کد خبر: 329619
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ۱۹:۱۴:۰۹
| |

تهران صاحب دریاچه جدید می‌شود

در ادامه تکمیل پروژه‌های در حال ساخت اراضی عباس‌آباد، «دریاچه» و «محوطه باغ هنر» 27 مرداد ماه 1398 افتتاح می‌شود.

تهران صاحب دریاچه جدید می‌شود
کد خبر: 329619
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ۱۹:۱۴:۰۹

اعتمادآنلاین| در ادامه تکمیل پروژه‌های در حال ساخت اراضی عباس‌آباد، «دریاچه» و «محوطه باغ هنر» در فاز دوم 27 مرداد ماه 1398 با حضور شهردار تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و اساتید و پیشکسوتان موسیقی، تئاتر، شعر و ادبیات و تجسمی افتتاح می‌شود.


با افتتاح «دریاچه» با مساحت 25 هزار متر مربع و «محوطه باغ هنر» با مساحت 5 هزار متر مربع در اراضی عباس‌آباد، بزرگ‌ترین پروژه هنری قلب پایتخت آماده میزبانی از هنرمندان و شهروندان شده و یک دریاچه جدید به شهر تهران اضافه می‌شود.


«باغ هنر» بخش هنری اراضی عباس‌آباد حد فاصل باغ کتاب و باغ موزه دفاع مقدس واقع شده و ارتباط دهنده این دو مجموعه فرهنگی و حلقه واسط مراکز ضلع شرقی اراضی محسوب می‌شود.


این باغ شامل یک دریاچه، 4 ساختمان و یک رواق است که دو ساختمان «خانه شعر و ادبیات» و «خانه نقش» در فاز اول طی سال‌های 1391 تا 1392 افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است و دریاچه و محوطه باغ در فاز دوم به بهره‌برداری می‌رسد.


آمفی‌تئاترهایی با ظرفیت‌های متعدد برای برگزاری نشست‌ها و همایش‌های تخصصی، اتاق‌های کنفرانس، سالن‌های آمفی‌تئاتر روباز، کافی‌شاپ و رستوران و گالری جهت نمایش آثار شاخص اساتید و هنرمندان و دانشجویان از جمله امکانات باغ هنر است که بخشی از آن با افتتاح رواق به بهره‌برداری رسیده و بخش دیگر آن پس از تکمیل «کوشک مرکزی» و «خانه موسیقی» در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.


همچنین با توجه به ظرفیت ملی و بین‌المللی اراضی عباس‌آباد برنامه‌ریزی‌های گوناگونی برای حضور هنرمندان بین‌المللی به منظور ایجاد نشاط اجتماعی در حال انجام است.


بنا به گفته روابط عمومی شرکت نوسازی عباس‌آباد و با توجه به پیشرفت 70 درصدی خانه موسیقی و کوشک مرکزی می‌توان امیدوار بود که این دو پروژه در سه ماهه نخست سال 99 افتتاح شود و به این ترتیب باغ هنر تکمیل خواهد شد.


باغ هنر یکی از پروژه‌های بزرگ اراضی عباس‌آباد در طول سال‌های گذشته و در دوران مدیریت‌های پیشین در حال ساخت و در مقاطعی متوقف شده بود که در دو سال اخیر عملیات عمرانی با سرعت بیشتری پیگیری و امروز آماده افتتاح شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها