کد خبر: 317245
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۱۵:۲۳:۰۵
| |

داده‌های خام پیمایش‌های شهری منتشر شد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر لزوم انتشار داده‌های پیمایش‌های شهری از انتشار این داده‌ها توسط شهرداری خبر داد.

داده‌های خام پیمایش‌های شهری منتشر شد
کد خبر: 317245
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۱۵:۲۳:۰۵

اعتمادآنلاین| ‌ محمد رضا جوادی یگانه امروز در آئین انتشار داده‌های خام پیمایش‌های شهری با بیان این که خط به خط جنگیدیم تا این داده‌ها منتشر شود، گفت: امیدواریم روزی برسد که محافظه کاری در انتشار داده‌ها از بین برود.

وی با اشاره به اینکه اگر پولی از بودجه عمومی بابت انجام پیمایش پرداخت می‌شود، باید داده‌های آن در اختیار همگان قرار گیرد،اظهارکرد: این انحصار داده‌ها درست نیست و این که برخی انحصاری پژوهش‌ها را انجام می‌دهند و اطلاعات و داده‌ها تنها در اختیار آنها است موجب مرجعیت و اختیارات خاص برایشان می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان این که انحصار اینکه چه کسانی می‌توانند این پژوهش‌ها را انجام دهند نیز یک نوع انحصار است، گفت: این آسیب چند دهه پیمایش ملی است.

جوادی یگانه افزود: حساسیت‌زدایی از علوم اجتماعی آن طور که برخی تصور می‌کنند خطرناک نیست. در سال‌های گذشته ملاحظه کرده‌ایم که چه نظرسنجی‌هایی درباره انتخابات برگزار می‌شود و ملاحظه شد که نظرسنجی‌ها تا چه میزان می‌توانند به واقعیت نزدیک باشند.

وی با بیان این که تلاش ما همیشه انتشار داده‌های پیمایش‌ها بوده است، گفت: سعی کردیم گزارش‌ها را هر چند محدود اما به‌صورت غیرمحرمانه منتشر کنیم و روی پیمایش داده‌ها مهر محرمانه نزنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه چندی پیش من فقط یک خط یک پیمایش مبنی بر این که 30 درصد مردم تمایل به مهاجرت دارند را منتشر کردم اما حساسیت‌های زیادی ایجاد شد،اظهارکرد: شهرداری تهران طی سال‌های گذشته حامی علوم اجتماعی بوده است و پژوهش‌های زیادی انجام شده و حالا همه داده‌ها در اختیار مردم است.

وی با بیان اینکه سعی کردیم در انتشار داده‌ها خوب عمل کنیم تا حساسیت‌زایی نشود، گفت: ارتباط دانشگاه‌ها و شهر به‌صورت سیستماتیک شکل می‌گیرد و از همه پژوهشگران می‌خواهیم که شهر را دقیق‌تر ببیند و مسائل آن را تحلیل و پیشنهادات خود را برای اصلاح وضعیت بیان کنند.

با حضور جمعی از اساتید دانشگاه از فایل انتشار داده‌های خام پیمایش‌های شهری رونمایی شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها