کد خبر: 336681
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۵:۲۶:۰۴
| |

گام به گام تا «ایران فارما» شماره پنجم/ وسعت نمایشگاه 30 درصد افزایش یافت

نشست هماهنگی شرکت کنندگان و برگزارکنندگان پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما در مرکز همایش‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

گام به گام تا «ایران فارما» شماره پنجم/ وسعت نمایشگاه 30 درصد افزایش یافت
کد خبر: 336681
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۵:۲۶:۰۴

اعتمادآنلاین| ‌ در فاصله بیست و چند روزه به آغاز زمان برگزاری پنجمین نمایشگاه ایران فارما نشست هماهنگی شرکت کنندگان و برگزارکنندگان این نمایشگاه نهم شهریورماه در مرکز همایش های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما ( دارو و صنایع وابسته)، در نشست هماهنگی مشارکت کنندگان و برگزارکنندگان پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما تعدادی از چهره های بنام حوزه دارو و سلامت کشور حضور یافتند و برگزارکنندگان پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما در جمع مسئولان، مشارکت کنندگان و مخاطبان ایران فارمای پنجم به تشریح جزئیات برگزاری این نمایشگاه در مهرماه سال جاری پرداختند.

در نشست عصرِ نهم شهریور، دکتر احمد شیبانی؛ رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی به عنوان رئیس پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما( دارو و صنایع وابسته)، دکتر عباس کبریایی زاده؛ نایب رئیس و رئیس کمیته آموزشی پژوهشی سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، دکتر مهدی سلیمانجاهی؛ دبیر سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، دکتر محمدرضا زرگرزاده؛ عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، حسن ریاحی؛ بازرس و عضو سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، دکتر مرتضی خیرآبادی؛ عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، دکتر مهرداد علیمیان؛ رییس کمیته صادرات و عضو سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، تعدادی از مدیران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر مهرشاد کاظمی؛ معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، شرکت کنندگان در نمایشگاه ایران فارما، مسئولان و اعضای روابط عمومی شرکت های حاضر در ایران فارما گرد هم آمدند.

بر اساس این گزارش در نشست هماهنگی مشارکت کنندگان و برگزارکنندگان پنجمین نمایشگاه ایران فارما اعضای پنل، با تاکید بر شعار این نمایشگاه که «ایران فارما؛ تجلی رونق تولید ملی» نام گرفته درباره هوشمندی نمایشگاه و جزئیات استفاده از نرم افزار «ام فارما»، قوانین و آیین نامه های ایران فارما، زمان و روش های دریافت امکانات، روزها و ساعات حضور در محل نمایشگاه جهت راه اندازی غرفه ها، عناوین رویدادها و زمان برگزاری آنها، چند و چون برپایی کارگاه ها و بخش های جنبی نمایشگاه برای حضار سخنانی ایراد کردند.

وسعت نمایشگاه پنجم ایران فارما سی درصد افزایش یافت

دکتر احمد شیبانی؛ رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی در نشست هماهنگی مشارکت کنندگان و برگزارکنندگان پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما گفت نمایشگاه ایران فارما یک رویداد مطلوب است که روز به روز توسعه یافته است. شیبانی ضمن اظهار امیدواری در خصوص برگزاری باشکوه نمایشگاه ایران فارمای امسال گفت نمایشگاه های سال های قبل به شکل خوبی اجرا شده اند و ما انتظار داریم نمایشگاه امسال به نحو مطلوب تری برپا شود.


رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی در بخشی از سخنانش از مشارکت کنندگان درخواست کرد هر نقطه نظری برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه در نظر دارند به برگزارکنندگان این نمایشگاه منتقل کنند تا در نهایت با مشارکت یکدیگر از برگزاری این نمایشگاه هم پیروزمندانه بیرون بیایند.


دکتر شیبانی با اشاره به نتایج نمایشگاه های گذشته ایران فارما خبر از افزایش سی درصدی مساحت پنجمین نمایشگاه ایران فارما داد و گفت امسال 43هزار مترمربع از فضای مصلی در اختیار نمایشگاه ایران فارما است. دکتر شیبانی اضافه کرد امسال بیش از 550 شرکت داخلی و خارجی مرتبط با صنعت دارو در ایران فارما حضور دارند. 150 شرکت دارویی حاضر در این نمایشگاه از سی کشور خارجی حضور پیدا خواهند کرد. او افزود نمایندگان شرکت های دارویی از کشورهای کانادا، استرالیا، آلمان، هند، اسپانیا پرتغال، سوییس، ایالات متحده آمریکا، لهستان، ویتنام، اوکراین، چین، افغانستان، ترکیه، جمهوری چک و برخی کشورهای دیگر در این نمایشگاه حاضر خواهند شد.


رئیس پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما اضافه کرد شرکت های حاضر در نمایشگاه حول تولید دارو و همینطور تولید تجهیزات فعالیت می کنند.

دکتر شیبانی با یادآوری آمار سی هزار نفری بازدیدکنندگان از نمایشگاه چهارم ایران فارما گفت پیش بینی بازدیدکنندگان بیشتری برای امسال داریم. او با اشاره به حضور بیش از 75 انجمن علمی، برپایی 50 کارگاه آموزشی گفت 10 کارگاه دانشجویی در نمایشگاه ایران فارما برگزار می شود که با حمایت کمیته دانشجویی سندیکای صنایع داروهای انسانی شکل خواهد گرفت.

به گفته دکتر شیبانی برگزاری نشست دانشجویی در حوزه سلامت، آموزش، برگزاری پانل ها، حضور شرکت های دانش بنیان و پوشش رسانه ای پررنگ در نمایشگاه ایران فارما جزو برنامه های این نمایشگاه است. او با تاکید بر توانمندی های صنعت دارویی کشور گفت با وجود تمام مشکلات طی 40 سال گذشته تحریم ها را به فرصت تبدیل کردیم. دکتر احمد شیبانی یاداور شد نمایشگاه ایران فارما متمرکز بر فعالیت تولیدی و صنعت است و افزود از آنجا که امسال سال رونق تولید نام گرفته با برگزاری این نمایشگاه و شعار «ایران فارما تجلی رونق تولید ملی» نشان می دهیم قادریم رونق تولید را عملی کنیم.

چهارمین نمایشگاه کتب پزشکی و سومین نمایشگاه رسانه سلامت در کنار ایران فارمای پنجم


دکتر مهرشاد کاظمی؛ معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در نشست هماهنگی شرکت کنندگان و برگزارکنندگان پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما گفت یکی از بخش های جنبی ایران فارما در دوره پنجم، برگزاری چهارمین نمایشگاه کتاب های تخصصی پزشکی و سومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور و نخستین نمایشگاه چاپ و بسته بندی است. کاظمی برگزاری این نمایشگاه ها را فرصتی برای اهالی فرهنگ و رسانه دانست و تاکید کرد ایران فارما پیوند دهنده فرهنگ و صنعت است و جزو معدود نمایشگاههایی به حساب می آید که این پیوند را در چنین سطحی برقرار می کند.


معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود در چهارمین نمایشگاه تخصصی کتب پزشکی 38ناشر تخصصی شرکت دارند و تعدادی از انها نماینده چند ناشر خارجی محسوب می شوند. دکتر کاظمی ادامه داد امسال هم مانند سال گذشته صد میلیون تومان یارانه از سوی معاونت فرهنگی ارشاد به دانشجویان تخصیص داده شده. او اضافه کرد درصورت استقبال باشکوهتر از نمایشگاه ها این رقم افزایش می یابد.

نحوه اختصاص این یارانه به نحوی است که سی درصد از تخفیف به دانشجویان مقاطع مختلف از سوی اداره کل ارشاد اعطا شده و بیست درصد تخفیف نیز از طرف ناشران ارائه می شود. با این وصف کتاب های نمایشگاه تخصصی پزشکی به صورت نیم بها در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت. کلیه کتاب های نمایشگاه چهارم کتب تخصصی پزشکی جزو کتاب های جدید - از لحاظ زمان چاپ- به شمار می روند و زمان برگزاری نمایشگاه نیز با تاریخ بازگشایی دانشگاه ها همخوان شده است. دکتر مهرشاد کاظمی ضمن اشاره به جزئیات ارائه تسهیلات به دانشجویان اعلام کرد امسال از برگزاری سومین نمایشگاه رسانه های سلامت محور استقبال خوبی به عمل آمد و تعدادی ازغرفه های این نمایشگاه به نشریات حوزه سلامت اختصاص یافت. او بیان کرد نمایشگاه چاپ و صنایع بسته بندی دارو نخستین سال خود را همزمان با پنجمین نمایشگاه ایران فارما آغاز می کند.


معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل ارشاد استان تهران از برگزاری دوره های اموزشی برای تمایز داروهای قاچاق از داروی اصل خبر داد و گفت بناست این فعالیت همچنان برای شرکت های چاپ و بسته بندی دارو ادامه یابد. او در پایان یاداور شد برای خبرنگاران حوزه سلامت در این نمایشگاه دوره های خبرنویسی در نظر گرفته شده است. دکتر کاظمی افزود همزمان با برگزاری نمایشگاه های مذکور، تبلیغات شهری با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران و از طریق نصب بیلبودهای شهری در سطح شهر انجام خواهد شد. به گفته دکتر کاظمی امسال قرار است بانک عامل - احتمالا بانک شهر- تعداد باجه های خود را به شش باجه افزایش دهد تا بتواند تسهیلات بیشتری به دانشجویان حاضر در نمایشگاه ارائه کند.

برنامه ریزی مو به مو برای پنجمین ایران فارما


لیلا چگینی؛ مدیر پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما در نشست هماهنگی مشارکت کنندگان و برگزارکنندگان پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما در ابتدای سخنانش شعار «ایران فارما؛ تجلی رونق تولید ملی» را محور قرار داد و با شمارش حامیان برگزاری نمایشگاه ایران فارما گفت برگزارکنندگان این نمایشگاه، سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، سازمان غذا و دارو، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران هستند و وزارت بهداشت به عنوان حامی اصلی برگزارکنندگان به پشتیبانی از این نمایشگاه برامده است.


او همزمان با نمایش اسلایدهایی برای حضار از آمار نمایشگاه های ایران فارما نتایج حاصل از رصد سالانه این نمایشگاه ها را برای آنها تشریح کرد و از افزایش چشمگیر مشارکت کنندگان در نمایشگاه های سالانه ایران فارما خبر داد. چگینی تاکید کرد ایران فارما اکنون به رویداد ویژه ای تبدیل شده که هرسال رخدادهای نو به آن اضافه می شوند.


مدیر پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما از حضور چهل شرکت خارجی در نمایشگاه های ایران فارما خبر داد وافزود تا کنون بازدیدکنندگان نمایشگاه های ایران فارما از هفتاد کشور مختلف جهان در این رویداد بزرگ حضور یافته اند. چگینی ادامه داد پیش بینی می شود امسال سی و پنج هزار تن از نمایشگاه ایران فارما بازدید کنند. مدیر پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما افزود امسال 550 شرکت داخلی وخارجی تولیدکننده دارو و تجهیزات در ایران فارما حضور دارند که از این میان 150 شرکت خارجی هستند. چگینی با اشاره به افزایش استقبال دانشجویان از تورهای دانشجویی تا مرز سه هزار دانشجو و برپایی 20 تور دانشجویی ادامه داد امسال تمام خدمات ایران فارما از طریق نرم افزار ام فارما قابل دسترسی است.

چگینی با اشاره به برگزاری هوشمند نمایشگاه پنجم ایران فارما تاکید کرد بازدید از پنجمین نمایشگاه ایران فارما مستلزم نصب نرم افزار ام فارما و دریافت کارت نمایشگاه است. صدور کارت بازدید از نمایشگاه پنجم ایران فارما از روز دوم تا روز چهارم مهرماه برای متقاضیان انجام خواهد شد. چگینی یادآور شد کارت های صادرشده برای اشخاص با توجه به اطلاعات ثبت شده توسط آنها در نرم افزار ام فارما انجام می شود و همراه داشتن کارت های صادر شده در روزهای برگزاری نمایشگاه الزامی است.


لیلا چگینی در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به افزایش سی درصدی مساحت نمایشگاه در دوره پنجم گفت با وجود اعمال این افزایش، تمام غرفه های پنجمین نمایشگاه ایران فارما در اختیار شرکت های متقاضی قرار گرفته اند و امکان ثبت درخواست برای ارائه غرفه جدید عملا وجود ندارد. او به رویدادهایی اشاره کرد که امسال برای نخستین بار به نمایشگاه ایران فارما افزود شدند و گفت گردهمایی روز جهانی دارو ساز و نمایشگاه صنعت چاپ امسال برای نخستین بار در نمایشگاه ایران فارما گنجانده شده است. او خطاب به حضار یاداور شد اطلاعات و جزئیات برنامه ها و کارگاه های اموزشی به صورت تراکت آماده شده و -در صورت تقاضای حضار- توسط کارشناسان حاضر در نشست هماهنگی مشارکت کنندگان و برگزارکنندگان ایران فارما در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.


لیلا چگینی با نمایش اسلاید نقشه مصلی امام خمینی(ره) تقسیم بندی بخش های مختلف پنجمین نمایشگاه ایران فارما را در مصلی امام خمینی تهران برای حضار توضیح داد و راه های ورود و دسترسی به مصلی را برشمرد.


مدیر پنجمین نمایشگاه ایران فارما در بخشی از سخنان خود آیین نامه و قوانین لازم برای حضور در فضای نمایشگاهی ایران فارما در مصلی را یادآور شد. چگینی از مشارکت کنندگان درخواست کرد ضمن رعایت قوانین یاد شده برنامه زمان بندی آماده سازی غرفه، راه اندازی و همچنین جمع آوری غرفه ها را به صورت دقیق مدنظر داشته باشند تا خللی در برگزاری نمایشگاه بعدی و وعده مقرر برگزارکنندگان با مدیران مصلی امام خمینی(ره)، ایجاد نشود.

پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما دوم تا چهارم مهرماه امسال در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها