کد خبر: 317150
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

امید محمدی، حقوقدان، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا ساختمان‌هایی که بدون مجوز شهرداری ساخته می‌شوند مشمول تخفیف عوارض شهرداری می‌شوند؟

ملکی بدون مجوز در سال 1396 ساخته و پس از ارجاع پرونده به کمیسیون، رای جریمه صادر می‌شود. مالک اواخر سال 1396 اقدام به پرداخت تمام جریمه و بخش اندکی از عوارض می‌کند، اما بعد از صدور رای کمیسیون 77 که مبلغ کل بدهی به او ابلاغ می‌شود، عوارض را با احتساب 20 درصد تخفیف نقدی پرداخت می‌کند. حال، آیا مالک باید کل مبلغ عوارضی را که کمیسیون نسبت به آن رای صادر کرده، بپردازد یا تخفیف شامل او هم می‌شود؟

آیا ساختمان‌هایی که بدون مجوز شهرداری ساخته می‌شوند مشمول تخفیف عوارض شهرداری می‌شوند؟
کد خبر: 317150
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین : ملکی بدون مجوز در سال 1396 ساخته و پس از ارجاع پرونده به کمیسیون رای جریمه صادر می‌شود. مالک اواخر سال 1396 اقدام به پرداخت تمام جریمه و بخش اندکی از عوارض می‌کند (این پرونده 57 میلیون تومان جریمه و 80 میلیون تومان عوارض داشته است)، اما تا آذرماه 1397 نسبت به پرداخت عوارض اقدامی نمی‌کند و پرونده در کمیسیون ماده 77 طرح و رای صادر می‌شود. لازم به ذکر است در دفترچه عوارض سال 1397 مجوزهای ساختمانی‌ای که نقداً و یکجا پرداخت عوارض داشته باشند مشمول 20 درصد تخفیف شده‌اند؛ اما مالک بعد از صدور رای کمیسیون 77 که مبلغ کل بدهی به او ابلاغ می‌شود، عوارض را با احتساب 20 درصد تخفیف نقدی پرداخت می‌کند. حال، آیا مالک باید کل مبلغ عوارضی را که کمیسیون نسبت به آن رای صادر کرده، بپردازد یا تخفیف شامل او هم می‌شود؟

امید محمدی، وکیل دادگستری، پاسخ می‌دهد: برخی معتقدند نمی‌توان در این حالت تخفیف عوارض را اعمال کرد، چون رای کمیسیون 77 قطعی و لازم‌الاجراست. اما به نظر ما این امر امکان‌پذیر است، زیرا بر اساس ماده 59، «قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور» مصوب 1394 این اجازه را داده است.

***

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی @Modiretemad در تلگرام با ما در میان بگذارید. مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها