰۱
| |

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش:

املاک آموزش‌و‌پرورش باید ظرف 6ماه باید به وزارتخانه برگردد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از مستندسازی 2940 املاک و اراضی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: طبق مصوبه مجلس مجموع ساختمان‌ها و املاک آموزش و پرورش که در تصرف دستگاه‌ها و افراد دیگر است باید ظرف شش ماه به آموزش و پرورش برگردد.

املاک آموزش‌و‌پرورش باید ظرف 6ماه باید به وزارتخانه برگردد
کد خبر: 287254
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۰۹:۴۲:۰۱

اعتمادآنلاین| ‌ حجت‌الاسلام تیمور علی عسگری درباره ساماندهی املاک مازاد در آموزش و پرورش اظهار کرد: درصد قابل توجهی از املاک آموزش و پرورش مستندسازی نشده که ساماندهی آن را در اولویت اول قرار داده‌ایم.

وی افزود: تاکنون مستند سازی 2940 املاک و اراضی انجام شده و مجلس نیز تصویب کرد که مجموع ساختمان‌ها و املاک آموزش و پرورش که در تصرف دستگاه‌ها و افراد دیگر است باید ظرف شش ماه به آموزش و پرورش برگردد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با روندی که پیش می‌رویم به نظر می رسد ظرف امسال و سال آینده بتوانیم همه اموال آموزش و پرورش را مستندسازی و شفاف کنیم گفت: این اموال باید ظرف شش ماه از دست متصرفین خارج شود، البته برخی از این املاک در اختیار نهادهای دولتی است و ما تلاش می‌کنیم آمار متقنی از آن تهیه کنیم.

علی عسگری با بیان اینکه قطعاً سال جاری از بعد حقوقی و احقاق حقوق، سال پرکاری خواهد بود گفت: مجلس تصویب کرد کاربری املاکی که مورد نیاز نیست به عنوان مثال مخروبه است یا زمینی بلا استفاده است به تجاری و مسکونی تغییر و تبدیل به احسن شود که می‌تواند محل درآمد پایداری برای آموزش و پرورش باشد.

وی ادامه داد: اکنون نهادهای مختلف، بنگاه‌های اقتصادی و مجتمع‌های تجاری دارند که درآمد آن صرف امور خودشان می‌شود. به وزیر پیشنهاد کردم که این امور در قالب ستاد اقتصادی دنبال شود و به سمت تولید ثروت و درآمد برای معلمان و آموزش و پرورش برویم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها