کد خبر: 335055
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۵:۱۹:۰۰
| |

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته در استان‌های کشور

پلیس در اعلام مهم ترین حوادث 24 ساعت گذشته از دستگیری فردی خبر داد که اطلاعات بانکی مشتریان را سرقت کرده و حساب آن‌ها را خالی و برای اینکه به دام نیفتد پول‌های برداشت شده را به حساب همکارش واریز می کرد.

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته در استان‌های کشور
کد خبر: 335055
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۵:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سرهنگ علی اصغر افتخاری رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در رابطه با این پرونده، گفت: با مراجعه خانمی از شهرستان بندرعباس و طرح شکایتی با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب بانکی، پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم سایبری قرار گرفت.

او گفت: با بررسی تراکنش‌ها مشاهده شد مبلغ به شماره کارت دیگری منتقل شده است،صاحب کارت مذکور به این پلیس احضار که بیان داشت روز گذشته یکی از همکاران اینجانب ضمن تماس به بهانه دریافت پول از آشنایان و فراموشی شماره کارت شخصی،مبلغ 20 میلیون ریال به کارتم واریز گردید و همان روز از طریق صرافی آنلاین برای وی ارز دیجیتال خریداری و به کیف پول مجازی او منتقل کردم و از سرقت داده های کارت بانکی مشتری و برداشت غیرمجاز پول اطلاع نداشتم.

سرهنگ افتخاری ادامه داد : متهم به این پلیس احضار شد و با توجه به ادله دیجیتال و مستندات پرونده به بزه انتسابی اقرارکرد و بیان داشت در شرکت خصوصی مشغول به کار هستم هنگامی که مشتری برای ثبت نام اینترنتی ،اقدام به بیان شفاهی اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم به همکارم نمود،همزمان اطلاعات را یادداشت و با همکار دیگر که مرخصی بود تماس گرفتم ، سپس مبلغ مذکور را برداشت نموده و به کارت بانکی وی منتقل کردم .

این مقام انتظامی افزود : متهم ضمن اظهار پشیمانی اقدام به برگشت مبلغ مذکور و جبران خسارت می کند،لیکن گزارش نهایی جهت کسب تکلیف از مقام محترم قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس تحویل داده شد.

سرهنگ عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان از شناسایی مجرم سایبری که بواسطه سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری اینترنتی به صورت گسترده می‌ کرد، خبر داد و گفت: بر اساس قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات با هر فردی که اقدام به سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه نماید برخورد قانونی خواهد شد.

آوار دیوار بر سر مجرم سایبری

سرهنگ عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان از شناسایی مجرم سایبری که بواسطه سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری اینترنتی به صورت گسترده می‌ کرد، خبر داد و گفت: بر اساس قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات با هر فردی که اقدام به سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه نماید برخورد قانونی خواهد شد.

او افزود: در پی مراجعه فردی از شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر کلاهبرداری در بستر فضای مجازی، که در این راستا پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد فردی با ثبت اطلاعیه‌ای در سایت نیازمندی‌های دیوار اقدام به کلاهبرداری کرده است.

این مقام ارشد انتظامی استان ‌بیان داشت : با توجه به حساسیت موضوع، ماموران پلیس فتا با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی و طبق مستندات جمع‌آوری گردیده، متهم را شناسایی و در نهایت با هماهنگی مقام قضائی این مجرم سایبری به مقامات ذی‌صلاح قانونی تحویل داده شد. متهم در مواجهه با مدارک و مستندات توسط کارشناسان این پلیس صراحتاً به جرم خود اقرار کرد و در ادامه تحقیقات مشخص شد این مجرم سایبری بواسطه این ترفند در سایر استان ها نیز اقدام به کلاهبرداری نموده است که تحقیقات تکمیلی پلیس فتا استان برای کشف کامل این پرونده همچنان ادامه دارد.

کلاهبرداری با ساخت پست الکترونیک جعلی

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع کلاهبرداری اینترنتی با موضوع ساخت ایمیل جعلی خبر داد و گفت: متهم با سوء استفاده از موقعیت کاری در محیط کار، اهداف مجرمانه خود را عملی می‌ کرد .

او افزود: در پی شکایت نماینده حقوقی یک شرکت خصوصی مبنی بر اینکه فردی ناشناس با ساخت ایمیل جعلی شبیه به ایمیل شرکت در حال انجام فعالیت های مالی از طرف شرکت شاکی با شرکت های خارجی می باشد و در انجام معاملات مالی با رفتار های متقلبانه باعث خراب شدن اعتبار شرکت شاکی شده است و طرف مقابل دیگر حاضر به انعقاد قرار داد کاری با شرکت ما نیست.

این مقام انتظامی ادامه داد: پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت و ماموران در تجسسهای خود متوجه شدند متهم برخی از اقدامات مجرمانه خود را با چند شرکت ترکیه ای صورت داده است و به احتمال قوی ازکارکنان همان شرکت بوده و با آگاهی از مشخصات ایمیل شرکت و شرکت های مقابل با ایجاد پست الکترونیک جعلی بصورت مخفیانه اقدام به انجام فعالیت های مالی می کند.

او بیان کرد: ظن ماموران به یقین رسید و مشخص شد متهم یکی از کارکنان همان شرکت بوده ، چون از روابط کاری و نحوه فعالیت های شرکت با شرکت های ترکیه ای مطلع بوده با ساخت ایمیل جعلی اقدامات مجرمانه خود را انجام میداده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه موضوع با دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای هماهنگ شد و متهم که مردی 31 ساله و ساکن تهران بود در محل سکونت خود دستگیر و به پلیس انتقال یافت ، بیان داشت : وی در مواجه شدن با ادله‌های فنی پلیس لب به اعتراف گشود و گفت با انگیزه مالی و کسب درآمد اقدام به ساخت ایمیل جعلی شبیه به ایمیل شرکت نمودم .

متهم در ادامه اعترافاتش ، اقرار کرد : چون از نحوه و مسیر فعالیت های شرکت با شرکت های ترکیه ای اطلاع داشتم بصورت مخفیانه از طرف شرکت محل کارم با آنها فعالیت های مالی می کردم ، ولیکن از کارم پشیمانم و فکر نمی کردم توسط پلیس فتا شناسایی شوم.

دستگیری جاعل اینترنتی مدارک تحصیلی

مرتضی ابوطالبی رئیس فتا استان یزد اظهار داشت : فردی 27 ساله که به‌صورت غیرقانونی اقدام به صدور مدارک تحصیلی می‌کرد، در روند بررسی پرونده پولشویی شناسایی و دستگیر شد.حدود یک ماه پیش جوانی 27‌ساله با موضوع سوء‌استفاده از کارت‌های بانکی و سیم‌کارت افراد شناسایی و دستگیر شد که در حین بررسی ادله‌دیجیتال مکشوفه او، کارشناسان این پلیس با مواردی از مدارک تحصیلی مواجه شدند که با بررسی بیشتر و اخذ اعترافات متهم مشخص شد که اقدام به جعل مدارک نیز کرده است، با هماهنگی مرجع قضائی، تحقیقات تخصصی کارشناسان این پلیس برای بررسی موضوع آغازشد .

او افزود: در مراحل تحقیقات پلیس و احضار افرادی که مدرک تحصیلی برای آنها صادر شده بود، مدعی بودند که متهم با اخذ دو میلیون تومان برای جعل مدرک لیسانس با رشته‌های مورد نیازشان از آنها اقدام به صدور این مدارک کرده است.

377 کیلو تریاک از سوداگران مرگ کشف شد

سرهنگ محمود پارسافر معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی از کشف و انهدام باند حمل و توزیع مواد مخدر در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: از 4 عضو اصلی این باند منهدم شده 377 کیلو تریاک کشف شده است.

او افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی استان خراسان جنوبی با دریافت اطلاعاتی مبنی بر فعالیت شبکه ای افرادی در شهرستان بیرجند در زمینه حمل و توزیع مواد مخدر، موضوع را پیگیری و شناسایی متهمان را در دستورکار خود قرار دادند.

مأموران با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی چند ماهه، اعضای اصلی این باند حمل و توزیع مواد مخدر را در شهرستان بیرجند شناسایی کردند و محل های تردد آنان را تحت نظر قرار دادند. روز گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با هماهنگی مقام قضائی در عملیات ضربتی 4 عضو اصلی این باند را دستگیر کردند و در بازرسی از 3 مخفیگاه متهمان در حاشیه شهر بیرجند، 377 کیلو تریاک کشف کردند.

سرهنگ پارسافر با بیان این که تحقیقات پلیس در خصوص سایر جرایم احتمالی اعضای این باند ادامه دارد؛ تصریح کرد: مأموران در این رابطه 3 خودروی سواری و یک وانت پیکان راا توقیف کردند و متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به پلیس مبارزه با مواد مخدر منتقل شدند.

توقیف محموله 15 تنی خوراک دام در سرخه

سرهنگ عبداله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان از توقیف محموله 15 تنی خوراک دام در محور تهران-مشهد خبر داد و گفت: مبارزه با قاچاق کالا ماموریت مهم نیروی انتظامی در سال های اخیر بوده و از همین رو طرح های متعددی در دست اجرا داریم.

او به ماموریت اخیر پلیس استان سمنان در کنترل محورهای مواصلاتی و توقیف یک کامیون توسط ماموران انتظامی شهرستان سرخه در محور تهران-مشهد اشاره و تصریح کرد: این خودرو حامل 15 تن خوراک دام فاقد مجور بهداشتی و حمل بود.

به گفته حسنی کارشناسان امر ارزش ریالی محموله توقیفی را بالغ بر یک و نیم میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تکمیل تحقیقات تحویل مراجع قانونی شد.

جواهر 150 میلیاردی به صاحبش بازگردانده شد

سرهنگ سیف مراد پیر وندی رئیس کلانتری 181 ورد آورد از دستگیری یکی از سارقان قطعه جواهر 150 میلیاردی خبر داد و گفت: جواهر سرقتی در مخفیگاه متهم کشف شد. ساعت 21:26 دقیقه ماموران کلانتری از طریق اعلام مرکز فوریت های پلیسی مطلع شدند مردی 52 ساله که مدعی بوده مالک یک قطعه جواهر مدال است در محدوده خیابان جوزانی مورد زورگیری قرار گرفته که ماموران برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با حضور ماموران در محل ، شاکی در اظهاراتش گفت که مالک یک قطعه جواهر مدال دارای زمرد 101قیراتی و الماس و یاقوت زرد طلای 18عیار می باشد که تصمیم به فروش آن گرفته در صورتی که چندی پیش با واسطه یکی از دوستانم به نام «همایون» با فردی به نام «کامران» که بازایاب است آشنا شدم که پس از مدتی گفت و گو با کامران قرار شد که افرادی که خریدار این قطعه جواهر هستند را به من معرفی کند.

شاکی در توضیحاتش ادامه داد: فرد بازار یاب طی تماس تلفنی اظهار داشت که 2 فرد را مورد شناسایی قرار داده و حاضر هستند که قطعه جواهر مذکور را بخرند و قرار شد که من به خیابان جوزانی روبروی ساختمان در حال ساخت مراجعه کنم و پس از تایید قطعه جواهر، معامله انجام شود با خودرو شخصی‌ام به نشانی اعلامی مراجعه کردم که فرد بازایاب با 2 مرد دیگر در آن محل حاضر بودند و وارد کانکس ساختمان در حال ساخت شدیم ؛ قطعه جواهر مورد تایید 2 خریدار قرار گرفت و قرار شد که بر سر قیمت صحبت کنیم . قطعه جواهر را به داخل خودرو شخصی ام منتقل کردم و به کانکس برگشتم که در همین هنگام یکی از 2 نفر که همراه بازاریاب بود با سلاح گرم به طرف من حمله ور شد و نفر دیگر با شکاندن شیشه خودروام ، جواهر را سرقت کرده و هر 3 با یک دستگاه خودرو سواری مدل بالا از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با دریافت شکایت، تحقیقات پلیسی آغاز و ماموران موفق شدند مخفیگاه یکی از سارقان را شناسایی کنند، گفت: با هماهنگی قضائی یکی از سارقان در مخفیگاهش در نواب دستگیر و در بازرسی از همان محل، قطعه جواهر سرقتی کشف و متهم به جرم ارتکابی با همکاری سایر همدستانش اعتراف کرد.

کارشناسان ارزش ریالی قطعه جواهر سرقتی را 150 میلیارد ریال برآورد کرده اند. تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری سایر همدستان این متهم ادامه دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها