کد خبر: 290343
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ ۰۹:۴۲:۳۱
| |

معاون دانشگاه فرهنگیان:

سامان دادنِ آموزش و پرورش، سامان دادنِ جامعه است

معاون دانشگاه فرهنگیان و قائم مقام ستاد سرآمدی هفته آموزش تاکید کرد: سامان دادن به تربیت معلم، سامان دادن به آموزش و پرورش و سامان دادن به آموزش و پرورش سامان دادن به جامعه است و اگر می خواهیم جامعه رشد کند باید تعلیم و تربیت رشد کند.

سامان دادنِ آموزش و پرورش، سامان دادنِ جامعه است
کد خبر: 290343
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ ۰۹:۴۲:۳۱

اعتمادآنلاین| ‌ روشندل در آیین نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران و گرامیداشت مقام معلم که در سالن همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است، با بیان اینکه اردیبهشت هر سال و روز معلم، یادآور همت زنان و مردانی است که مروج راستی و درستی و رهنمایان آدمی به دانایی و آگاهی هستند، افزود: گرامیداشت روز معلم اقدامی نمادین است تا دولت و ملت در ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش، مشارکتی همه جانبه و اهتمامی جدی تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه معلم کانونی ترین نقش را در شکل دهی شخصیت اجتماعی دانش آموزان برعهده دارد، اظهار کرد: رسالت معلم تربیت نسلی با اراده، اعتماد به‌نفس، آگاه و روشن بین است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وظیفه سامان دادن به تعلیم و تربیت برعهده دانشگاه فرهنگیان است گفت: دانشگاه فرهنگیان فرصتی ذیقیمت است تا آموزش و پرورش خویش را در آیینه خویش ببیند و بداند چه چشم اندازی خواهد داشت.

روشندل با بیان اینکه دهه سرآمدی آموزش از سوم اردیبهشت شروع شد اظهار کرد: تجلیل از مقام معلم، فراهم کردن فرصت مناسبی برای تبادل اندیشه، برقراری ارتباط بین اساتید و نومعلمان از اهداف اصلی دهه سرآمدی آموزش بود.

وی افزود: در این دهه، 31 مراسم ویژه در استان، 31 نشست هم اندیشی استانی برای ارتقای سطح آموزش، برگزاری 31 دوره مجازی آموزش اساتید، 31 دوره طرح کاروزی، 31نشست نومعلمان و طرح ریزی برنامه هایی برای بازدید دانش آموزان مقطع متوسطه و تجلیل از اعضای هیئت علمی نمونه برگزار شد.

روشندل با بیان اینکه همه اعضای هیئت علمی ما نمونه هستند و بزرگترین افتخار این است که به شغل انبیایی مشغول اند گفت: طبق تاکید وزارت علوم فرایند انتخاب استاد هیئت علمی نمونه از بهمن 97 شروع شد. 35 پرونده در معاونت آموزشی بررسی شد و به مرحله دوم راه یافت که در نهایت سه نفر به عنوان اعضای هیئت علمی نمونه انتخاب شدند.

سیدمحسن موسوی، از استان تهران در رشته شیمی، پری موساپور از استان گیلان در رشته جغرافیا و زهره کرمی از استان همدان در رشته علوم تربیتی سه عضو هیئت علمی نمونه بودند که از آنها تقدیر شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها