کد خبر: 325913
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۰:۴۶:۰۰
| |

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد:

جنوب تهران، اولویت برای بهینه‌سازی درنگ‌گاه‌ها

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از برنامه ویژه سازمان برای بهینه سازی و زنده کردن فضاهای بلا استفاده شهری خبر داد.

جنوب تهران، اولویت برای بهینه‌سازی درنگ‌گاه‌ها
کد خبر: 325913
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۰:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه بهینه سازی درنگ گاه‌ها برای نخستین بار در شهر تهران به اجرا درآمده است گفت: یکی از پروژه های خرد مقیاس سازمان زیباسازی که اهمیت فراوانی هم برای شهر و شهروندان دارد، بهینه سازی فضاهای بی دفاع شهری یا به اصطلاح فضاهای گمشده شهری مثل زیر پل های سواره و کنج های رها شده محلات است.

وی گفت: هدف اصلی این اقدام زنده کردن و روح بخشیدن به فضاهای شهری بی دفاع است که در سطح محلات بلا استفاده مانده و بعضا به لحاظی بصری و امنیتی مخاطراتی را به دنبال داشته است.

ضرغامی افزود: سازمان زیباسازی در اجرای بهینه سازی درنگ گاه‌ها یا همان فضاهای بلا استفاده شهری، مناطق جنوبی پایتخت را در اولویت کاری خود قرار داد و در ابتدای کار، 15 محله در جنوب تهران شناسایی و معماران شاخص و سرشناس این حوزه معرفی شد تا زمینه بهینه سازی درنگ گاه‌های این مناطق فراهم شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سایر نقاط شهر تهران نیز اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورده و بسیاری از فضاهای بلااستفاده شهری، این روزها تبدیل به فضایی کاملا امن، مفید و قابل استفاده برای شهروندان شده است.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری و مشارکت مردمی در شناسایی درنگ گاه ها و اجرای این پروژه، گفت: شعار و هدف اصلی سازمان زیباسازی برای بهینه سازی فضاهای گمشده شهری یا همان درنگ گاه ها، «افزایش مشارکت مردمی» و «کاهش هزینه ها» است که باید به متناسب ترین بهسازی و بازسازی فضاهای گمشده شهری را برای شهر و شهروندان در پی داشته باشد.

ضرغامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که با مشارکت شهروندان و متخصصین و معماران این حوزه بتوانیم اتفاقات خوبی را در حوزه بهینه سازی و زنده سازی درنگ گاه های شهر تهران رقم بزنیم و بسیاری از فضاهای تاریک و مغفول مانده و بلااستفاده شهری را تبدیل به محیطی زیبا، جذاب و کارآمد برای شهروندان کنیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها