کد خبر: 315177
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۱۶:۴۲:۲۱
| |

عضو شورای شهر تهران:

تدوین آیین‌نامه‌ها را بر عهده خود سازمان‌ها بگذاریم

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران پیشنهاد داد که آیین‌نامه‌های اجرایی سازمان‌ها را خودشان تدوین کنند.

تدوین آیین‌نامه‌ها را بر عهده خود سازمان‌ها بگذاریم
کد خبر: 315177
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۱۶:۴۲:۲۱

اعتمادآنلاین| زهرا صدراعظم نوری، در جریان بررسی اصلاحات اساسنامه سازمان های وابسته به شهرداری گفت: آیین‌نامه هایی که در اساسنامه سازمان ها به آن تصریح شده است اگر قرار باشد یکی یکی مورد بررسی قرار گیرند، وقت بسیار زیادی می برد و با تعداد زیادی سازمان که در زیر مجموعه شهرداری داریم عملاً امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: من پیشنهادم این است که تایید آیین‌نامه‌ها به تایید کمیسیون‌های تخصصی برسد و توضیح و توجیه من این است برای کمیسیون های تخصصی شأنیت قائل باشیم. هر کمیسیون تخصصی اعضا و کارشناسان و مشاورانی دارد که بر روی طرح‌ها و لوایح مختلف بحث و بررسی کرده و جمع بندی ارائه می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: گاهی اوقات پیش می‌آید که یک موضوعی کاملاً تخصصی بررسی می‌شود و دوستان به نحوی نظراتشان را ارائه می‌دهند که کل پیشنهاد تغییرات جدی می‌کند و از اصل پیشنهاد دور می‌شویم. در نتیجه پیشنهادم این است که تهیه آیین‌نامه را به عهده شورای خود سازمان‌ها بگذاریم که در کمیسیون‌های تخصصی نیز این آیین‌نامه‌ها مورد بررسی و تایید قرار بگیرد و شورا هم تایید کمیسیون را بپذیرید.

وی همچنین با انتقاد از این موضوع که سازمان‌ها موظف به ارائه این آیین‌نامه هستند و اگر ارائه نکنند از آیین نامه شهرداری استفاده می‌کنند، گفت: چنین چیزی مقدور نیست، زیرا ماهیت شهرداری با ماهیت سازمان ها کاملاً متفاوت است و آیین نامه هایی که در شهرداری اجرا می شود، قابل اجرا برای سازمان‌ها نیست و آن‌ها بر مبنای قانون تجارت عمل می‌کنند. در نتیجه باید الزام موکد شهرداری باشد که از طریق شورای سازمان‌ها آیین‌نامه ارسال کند و همان ملاک قرار بگیرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها