کد خبر: 309748
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ ۱۵:۴۷:۳۲
| |

نظارت 53 نفر بر پویش ملی فشار خون

معاون فنی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: 53 نفر از روسای ادارات و مدیران حوزه معاونت بهداشت وزارت بهداشت به عنوان تیم نظارت ستاد کشوری بر نحوه اجرای پویش ملی کنترل فشار خون توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نظارت خواهند کرد.

نظارت 53 نفر بر پویش ملی فشار خون
کد خبر: 309748
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ ۱۵:۴۷:۳۲

اعتمادآنلاین| ‌ علی رضا مغیثی روز دوشنبه درباره نظارت بر اجرای پویش ملی کنترل فشار خون بالا که توسط وزارت بهداشت برگزار می‌شود، افزود: این نظارت‌ها از 18 خرداد 98 آغاز و تا 15 تیر ماه ادامه خواهد داشت. این مدیران ناظران سطح 4 که بالاترین سطح نظارت است خواهند بود که هر یک از آنها یک ستاد دانشگاه یک شهرستان، مرکز ارائه خدمات اعم از پایگاه سلامت و مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، خانه بهداشت و ایستگاه‌های آن بخش را تحت نظارت قرار خواهند داد.

معاون فنی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت ادامه داد: هر دانشگاه و دانشکده‌های زیرمجموعه به یکی از این افراد سپرده شده است. این ناظران وقتی وارد دانشگاه می‌شوند به صورت تصادفی (رندوم) شهرستان مورد بازدید را انتخاب و به صورت تصادفی مراکز و خانه‌های بهداشت را بازدید می‌کنند.

وی اظهار داشت: بازدید شامل نظارت بر تعداد نیروی انسانی، تجهیزات، داوطلبان، مهارت‌های لازم برای سنجش فشار خون و رضایت‌مندی خدمت گیرندگان است.

مغیثی گفت: برای آموزش این ناظران دو کارگاه یک روزه در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد و 53 ناظر آموزش‌های لازم را برای محورهای مورد نظارت با ابزار چک لیست دریافت کردند. نظارت‌ها از روز بعد از عید فطر آغاز می‌شود و تا پایان طرح ادامه دارد.

معاون فنی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت افزود: در کنار این ناظران سه ناظر از هر دانشگاه معین مشخص شده‌اند که تمام دانشگاه‌های تحت پوشش دانشگاه‌های معین را ارزیابی می‌کنند. همچنین یک ناظر از هر دانشگاه به عنوان رابط با ستاد معرفی شده است.

وی بیان کرد: تعیین نقاط قوت و کاستی‌ها و رفع اورژانسی کاستی‌ها در دستور کار ناظران قرار دارد. هدف از این نظارت‌ها نیز نظارت بر حسن اجرای برنامه و انطباق وضعیت موجود و مطلوب است.

مغیثی گفت: نظارت قلب تپنده پویش ملی کنترل فشار خون است و باعث می‌شود پویش ملی در راه درست اجرا شود، انتقال پیام شفاف باشد، از راهنمایی‌ها و آموزش پرسنل اطمینان حاصل شود و پرسنل در محیطی امن‌تر فعالیت کنند. بازدیدهای ناظران باعث ایجاد انگیزه و حفظ وحدت گروهی در پویش ملی می‌شود.

پویش ملی کنترل فشار خون بالا از 27 اردیبهشت 98 و همزمان با روز جهانی کنترل فشار خون توسط وزارت بهداشت آغاز شده و در مرحله اول نسبت به حساس سازی و اطلاع رسانی جامعه درباره بیماری فشار خون می‌پردازد. این پویش ملی از عید سعید فطر وارد فاز دوم شده و نسبت به سنجش فشار خون افراد اقدام می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها